FedEx Express Europe zwiększyła przepustowość europejskiej sieci lotniczej, dodając do siatki połączeń trzy nowe loty, a w przypadku czterech już istniejących zamieniając mniejsze samoloty na większe jednostki. W skali tygodnia zwiększa to możliwości przewozowe firmy na wybranych trasach w Europie o prawie 210 000 kilogramów. W oczekiwaniu na większe wolumeny związane ze świątecznym szczytem wysyłkowym, FedEx Express czasowo zwiększy również przepustowość linii transatlantyckiej. W okresie najbardziej wzmożonego ruchu przedświątecznego dysponować będzie nawet o 20 proc. większą przepustowością na linii Europa – Stany Zjednoczone.
Zmiany w europejskiej sieci lotniczej FedEx Express wprowadzane są etapami, od września 2021 r., poprzez łączenie portu lotniczego FedEx Paris Charles-De-Gaulle (CDG) z głównymi hubami lotniczymi w Europie.
Zmiany stanowią część najnowszych działań inwestycyjnych FedEx Express w sieć lotniczą w Europie. Dzięki niedawno uruchomionemu nowemu transpacyficznemu połączeniu oraz zwiększonej przepustowości pomiędzy Europą a Stanami Zjednoczonymi w okresie szczytu wysyłkowego, firmy wysyłające swoje produkty w Europie lub poza nią zyskają w grudniu blisko milion kilogramów dodatkowej przepustowości w skali tygodnia.
Ponieważ w czasie pandemii konsumenci nadal robią zakupy online, oczekuje się, że wielkość szczytu wysyłkowego w sezonie 2021 zrówna się lub przekroczy bezprecedensowy okres świąteczny 2020, co oznaczać będzie zwiększone zapotrzebowanie na możliwości przewozowe. W sierpniu światowy popyt na usługi lotniczych przewozów cargo wzrósł już o 7,7 proc. w porównaniu do poziomów sprzed COVID. Ciągłe wyzwania związane z łańcuchami dostaw, również tymi wykorzystującymi fracht morski, prowadzą do większego popytu na transport lotniczy, ponieważ firmy uzupełniają zapasy w związku z okresem świątecznym.
(źr. FedEx)