Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa DSV podsumowuje rok 2011

Operator logistyczny Grupa DSV podsumowała wyniki finansowe za rok 2011. Duński koncern kolejny raz odnotował wzrosty, kończąc ubiegły rok z przychodami na poziomie 43,710 mln duńskich koron (DKK) i zyskiem operacyjnym („EBITA”) w wysokości 2,426 mln DKK.

 

Pomimo relatywnie niskiego wzrostu przychodów w stosunku do roku 2010 (+2,7proc.) związanego z kryzysem gospodarczym na południu Europy, DSV poprawiło o ponad 10 proc. wynik operacyjny EBITA. Tradycyjnie najlepsze wyniki w Grupie osiągnęła dywizja Air&Sea, z wiodącą rolą frachtu lotniczego.  DSV w Polsce również nie ma powodów narzekań – wypracowując w 2011r. zysk operacyjny w wysokości 33 mln złotych, osiągnęła wzrost o 8 proc. względem roku poprzedniego.

 

Korporacyjne cele firmy na ten rok zakładają maksymalne wykorzystanie korzyści, płynących z wdrożenia nowych rozwiązań informatycznych w dywizjach Solutions i Air&Sea, wzmocnienie globalnej sieci oraz utrzymanie konkurencyjności. Ambitne cele mają przynieść ambitne rezultaty finansowe  – firma planuje wygenerować oszczędności na poziomie 120 mln DKK w ciągu roku oraz osiągnąć przychody na poziomie 60 mln DKK.

 

- Główne obszary, na których planują skoncentrować się w tym roku polskie oddziały DSV to dalsze zwiększanie efektywności operacyjnej, przy jednoczesnej optymalizacji posiadanych zasobów – powiedział Piotr W. Krawiecki, prezes zarządu DSV Road Sp. z o.o. oraz DSV Solutions Sp. z o.o.
(źr. Grupa DSV)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.