Dodaj ogłoszenie o pracy


SPEDCONT zapowiada dwukrotne zwiększenie mocy przeładunkowych

Dynamiczny rozwój wymiany handlowej na Nowym Jedwabnym Szlaku przekłada się na plany inwestycyjne operatorów. SPEDCONT od kilku już lat inwestuje w rozbudowę i modernizację terminalu w Łodzi. Dla spółki należącej do Grupy PEKAES, kolejne przedsięwzięcia mają znaczenie strategiczne i są one związane z rosnącą liczbą przeładunków towarów sprowadzanych z Chin. Obecnie w SPEDCONT trwają prace modernizacyjne, dzięki którym operator zapowiada, że aż dwukrotnie zwiększy swoje możliwości przeładunkowe.

W ostatnich latach SPEDCONT zainwestował w infrastrukturę swojego terminala kontenerowego w Łodzi, jednego z największych tego typu obiektów w Polsce. Operator powiększył znacząco powierzchnię terminalową, jak i zadbał o nowe wyposażenie całego obiektu. Spółka zakupiła m.in. naczepy kontenerowe, suwnicę, a także wdrożyła nowoczesne systemy informatyczne do zarządzania spedycją i placem składowym. Obecnie firma przystąpiła do kolejnego etapu prac, które mają przyczynić się do zwiększenia potencjału operacyjnego spółki.

– W czerwcu zakończyliśmy modernizację pierwszej suwnicy bramowej, którą już oddaliśmy do użytku naszych Klientów. Obecnie przebudowujemy kolejną suwnicę, a prace w tym zakresie planujemy zakończyć w sierpniu tego roku. Co ważne, dzięki modernizacji niemal dwukrotnie wzrośnie prędkość pracy obu suwnic, tym samym o co najmniej 25 procent zwiększą się nasze możliwości przeładunkowe. – mówi Marcin Dobruchowski, prezes zarządu SPEDCONT.
Operator oferuje kompleksową ofertę usług intermodalnych obejmującą dostawy kontenerów z portów do terminali lub na bocznicę klienta, pełną obsługę przeładunkową, dowóz samochodowy kontenerów z terminalu, przewozy magistralą transsyberyjską, przewozy bocznicowe, usługi celne i logistyczne.
– Usługi intermodalne cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród naszych Klientów. Mimo wielu wyzwań związanych z pandemią w ostatnim roku, ruch na Nowym Jedwabnym Szlaku odbywa się bez zakłóceń. W ciągu tygodnia oferujemy łącznie 20 połączeń z oraz do portów w Gdyni i Gdańsku. Nasze inwestycje w infrastrukturę terminalową są nieodzownym elementem elastycznego podejścia do potrzeb naszych Klientów. – dodaje Maciej Bachman, prezes Zarządu Grupy PEKAES.
Modernizacja suwnic oraz przebudowa nawierzchni placu są elementami Projektu „Przebudowa Terminala Kontenerowego Łódź – Olechów” dofinansowanego ze środków unijnych. Projekt współfinansowany jest przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych w ramach działania 3.2 – Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

(źr. PEKAES)

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.