Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO umacnia pozycję na rynku lotniczych dostaw ładunków ponadnormatywnych

Fracht FWO, operator logistyczny dla przemysłu, wykorzystuje globalny wzrost popytu na usługi lotnicze, rozwijając w tym obszarze transporty ładunków ponadnormatywnych. Na przełomie maja i czerwca firma zorganizowała kolejną w tym roku dostawę przesyłki ciężkiej frachtem lotniczym. Przewożonym ładunkiem była blisko 2,5 tonowa maszyna do wytłaczania elementów z tworzywa sztucznego do linii produkcyjnej w USA.

Od początku roku wzrasta znaczenie frachtu lotniczego w globalnych łańcuchach dostaw, co wynika m.in. z ograniczeń i wzrostu cen w transporcie morskim oraz braku dostępności kontenerów. Tendencję potwierdzają najnowsze dane IATA dotyczące światowego rynku air cargo, wskazujące po pierwszych czterech miesiącach tego roku 12 proc. wzrost CTK (tonokilometrów) wobec kwietnia 2019 (dla porównania wzrost CTK w styczniu wyniósł 1,1 proc.) oraz wolumenów ładunków lotniczych w ujęciu miesiąc do miesiąca o 5 proc., przekraczających poziom z sierpnia 2018 r. W prawie wszystkich regionach świata, z wyjątkiem Ameryki Łacińskiej, zwiększył się popyt na lotnicze przewozy towarowe, najwięcej w Afryce (30,6 proc.) i Ameryce Płn. (25,6 proc). Zdaniem analityków IATA, rozwój lotniczych przewozów towarowych wspiera silne ożywienie gospodarcze i korzystna dynamika łańcuchów dostaw. W tym także bardzo niski poziom zapasów oraz bardziej konkurencyjne ceny w stosunku do morskich i kolejowych frachtów ładunków skonteneryzowanych.

- Znaczące ożywienie w przewozach towarowych air cargo wpływa też na większe zainteresowanie usługami transportu lotniczego w dostawach ładunków ponadnormatywnych. Zwłaszcza są one atrakcyjne dla linii produkcyjnych, gdzie zawsze liczył się szybki czas realizacji. Duży wzrost zleceń odnotowujemy szczególnie na kierunkach takich jak m.in. Brazylia, czy USA, gdzie najczęściej przewożone są części turbin parowych, linii produkcyjnych dla przemysłu spożywczego, farmaceutycznego i kosmetycznego – mówi Justyna Czerwińska, kierownik działu spedycji lotniczej, Fracht FWO Polska.

W ostatnim czasie Dział Spedycji Lotniczej Fracht FWO zrealizował kolejną dostawę ładunku ponadgabarytowego. To ważąca blisko 2,5 tony maszyna do wytłaczania elementów z tworzywa sztucznego dla jednego z największych producentów artykułów higieniczno-kosmetycznych w USA. Dostawa do amerykańskiego klienta, przez lotnisko w Łodzi do Los Angeles, organizowana była pod presją czasu i w ekspresowym tempie. Zgodnie z wytycznymi linii lotniczych, wytłaczarkę umieszczono w specjalnie zaprojektowanym drewnianym stelażu, co zapobiegało przesunięciom na pokładzie samolotu. Ładunek najpierw dostarczono na lotnisko w Łodzi, a po odprawie na lotnisko w belgijskim Liege. Tu przeładowano go na samolot frachtowy lecący bezpośrednio do Los Angeles. Za obsługę handlingową odpowiadał agent handlingowy LCJ Cargo.
Air cargo dla przemysłu i produkcji

Do klientów Fracht FWO należą największe firmy z branży przemysłowej i produkcyjnej, dla których operator dostarcza m.in. maszyny, linie produkcyjne i ich elementy. Wsparciem przy organizacji dostaw lotniczych (door-to-door, door-to-airport, airport-to-door, airport-to-airport, czartery) jest doświadczenie i globalna sieć partnerska Grupy Fracht, obejmująca ok. 300 biur w portach lotniczych w ponad 50 krajach na świecie.

(źr. Fracht FWO)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.