CEVA Logistics wzmacnia obecność na rynkach nordyckich i zapowiada inwestycje w rozwój usług, innowacji oraz cyfryzacji. Tworzy oddziały w Finlandii i Szwecji, co też będzie miało znaczenie dla polskich eksporterów i importerów, prowadzących biznes w tej części Europy, jak i dalszego rozwoju paneuropejskich korytarzy transportowych łączących Północ z Południem.
CEVA, umacniając swoją pozycję na rynkach nordyckich, opiera się na bardzo dobrą znajomość lokalnych realiów i eksperckiej wiedzy zespołów, wspieranych globalną siecią operatora obejmującą ponad 160 krajów. Silnym wsparciem w zakresie usług morskich i lotniczych jest dostęp do potencjału grupy CMA CGM, w tym również działu CMA CGM AIR CARGO z flotą 4 samolotów cargo Airbus A330-200F.
CEVA tworzy oddziały w Finlandii i Szwecji - operacyjne w Helsinkach i Göteborgu oraz biura w Sztokholmie i Malmö. W kolejnych krajach, czyli Danii, Norwegii i Islandii operator współpracuje z siecią sprawdzonych i doświadczonych agentów. CEVA odpowiada za obsługę ponad 1000 klientów w krajach nordyckich, oferując kompleksowe i elastyczne rozwiązania logistyczne w ramach łańcuchów dostaw, w tym szeroką ofertę usług transportu lotniczego, morskiego i naziemnego, project cargo oraz usług o wartości dodanej tj. magazynowanie i pośrednictwo celne.
Operator systematycznie poszerza portfolio nowych klientów w krajach nordyckich, od początku roku odnotowując wzrost wolumenów. Kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju CEVA na tych rynkach będzie miał wzrost popytu na usługi frachtu lotniczego i morskiego oraz rozwiązania logistyczne dla branży przemysłowej, FMCG, retail oraz health&care (tj. m.in. wprowadzone w tym roku dedykowane usługi FORPATIENTS).
- Nadszedł czas na rozwój, dlatego wprowadzamy nową strategię, która pozwoli nam rozwijać się wraz z nowymi i przyszłymi klientami. Inwestujemy w obsługę klienta, usługi o wartości dodanej oraz innowacje i cyfryzację, tak aby oferować najlepsze w swojej klasie kompleksowe rozwiązania logistyczne, spełniające ich potrzeby. Niezbędne dla realizacji naszych planów są inwestycje w ludzi, rozwój zespołów ekspertów i rekrutacja nowych talentów. Przykładem jest zespół Business Development, który teraz powiększamy o nowych, utalentowanych specjalistów - zapowiada Mattias Kellgren, dyrektor zarządzający CEVA w krajach nordyckich.
Nowe możliwości dla polskich eksporterów i importerów
Kraje nordyckie są ważnym partnerem gospodarczym dla Polski. Na przykład w 1. kwartale br. Szwecja znalazła się w pierwszej dziesiątce największych eksporterów Polski (7 miejsce), z wynikiem 8,5 mld zł (źr. GUS). Teraz dzięki silnej sieci logistycznej, know-how i doświadczeniu zespołów CEVA w krajach nordyckich, polski oddział będzie mógł wzmocnić ofertę usług skierowaną do firm prowadzących wymianę handlową z tym regionem, przyspieszając przepływy i dystrybucję towarów w ramach zintegrowanych łańcuchów dostaw.
- Kraje nordyckie będą odgrywać coraz większe znaczenie w rozwoju usług i rynku nie tylko w Polsce, ale i całym regionie. Zarówno ze względu na bliskość i potencjał wymiany handlowej, jak i szczególną pozycję, jaką odgrywają w inicjatywach tworzenia paneuropejskich korytarzy transportowych na osi północ - południe, takich jak Korytarz Bałtyk – Adriatyk – powiedział Guillaume Sauzedde, dyrektor zarządzający CEVA w krajach Europy Wschodniej.
Warto podkreślić tutaj wzrost znaczenia polskiego oddziału w europejskiej i globalnej sieci logistycznej CEVA. W tym roku, w odpowiedzi na wzrost popytu, CEVA uruchomiła nowy serwis we frachcie morskim dla ładunków drobnicowych (LCL) między Chinami a Europą Wschodnią, z portów w Hong Kongu, Szanghaju i Ningbo do Gdańska. CEVA, przy współpracy z CMA CGM, uruchomiła też usługi cross-sellingowe tj. short sea shipping LCL między Europą Wschodnią a Wlk. Brytanią wykorzystujące kontenerowce Containerships zasilane LNG. Od czerwca przez Polskę i port w Małaszewiczach realizowane są regularne połączenie kolejowe z wykorzystaniem opcji pociągu blokowego z chińskiego Xi'an do Duisburga w Niemczech.
(źr. CEVA Logistics)