Dodaj ogłoszenie o pracy


Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażerskich

Linie Emirates SkyCargo ogłosiły, że w 2022 r. wprowadzą do swojej floty 2 nowe Boeingi 777F, a także, że w latach 2023-2024 przekształcą 4 samoloty pasażerskie Boeing 777-300ER na samoloty towarowe.

- Ostatnie dwa lata pokazały jak ważny jest sprawny łańcuch dostaw oraz przepustowość ładunków lotniczych dla globalnych społeczności i gospodarek. Emirates odgrywają kluczową rolę w przewożeniu niezbędnych towarów klientom i konsumentom na całym świecie dzięki pojemności szerokokadłubowej floty, zasięgowi globalnej sieci i zaawansowanej infrastrukturze w hubie w Dubaju. Dziś mamy przyjemność ogłosić rozpoczęcie inwestycji szacowanej na 3,6 miliarda AED (1 miliard USD), która ma na celu zwiększenie naszej zdolności przewozowej. Podkreśla to nasze zaangażowanie we wspieranie wymagań naszych klientów i odzwierciedla pewność Emirates co do przyszłego wzrostu i utrzymania statusu jednego z największych lotniczych przewoźników towarowych na świecie – powiedział Jego Wysokość SzejkAhmed bin Saeed Al Maktoum, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy i linii Emirates.

Emirates SkyCargo podpisały umowę z Boeingiem na zakup dwóch nowych samolotów Boeing 777-F, które zostaną dostarczone odpowiednio w kwietniu i czerwcu 2022 r. Linie te były pierwszym klientem Boeinga 777-F, który od 2009 r. stanowi podstawę działalności przewoźnika. Przez lata samolot towarowy Boeing 777 był kluczowym filarem działalności Emirates SkyCargo, obsługując regularne i czarterowe loty do miejsc na sześciu kontynentach. Boeing 777-F odegrał również ważną rolę w reakcji przewoźnika na pandemię, pomagając w dostarczaniu niezbędnych towarów na całym świecie. Duży zasięg i ładowność samolotu pozwalają na szybkie i efektywne przewożenie przesyłek wrażliwych na czas i temperaturę.

- Jesteśmy zaszczyceni, że linie Emirates po raz kolejny zaufały samolotowi towarowemu 777, który stanowi filar globalnej sieci przewoźnika. Jako największy na świecie operator modeli 777, pasażerskich i towarowych, sukces Emirates jest świadectwem wiodącej na rynku wydajności tego samolotu, lepszego zrównoważonego rozwoju i zasięgu - powiedział Ihssane Mounir, Wiceprezes Boeinga ds. Sprzedaży i Marketingu.

Emirates SkyCargo podpisały też umowę z Israel Aerospace Industries (IAI) na przebudowę czterech samolotów pasażerskich Boeing 777-300ER na towarowe. Umowa zawiera również wpisy dotyczące kolejnych konwersji Boeingów 777-300ER w późniejszym terminie. Program przekształcania czterech samolotów rozpocznie się na początku 2023 r. i ma się zakończyć w 2024 r., a czas trwania procesu dla każdego samolotu szacuje się na pięć miesięcy.
Przekształcone samoloty towarowe zapewnią nawet 10 dodatkowych miejsc paletowych w stosunku do produkowanego standardowo samolotu towarowego Boeing 777-F, co pozwoli na transport większej ilości ładunków, w tym towarów e-commerce. Dzięki temu Emirates SkyCargo zwiększą pojemność pokładu głównego na swoich globalnych trasach, ze szczególnym uwzględnieniem szlaków handlowych, na których ładunki wolumetryczne są zwykle wysokie. Ładowność przekształconego samolotu jest bardzo zbliżona do ładowności produkowanych samolotów towarowych Boeing 777-F, a dwusilnikowa maszyna będzie bardziej wydajna w przeliczeniu na tonę przewożonego ładunku niż standardowe samoloty towarowe.

Oprócz samolotów towarowych Emirates oferują pojemność ładunkową w lukach bagażowych swoich samolotów pasażerskich. W czasie pandemii COVID-19, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie branży na transport towarów pierwszej potrzeby, takich jak środki ochrony indywidualnej, artykuły medyczne i żywność, w świetle ogólnego zmniejszenia globalnej zdolności przewozowej w związku z ograniczeniem liczby lotów pasażerskich, przewoźnik wprowadził nowe rozwiązania. Można wśród nich wymienić obsługę lotów wyłącznie towarowych na pokładach swoich samolotów pasażerskich oraz modyfikację samolotów Boeing 777-300ER polegającą na usunięciu foteli klasy ekonomicznej w celu uzyskania dodatkowego miejsca na ładunek. Linie dysponują obecnie flotą 16 frachtowców typu mini-freighter.
Emirates SkyCargo wykonały ponad 27 800 lotów swoimi pasażerskimi frachtowcami i mini-freighterami w rocznym okresie od marca 2020 r., przewożąc na tych trasach ponad 100 tys. ton niezbędnych ładunków, w tym artykułów medycznych i żywności.

(źr. Emirates SkyCargo)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.