Dodaj ogłoszenie o pracy


DHL Express wprowadza pierwszy elektryczny rower towarowy

DHL Express wprowadził do swojej floty pierwszy elektryczny rower towarowy, który testowany jest właśnie w Warszawie. Średnio, podczas jednego dnia pracy, rowerowy kurier pokonywał w fazie testów 20–25 km.

– Testy zaczęliśmy od biurowej części Mokotowa, a aktualnie rozszerzamy trasy o rejon Miasteczka Wilanów. Z uwagi na lokalizację naszego hubu przeładunkowego i dzienne limity kilometrów, które może pokonać rowerowy kurier, w pierwszej kolejności postawiliśmy na dzielnice znajdujące się w bliskiej odległości od naszej siedziby w okolicy Lotniska Chopina. Po zakończeniu fazy testów, rower elektryczny zostanie w Warszawie i będzie wykorzystywany przez kurierów DHL Express na specjalnie wyznaczonej trasie – komentuje Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska.

Kurier rowerowy, podobnie jak inni pracownicy DHL Express, obsługujący trasy pojazdami dostawczymi, posiada swój rejon i dostarcza paczki w obrębie ustalonego obszaru. Aktualnie firma opracowuje dokładne trasy docelowe, których zasięg nie przekroczy 35 km dziennie. Pracownicy mają do dyspozycji model DHL Chariot, którego ładowność wynosi 200 kg, a dozwolona waga całkowita z uwzględnieniem kierowcy i ładunku to 500 kg.

– Jesteśmy zadowoleni z efektów pilotażu i w przyszłym roku chcemy wykorzystywać ekologiczne rowery w innych polskich miastach. Planujemy, że w 2022 roku do naziemnej floty DHL Express dołączy jeszcze kilka nowych rowerów towarowych. Nasze działania związane z zieloną logistyką idą jeszcze dalej – do 2025 roku chcemy realizować aż 70% usług w Polsce przy wykorzystaniu czystych środków transportu, a ponad połowa naszych usług będzie oparta o ekologiczne łańcuchy dostaw. W tym celu stale optymalizujemy trasy kurierskie i lotnicze – dodaje Edwin Osiecki.

Uzupełnienie floty o rower elektryczny jest kolejnym krokiem firmy w kierunku realizacji strategii GoGreen na rzecz zrównoważonego rozwoju i osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Strategia środowiskowa firmy polega na zmniejszeniu zużycia energii i paliw przy jednoczesnym zwiększeniu wykorzystania alternatywnych układów napędowych i zrównoważonych paliw. Rozwiązania zielonej logistyki minimalizują emisje CO₂ w całym łańcuchu dostaw, równoważą emisję gazów cieplarnianych dzięki zakupowi kredytów węglowych i inwestycjom w światowe projekty ochrony klimatu, pomagają klientom zrozumieć ślad węglowy i pokazują, jak zminimalizować jego wpływ na środowisko naturalne.

Elektryfikacja floty to jeden z głównych filarów strategii GoGreen. W kwietniu br. DHL Express zakupił w Europie 100 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, a do 2030 roku planuje powiększyć swoją europejską flotę o ponad 14 tysięcy takich pojazdów. Firma niedawno ogłosiła również, że jako pierwsza na świecie zamówiła 12 elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation, które zostaną przekazane firmie do 2024 roku.

(źr. DHL Express)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.