Konto pracodawcy


Poczta Polska uzbraja swoją logistykę w nowe systemy informatyczne

Poczta Polska stworzy własny system informatyczny do zarządzania procesami logistycznymi (Transportation Management System). Oprogramowanie stworzy spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe, funkcjonująca na rynku komercyjnym pod nazwą Envelo. Nowoczesny system zapewni optymalizację procesów transportowo-logistycznych, co przełoży się na szybkość doręczenia przesyłek oraz oszczędność wykorzystywanych surowców.

Zgodnie ze strategią spółki na najbliższe 3 lata, Poczta zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje. Znaczna część tej kwoty przeznaczona zostanie na automatyzację i informatyzację procesów w obszarze logistyki, w szczególności związanych z przesyłkami.
Przedmiotem umowy zawartej pomiędzy obiema spółkami Poczty Polskiej jest zaprojektowanie, dostarczenie i wdrożenie systemu wspierającego wszystkie procesy logistyczne w firmie ‒ w zakresie zarządzania, przewozu, doręczania, monitorowania i rozliczania strumieni przesyłek w czasie rzeczywistym. Zgodnie z umową PPUC będzie odpowiedzialna również za utrzymanie systemu i świadczenie usług gwarancyjnych.

‒ W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy wdrożyliśmy do realizacji wszystkie projekty strategiczne Poczty Polskiej. Wśród nich takie, które były dotąd, często od bardzo wielu lat, wyłącznie przedmiotem prac koncepcyjnych. Jednym z nich jest właśnie projekt stworzenia nowego systemu informatycznego do zarządzania procesami logistycznymi. Kontrakt na dostarczenie systemu TMS zawarty ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe, a więc ze spółką zależną Poczty, to też kolejny duży krok na drodze do budowy software house pocztowej grupy kapitałowej, co stanowi ważny element naszej strategii – podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Wdrożenie nowego systemu, odpowiadającego za dynamiczne planowanie transportu, przyczyni się do wzrostu konkurencyjności pocztowego operatora na rynkach KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) oraz usług TSL (transport, spedycja, logistyka), takich jak Krajowa Przesyła Paletowa oraz Międzynarodowa Przesyłka Paletowa.

‒ Nasza strategia zakłada znaczące wzrosty przychodów z przesyłek kurierskich oraz rozwój usług logistycznych. To szansa dla Poczty Polskiej, której potencjał jako największej w kraju spółki logistycznej, jest naprawdę ogromny. Do 2024 roku planujemy podwoić przychody z tego segmentu. W tym celu inwestujemy w automatyczne sortery oraz systemy informatyczne, a także pozyskujemy nowe hale do sprawnej obsługi różnego rodzaju przesyłek – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Rozwój usług logistycznych i pozyskiwanie nowych klientów, to jeden ze strategicznych kierunków działań Spółki. Pomimo pandemii, tylko w ubiegłym roku liczba klientów korzystających z Krajowej Przesyłki Paletowej wzrosła o 16 proc.

Poczta, zgodnie z założeniami strategii na lata 2021–2023, planuje zwiększyć swój udział także na rynku usług KEP. Spółka konsekwentnie stawia na rozwój perspektywicznego obszaru e-commerce, zarówno pod względem oferty, z jaką wychodzi do Klientów jak i modernizacji infrastruktury. Jednym z kluczowych elementów tego procesu są inwestycje w informatyzację systemów pocztowych, które zapewnią sprawną i stabilną obsługę procesów logistycznych, w tym optymalizację transportu.
Poczta Polska nabędzie prawo własności do oprogramowania wytworzonego przez PPUC, co pozwoli na swobodne rozwijanie i modyfikowanie systemu TMS. Pełne wykorzystanie potencjału i obustronne, korzystne warunki współpracy, są pokłosiem ubiegłorocznej decyzji o restrukturyzacji i zmianie formuły działania spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe, podjętej celem osiągnięcia zdolności do wytwarzania, rozwijania i utrzymania kluczowych dla firmy systemów informatycznych. Efektem długofalowym będzie zaspokojenie maksymalnie szerokiego spektrum potrzeb IT Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej. Jednym z pierwszych widocznych rezultatów nowego modelu działania jest stworzenie przez PPUC systemu ZCPP, wspomagającego pocztowców w obsłudze przesyłek przychodzących do naszego kraju spoza Unii Europejskiej (w związku z wdrożeniem od 1 lipca br. tzw. pakietu VAT dla e-commerce).

Obecnie Poczta zarządza flotą ok. 5 tys. samochodów dostawczych, realizując transport ładunków między kluczowymi węzłami logistycznymi, połączenia lokalne między węzłami a 7600 placówkami pocztowymi oraz klientami umownymi, a także doręczanie przesyłek do adresatów. W ciągu kolejnych trzech lat operator planuje przeznaczyć 1,2 mld zł na inwestycje w zakresie automatyzacji, cyfryzacji i rozbudowy architektury sieci logistycznej. Jeszcze w tym roku spółka przeznaczy 400 mln zł na inwestycje w automaty paczkowe, cyfryzację, logistykę i automatyzację procesów.

(źr. Poczta Polska)

 

 

 

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska szuka pomocników św. Mikołaja!
CEVA Logistics inwestuje w Afryce
OTL sprzedaje Grupie Rhenus swoje udziały w C. Hartwig Gdynia
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC