Konto pracodawcy


Grzegorz Gapiński mistrzem jazdy ekonomicznej OPTIFUEL CHALLENGE 2021

14 października 2021 w autoryzowanym serwisie Renault Trucks Retos w Skoczowie odbył się finał jubileuszowej 10-tej edycji konkursu Optifuel Challenge 2021 w Polsce. W finałowej rozgrywce wzięło udział 15-tu finalistów. W ścisłym finale wzięli udział Tomasz Leki/ TKiM, Mateusz Skrzypek/ Sped Partner i Grzegorz Gapiński/ Gapiński Transport. Ostatecznie tytuł Mistrza Jazdy Ekonomicznej wywalczył Grzegorz Gapiński, który był w finale konkursu po raz trzeci.

Zmagania były podzielone na część teoretyczną i jazdy. Test teoretyczny składał się z 20 pytań dotyczących funkcjonalności pojazdu związanych z oszczędzaniem paliwa: zasada działania Optivision, inteligentnego wolnego koła Optiroll, logiką „Eco-Leveli” oraz podstawowych reguł jazdy racjonalnej. Ważną część sprawdzianu stanowił materiał nawiązujący do istotnych zmian produktowych w pojazdach dalekobieżnych gamy T Evolution.
Część praktyczna w półfinale polegała na pokonaniu zestawem stanowiącym ciągnik Renault Trucks T480 Sleeper Cal T01 RACING wraz z naczepą Wielton Courtain Master, obciążoną 20 tonami ładunku trasy rozpoczynającej się na terenie autoryzowanego serwisu Renault Trucks Retos w Skoczowie. Konkursowe zestawy wyposażone zostały w opony Michelin X-LINE, które wspierały kierowców w uzyskaniu najlepszych wyników ekonomicznej jazdy. Jak zawsze w konkursie Optifuel Challenge, ciężarówkę należy prowadzić tak, aby uzyskać możliwie najniższe zużycie paliwa oraz najwyższą prędkość średnią z poszanowaniem ograniczeń prędkości i pozostałych przepisów ruchu drogowego.

Uczestnicy konkursu podzieleni zostali na 3 grupy a finałowa trójka wyłoniona została metodą pucharową. Zwycięzcą w każdej grupie była osoba, która zdobyła najwyższą łączną liczbę punktów z testu oraz jazdy. W ścisłym finale spotkało się trzech kierowców, którzy walczyli o najwyższe miejsce na podium. Przed przystąpieniem do jazdy finaliści wylosowali kolejność przejazdu, która wyglądała następująco: Grzegorz Gapiński (Gapiński Transport), Mateusz Skrzypek (Sped Partner) oraz jako trzeci Tomasz Leki (Tomasz Leki TKiM). Zmagania finałowe realizowane były jednym zestawem (chodzi o zniwelowanie potencjalnych różnic pomiędzy egzemplarzami bliźniaczych ciężarówek). Finałowa trasa biegła w kierunku Cieszyna (przeciwnym do trasy półfinałowej), co z racji na topografię terenu wymagało od uczestników dużego skupienia i wykorzystania wszystkich umiejętności by uzyskać najlepszy wynik. Zwycięzcą zostawał kierowca, który wypracował idealny kompromis pomiędzy wysoką prędkością średnią a niskim zużyciem paliwa.

Trasa półfinałowa była łatwiejsza technicznie, ale dość zaskakująca ze względu na niewidoczne za zakrętami nachylenia drogi. Etap finałowy cechował się bardziej oczywistą topografią, ale tu problemem były strome podjazdy i zjazdy wymagające od kierowcy doskonałego wyczucia pojazdu.
Finalista Grzegorz Gapiński otrzymał tytuł Mistrza Jazdy Ekonomicznej oraz voucher o wartości 8000 PLN, a firma Transport Gapiński otrzymała pojazd Renault Trucks T High Evolution w użyczenie na okres 10 miesięcy. Wicemistrz Tomasz Leki otrzymał voucher o wartości odpowiednio 5000 PLN dla siebie i 5000 PLN dla firmy do wykorzystania w autoryzowanym serwisie Renault Trucks, a Mateusz Skrzypek, którzy zajął 3 miejsce i 3000 PLN, natomiast firmy, w których pracują otrzymają vouchery do wykorzystania w autoryzowanym serwisie o wartości odpowiednio 5000PLN i 3000PLN. Dodatkowo partner konkursu Michelin przekazał na testy 6 opon ciężarowych Michelin. Zwycięzca konkursu może wybrać dowolnych 6 opon ciężarowych Michelin z aktualnie dostępnej oferty do swojego pojazdu. Z kolei RTFS oraz Grupa MAK wspólnie ufundowali dla zwycięskiej firmy voucher o wartości 5000PLN oraz 2000PLN dla kierowcy, oba do wykorzystania na doubezpieczenie pojazdów.

Konkurs Optifuel Challenge 2021 odbył się przy współudziale Partnerów RTFS (leasing fabryczny), MAK (ubezpieczenia) Wielton i Michelin.

(źr. Renault Trucks)

 

 

 

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska szuka pomocników św. Mikołaja!
CEVA Logistics inwestuje w Afryce
OTL sprzedaje Grupie Rhenus swoje udziały w C. Hartwig Gdynia
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC