Konto pracodawcy


GEFCO Polska rozszerza swoje usługi o co-packing

GEFCO Polska rozszerza współpracę z klientami o usługi co-packingu, realizowane przez oddziały w Kątach Wrocławskich oraz Psarach k. Wrocławia. Firma wygrała przetarg na co-packing na etapie przedłużania kontraktu z jednym z producentów artykułów gospodarstwa domowego oraz realizuje wysoko zautomatyzowany proces pakowania termostatów dla globalnego producenta części motoryzacyjnych. Wprowadzenie nowych usług wiązało się z inwestycjami w infrastrukturę magazynową oraz ze zwiększeniem zatrudnienia.

W ramach nowego kontraktu GEFCO w pełni przejęło od dotychczasowego podwykonawcy co-packing artykułów gospodarstwa domowego. Usługa polega na tworzeniu zestawów sprzedażowych, złożonych z różnych wariantów produktów domowych jednorazowego użytku, dostępnych w większości sieci handlowych w Polsce. Pracownicy oddziału w Kątach Wrocławskich nie ingerują w wyroby jednostkowe, ale zmieniają sposób ich pakowania przed transportem do punktów sprzedaży.

Produkty pakowane są najczęściej w kartony SRP, gotowe do wystawienia na regały sklepowe, w oparciu o aktualne dane sprzedażowe. Główne zadanie operatora polega na pakowaniu wyrobów tego samego rodzaju, ale w zakresie obowiązków zespołu jest również produkcja stojaków promocyjnych na potrzeby sezonowych kampanii marketingowych.
- Rozszerzenie współpracy poprzedziliśmy analizą biznesu klienta i wyborem najlepszego wariantu kosztowego, opartego na pracy w systemie liniowym i według zasad lean management. Wcześniej każdy operator podwykonawcy pracował samodzielnie nad swoim opakowaniem, co zwiększało zapotrzebowanie na powierzchnię roboczą oraz generowało większe zapasy komponentów w strefie pakowania. Inwestując w sprzęt – przenośniki taśmowe, rolkowe czy ergonomiczne stojaki - wdrożyliśmy proces, który skupia się na wartości dodanej dla klienta – mówi Krzysztof Król, Lean Manager, GEFCO Polska.

Usługę co-packingu zlecił GEFCO również inny producent, z branży automotive, dla którego operator prowadzi w Psarach k. Wrocławia globalne centrum dystrybucyjne produktów do samochodowych układów chłodniczych. Dotychczas dolnośląski oddział zarządzał łańcuchem dostaw wszystkich produktów klienta z kategorii Cooling, ale z wyłączeniem termostatów, których pakowanie odbywało się w centrum dystrybucyjnym w Niemczech. Powodowało to konieczność kompletacji i wysyłki zamówień z dwóch krajów, ponieważ polski magazyn nie posiadał pełnego asortymentu. Mając to na uwadze, klient podjął decyzję o reorganizacji łańcucha dostaw części. Projekt zakładał przeniesienie operacji co-packingu termostatów z Niemiec do Polski, łącznie z transferem wysoko zautomatyzowanej maszyny produkcyjnej do pakowania termostatów. Termostaty trafiają do Polski w opakowaniach zbiorczych ze światowych fabryk klienta. Magazyn opuszcza produkt końcowy, gotowy do dystrybucji na wszystkie kontynenty.
Co-packing wymagał inwestycji na terenie największego w Polsce magazynu GEFCO o powierzchni 42 tys. mkw. Prace objęły reorganizację magazynu z wykorzystaniem 2000 nowych miejsc paletowych oraz 1800 miejsc na półkach typu mezzanine. W sierpniu firma uruchomiła również dodatkową linię do pakowania manualnego, która jest odpowiedzią na wzrost liczby zamówień. Projekt wymagał zatrudnienia blisko 20 operatorów do obsługi linii automatycznej i manualnej.

- Jeżeli świadczymy dla klienta usługi związane z magazynowaniem, dystrybucją oraz zarządzaniem transportem, to również jest on skłonny powierzyć nam kolejne zadania, takie jak co-packing. Realizacja kontraktu może opierać się na wykorzystaniu aktywów klienta, ale również możliwe jest zaprojektowanie procesów od podstaw. Rola GEFCO skupia się na profesjonalnym doradztwie, szukaniu optymalnych rozwiązań ukierunkowanych na generowanie oszczędności oraz na dobrej organizacji pracy. Co-packing w ofercie GEFCO Polska to nowe możliwości rozwoju biznesu oraz wzmocnienie partnerskich relacji z klientami – mówi Tomasz KLIMCZAK, kierownik Oddziału GEFCO Psary.

(źr. GEFCO Polska)

 

kobiety w logistyce
Marta Ludwiczak dyrektorem finansowym GLS Poland
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
Jak są konsekwencje odwołania pracownika z urlopu?
90 proc. kierowców pracuje w nadgodzinach - dlaczego firmy nie wypłacają nadgodzin ...
Jak stosować uproszczenia w procedurze TIR w Unii Europejskiej?
Ryczałt i podatki według Polskiego Ładu – dla kogo obniżki, a dla kogo wzrost?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ponad 2 mln Polaków otrzymuje minimalne wynagrodzenie. Kolejna podwyżka w 2022 r.
Wakacje 2021: blisko 30 proc. pracowników nieobecna w domu podczas „L4”
Po co właściwie ta właściwość?
Proponowane zmiany w ustawie o czasie pracy kierowców zwiększą koszty o 35 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GXO wdraża kolejne narzędzia w procesach automatyzacyjnych centra logistyczne
Badanie dna Bałtyku w ramach inwestycji Harmony Link zakończone
Grupa Raben przejmuje Luible Logistik w Niemczech
InPost wygenerował za pierwsze półrocze 1,65 mld zł przychodów i wzrost o 54%
Amazon podsumowuje rozwój działalności w Polsce – 23 tys. miejsc pracy i 12 mld ...
Grupa INELO finalizuje akwizycje CVS Mobile
Accolade zainwestuje 50 mln euro w parki logistyczne w Koszalinie i Elblągu
DHL Express wprowadza pierwszy elektryczny rower towarowy
ID Logistics podsumowuje I półrocze - dynamiczny rozwój i wzrost przychodów o 15 ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC