Konto pracodawcy


Hegelmann Poland buduje centrum operacyjne dla kierowców

W Żarskiej Wsi (woj. dolnośląskie), nieopodal węzłów transgranicznych w Zgorzelcu i Jędrzychowicach powstanie kompleks Hegelmann Hub Poland, dedykowany polskim kierowcom. Obiekt ma zapewnić pełne zaplecze usług dla przewoźnika, floty i kierowców. Inwestycja jest odpowiedzią na wyzwania stawiane przez kolejne regulacje unijne oraz pakiet mobilności. Jej wartość to ponad 22 mln EUR. Otwarcie kompleksu zaplanowano na połowę 2022 r.

Centrum operacyjne Hegelmann powstaje na działce o powierzchni 11,6 ha. Na terenie tym mieścić się będzie biuro firmy oraz ogromna baza podzielona na szereg stref kompleksowo realizujących wszystkie potrzeby kierowców, ich pojazdów oraz przewoźników.

Strefa biurowa znajdować się będzie w nowoczesnym, trzykondygnacyjnym budynku. Przewidziano tam przestrzeń dla zespołu Hegelmann Poland oraz dodatkowe miejsce dla partnerów biznesowych firmy a także innych przewoźników – w sumie około 60 dodatkowych biur dla podmiotów zewnętrznych. Rozbudowane zaplecze to przede wszystkim komfortowy hotel oferujący ponad 750 miejsc noclegowych. Pokoje zaprojektowano specjalnie dla potrzeb kierowców wracających z europejskich tras w ramach obligatoryjnych przerw narzuconych przez pakiet mobilności. W strefie usługowej znajdować się będzie rozbudowane zaplecze dla samochodów ciężarowych. W budynku o powierzchni 6 820 mkw. przewidziano pełen zakres świadczeń dla zmotoryzowanych: od warsztatu i stacji diagnostycznej, aż po lakiernię i dopasowaną do gabarytów TIR ów myjnię.
Z myślą o samych TIR-ach powstanie również dedykowany magazyn. Na powierzchni 5 900 mkw. znajdować się będzie zaplecze dla części zamiennych oraz opon. Takie rozwiązanie optymalizuje czas napraw i zapewnia sprawne działanie całej strefy usługowej. Dalsze plany rozbudowy Hegelmann Hub Poland przewidują powstanie odrębnego kompleksu logistycznego i centrum magazynowego. Przestronne parkingi wokół biura, hotelu, stref usługowych oraz magazynów pomieszczą jednocześnie 220 ciężarówek i aż 450 aut osobowych.
- Nie ma drugiej takiej inwestycji w Polsce. Budujemy własne centrum operacyjne przede wszystkim z myślą o zapewnieniu komfortu naszym pracownikom. Obserwujemy jednak sytuację całego biznesu transportowego w Polsce. Bierzemy pod uwagę potrzeby rynku oraz trudności w spełnianiu wymogów pakietu mobilności przez mniejsze firmy transportowe, dlatego zdecydowaliśmy o udostępnieniu centrum wszystkim kierowcom i podmiotom, również konkurencyjnym. – stwierdza Fedir Yurkevych, prezes Hegelmann Poland.

Hegelmann Hub Poland to baza transportowa zaprojektowana w sposób optymalny. Jednym z argumentów podnoszonych przez inicjatorów zmian regulacyjnych pakietu mobilności jest troska o środowisko naturalne. Inwestycja w Żarskiej Wsi posiadać będzie nowoczesne, ekologiczne rozwiązania technologiczne. Centrum operacyjne posiada także własne ujęcie wody. Innym oczywistym krokiem proekologicznym jest samo przygraniczne położenie Hubu, umożliwiające ograniczenie zużycia paliw i emisji spalin przez ciężarówki.

Nowe wymogi pakietu mobilności obligują kierowców do powrotu do kraju co 8-9 tygodni. Do obowiązków przewoźnika należy skierowanie pracownika na odpoczynek w kraju zatrudnienia – do centrum operacyjnego firmy lub miejsca zamieszkania kierowcy. Centrum operacyjne Hegelmann zlokalizowane będzie tuż przy granicy niemieckiej, pomiędzy autostradą A4 i Drogą Krajową nr 94. Łatwy dojazd usprawni przebieg koniecznej przerwy między kolejnymi trasami. Bliskość Niemiec i innych krajów Europy Zachodniej, będących głównym regionem pracy kierowców zatrudnionych w Polsce, stanowi podwójną zaletę – skrócony czas dotarcia na miejsce odpoczynku zapewni oszczędności przedsiębiorstwom, ulży w pracy kierowcom i przyczyni się do zmniejszenia śladu węglowego.

Wartość inwestycji na dzień dzisiejszy to ponad 22 mln EUR i już teraz inwestor przewiduje dalszą rozbudowę kompleksu. Otwarcie kompleksu zaplanowano na połowę 2022 r., tuż po wejściu w życie nowych przepisów unijnych.

- Chcemy rozwijać się i inwestować w Polsce, która jest liderem transportowym całej Europy. W samym Centrum Operacyjnym planujemy zatrudnić około 200 osób. Będziemy potrzebować specjalistów niższego i wyższego szczebla oraz szeregu podwykonawców do obsługi całej infrastruktury kompleksu. Dodatkowe wakaty pojawią się też bez wątpienia u naszych partnerów biznesowych oraz pozostałych firm, które otworzą placówki na terenie strefy biurowej. – podkreśla Fedir Yurkevych.

(źr. Hegelmann Poland)

 

kobiety w logistyce
Kobieca strona DHL Supply Chain
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak nauczyć kierowcę zawodowego jeździć taniej?
Nowe rozporządzenie UE - jednolitość kontroli i harmonizacja przestrzegania wytycz ...
Jakie obowiązki w czasie upałów ma pracodawca?
Karnet ATA ułatwia czasowy wywóz towarów
Urlopy 2021 – nowe uprawnienia pracodawcy a pracownika
Od 1 lipca zmiana samochodu osobowego na ciężarowy będzie wymagała zapłaty podat ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Po co właściwie ta właściwość?
Proponowane zmiany w ustawie o czasie pracy kierowców zwiększą koszty o 35 proc.
Płatności po terminie zmorą dla 8 na 10 firm – czy może być jeszcze gorzej?
Przewoźnicy drogowi z rekordowym zadłużeniem
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Stabilny wzrost rynku magazynowego w segmencie Small Business Unit
Grupa Raben zdecydowała się na kredyt powiązany ze zrównoważonym rozwojem
ID Logistics przedłuża umowę z Auchan Retail Polska
CEVA Logistics z tytułem Lidera w Magicznym Kwadrancie Gartnera 2021
Hegelmann Poland buduje centrum operacyjne dla kierowców
Hillebrand przejmuje kolejną firmę z rynku logistyki dla branży beverage
PEKAES uruchomił kolejne połączenie drobnicowe do Grecji
UPS pomoże firmom e-commerce we wdrażaniu zmian w unijnych przepisach o VAT
Continental testuje prototypy opon do elektrycznych ciężarówek
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC