Dodaj ogłoszenie o pracy


FM Logistic rusza z obsługą logistyczną e-commerce Maxi Zoo

W grudniu FM Logistic startuje z obsługą logistyczną kanału e-commerce B2C dla sieci sklepów zoologicznych Grupy Fressnapf, w Polsce działającej pod nazwą Maxi Zoo. Specjalnie dla tego klienta operator wynajął powierzchnię magazynową w powstającym właśnie nowym kompleksie logistycznym Panattoni Park Głogów. Operator realizować tu będzie zamówienia dla klientów indywidualnych z Polski i Niemiec. Do czasu uruchomienia nowego magazynu obsługa będzie prowadzona w obiekcie własnym w Będzinie.

Długoletni kontrakt firmy Maxi Zoo z operatorem obejmuje składowanie towaru i obsługę logistyczną kanału e-commerce B2C. Szacowana liczba zamówień w 2022 ma wynieść blisko 2,5 mln. rocznie i nawet 4 mln. w roku 2023. Zamówienia będą realizowane dla odbiorców indywidualnych zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Stąd wybór w Głogowa położonego w bliskim sąsiedztwie granicy niemieckiej. FM Logistic jest pierwszym najemcą powierzchni w nowym obiekcie Panattoni i zakontraktował tu na potrzeby obsługi Maxi Zoo blisko 35 tys. mkw. z możliwością dalszego rozwoju. Operator zakłada też inwestycje w automatyzację procesów, w pierwszym etapie będzie to linia pakująca.

- Decyzja o wyborze lokalizacji magazynu na Dolnym Śląsku została poprzedzona wieloma analizami, które miały na względzie optymalizację obsługi naszego klienta, firmy Maxi Zoo. Braliśmy pod uwagę takie czynniki, jak dostępność pracowników i możliwość szybkiej realizacji dostaw na rynek niemiecki. Nowa inwestycja Panattoni idealnie wpisuje się w te potrzeby. - mówi Anna Galas, Senior Business Development Director, FM Logistic - Widzimy też coraz większe zainteresowanie i zapotrzebowanie na lokowanie tego typu operacji w naszym kraju i upatrujemy tu duże możliwości rozwoju również dla naszych innych klientów.

Nawiązanie współpracy z Maxi Zoo oznacza dla FM Logistic wzmocnienie i ugruntowanie pozycji na rynku usług dla sektora e-commerce. Nowy magazyn w Głogowie rozpocznie działalność wiosną 2022, jednakże ze względu na dynamicznie rosnącą sprzedaż i konieczność szybkiego przeniesienia obecnych operacji logistycznych klienta z Niemiec, dziś FM Logistic obsługuje firmę Maxi Zoo na swojej platformie logistycznej w Będzinie. Do dyspozycji klienta dedykowano tu 12 tys. mkw. Aktualnie trwa zasilanie magazynu, pierwsze wysyłki zamówień są planowane na grudzień, tak aby móc wesprzeć klienta w okresie przedświątecznym, który wiąże się zazwyczaj ze zwiększona liczbą zamówień.
Firma Maxi Zoo należy do Grupy Fressnapf z siedzibą w Niemczech. Grupa posiada blisko 1800 sklepów zoologicznych w 11 krajach Europy, z czego około 900 w Niemczech i 200 we Francji. Od października 2012 jest obecna również na rynku polskim. FM Logistic zapewnia obsługę logistyczną Maxi Zoo również we Francji. W kwietniu tego roku firmy podpisały kontrakt na świadczenie usług z zakresu omnichannel w obiekcie o powierzchni 57 tys. mkw. zlokalizowanym w Savigny-sur-Clairis, w północnej Burgundii.

(źr. FM Logistic)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.