Konto pracodawcy


Konsumenci coraz częściej wybierają zrównoważone doręczenia

Zgodnie z wynikami tegorocznej analizy DPDgroup Barometr E-shopper ograniczony dostęp do sklepów stacjonarnych skłonił wielu kupujących do refleksji nad nawykami zakupowymi i ich wpływem na otoczenie. Jak wskazało opracowanie Grupy 70 proc. regularnych e-nabywców w Europie uważa, że marki i firmy muszą brać na siebie odpowiedzialność za naszą planetę.

Rozwój świadomej konsumpcji przełożył się na wzrost zapotrzebowania na przyjazne dla środowiska praktyki w branży e-commerce. Coraz więcej konsumentów zauważa podczas zakupów wpływ rozwoju e-handlu na otoczenie, a wielu jest skłonnych poczekać na przesyłkę, aby sprzedawca mógł wysłać wszystkie produkty w jednej dostawie, co pozwoli ograniczyć ślad węglowy. Coraz bardziej widoczne jest także zapotrzebowanie konsumentów na przyjazne środowisku usługi kurierskie.

Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska, tak skomentował: Rosnące zainteresowanie zrównoważonymi doręczeniami wśród konsumentów to trend, którego firmy kurierskie nie mogą lekceważyć. Tendencja ta widoczna jest nie tylko w Polsce, ale w wielu krajach Europy. Jak wskazała analiza DPDgroup, 43 proc. e-nabywców w Wielkiej Brytanii jest skłonnych zmienić sklep na taki, który oferuje więcej opcji zrównoważonych doręczeń, a 40% respondentów z tego kraju wybierze opcje odbioru paczki poza domem, jeśli będzie to wiązało się z niższą emisją CO2. Z kolei 71% e-konsumentów we Francji próbowało łączyć zamówienia online, aby ograniczyć liczbę doręczeń. Świadomi tych potrzeb staramy się zminimalizować ślad węglowy generowany w związku z naszą działalnością do minimum. Rozwijamy więc nisko i zeroemisyjną flotę pojazdów, rozszerzając ją o elektryczne vany kurierskie, rowery czy rowery cargo, a także otwierając obiekty umożliwiające sprawne nadania i odbiory poza domem. Nasza sieć DPD Pickup obejmuje punkty partnerskie, automaty paczkowe oraz DPD Pickup Odziały Miejskie optymalizujące procesy logistyczne w obszarach miejskich. Inwestujemy także w technologie, w tym portal mojapaczka.dpd.com, który pozwala zarządzać doręczeniem i tym samym usprawnić jego przebieg.

Konsumenci coraz większą uwagę przywiązują do recyklingu produktów. Istotny jest dla nich nie tylko sposób ich wykonania, ale i opakowania. Coraz częściej konsumenci oczekują, by sprzedawca zapakował zamówienie bez użycia folii, plastikowych wypełniaczy i reklamówek.

- W ofercie naszego sklepu internetowego z opakowaniami znajdują się m.in. biodegradowalne foliopaki (np. Pak Bio). Zachęcamy też nadawców do stosowania wypełniaczy i materiałów do pakowania powstałych z ponownego przetworzenia odpadów z kartonu i plastiku. Od lat prowadzimy także selektywną zbiórkę w naszych oddziałach, a działania naszej firmy są zgodne z polityką DPDgroup w zakresie zrównoważonego rozwoju – podsumował Rafał Nawłoka.

(źr. DPD Polska)

 

 

kobiety w logistyce
Marta Ludwiczak dyrektorem finansowym GLS Poland
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
Jak są konsekwencje odwołania pracownika z urlopu?
90 proc. kierowców pracuje w nadgodzinach - dlaczego firmy nie wypłacają nadgodzin ...
Jak stosować uproszczenia w procedurze TIR w Unii Europejskiej?
Ryczałt i podatki według Polskiego Ładu – dla kogo obniżki, a dla kogo wzrost?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ponad 2 mln Polaków otrzymuje minimalne wynagrodzenie. Kolejna podwyżka w 2022 r.
Wakacje 2021: blisko 30 proc. pracowników nieobecna w domu podczas „L4”
Po co właściwie ta właściwość?
Proponowane zmiany w ustawie o czasie pracy kierowców zwiększą koszty o 35 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GXO wdraża kolejne narzędzia w procesach automatyzacyjnych centra logistyczne
Badanie dna Bałtyku w ramach inwestycji Harmony Link zakończone
Grupa Raben przejmuje Luible Logistik w Niemczech
InPost wygenerował za pierwsze półrocze 1,65 mld zł przychodów i wzrost o 54%
Amazon podsumowuje rozwój działalności w Polsce – 23 tys. miejsc pracy i 12 mld ...
Grupa INELO finalizuje akwizycje CVS Mobile
Accolade zainwestuje 50 mln euro w parki logistyczne w Koszalinie i Elblągu
DHL Express wprowadza pierwszy elektryczny rower towarowy
ID Logistics podsumowuje I półrocze - dynamiczny rozwój i wzrost przychodów o 15 ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC