Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics rozwija transporty dla e-commerce na trasie Chiny - Europa

Dzięki swojemu know-how i doświadczeniu w zakresie odpraw celnych, CEVA oferuje teraz dostawy lądowe z Chin z wykorzystaniem nowych kodów celnych e-commerce 9710 i 9810. CEVA była pierwszą firmą, która wykorzystała te kody na przejściu granicznym w Alashankou podczas dwóch pilotażowych dostaw, które zorganizowała w lipcu tego roku.

Terminal graniczny w Alashankou, który jest położony w północno-zachodnich Chinach przy granicy z Kazachstanem, rozpoczął niedawno obsługę przesyłek eksportowych z nowymi kodami celnymi dla e-commerce. Wcześniej odprawiane były tu tylko ładunki podlegające ogólnej odprawie celnej. W odpowiedzi na tę zmianę, CEVA Logistics zorganizowała dwie pilotażowe dostawy przesyłek e-commerce z wykorzystaniem nowo wprowadzonych kodów 9710 i 9810.

Pierwsza dostawa, licząca blisko 9 tys. przesyłek, wyruszyła z Shenzhen w Chinach do Frankfurtu w Niemczech z 20-dniowym czasem tranzytu „door-to-door". Do jej realizacji CEVA wykorzystała multimodalne rozwiązanie TRT (Truck-Rail-Truck) na kodzie 9810. Drugi pilotażowy transport, liczący ponad 400 przesyłek o wyższej wartości, został skonsolidowany przy użyciu kodów 9710 i 9810. Również w tym przypadku CEVA wykorzystała swój międzynarodowy transport drogowy. Samochód wyjechał z Shenzhen w Chinach, po 16 dniach dostarczając przesyłki do magazynu klienta w Wielkiej Brytanii, skąd były dalej dystrybuowane do klientów końcowych.

Kod celny 9710 opisany jest jako „bezpośredni eksport B2B w ramach transgranicznego handlu elektronicznego" i dotyczy towarów eksportowanych bezpośrednio przez sprzedawców na transgranicznej platformie sprzedaży e-commerce. Natomiast towary objęte kodem 9810 eksportowane są przez sprzedawców, którzy ubiegają się o eksport towarów w ramach transgranicznego handlu elektronicznego do międzynarodowych magazynów. Ich zastosowanie ma wzmocnić pozycję małych i średnich chińskich przedsiębiorstw w światowym handlu oraz ułatwić im prowadzenie międzynarodowej i transgranicznej działalności gospodarczej.

CEVA Logistics stale rozwija dodatkowe rozwiązania transportowe w zakresie dostaw samochodowych, kolejowych i multimodalnych między Chinami a Europą. W ten sposób odpowiada na rosnące potrzeby zrównoważenia czasu dostaw, kosztów i bardziej ekologicznego transportu.

(źr. CEVA Logistics)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.