Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics rozwija oddziały w krajach nordyckich

CEVA Logistics wzmacnia obecność na rynkach nordyckich i zapowiada inwestycje w rozwój usług, innowacji oraz cyfryzacji. Tworzy oddziały w Finlandii i Szwecji, co też będzie miało znaczenie dla polskich eksporterów i importerów, prowadzących biznes w tej części Europy, jak i dalszego rozwoju paneuropejskich korytarzy transportowych łączących Północ z Południem.

CEVA, umacniając swoją pozycję na rynkach nordyckich, opiera się na bardzo dobrą znajomość lokalnych realiów i eksperckiej wiedzy zespołów, wspieranych globalną siecią operatora obejmującą ponad 160 krajów. Silnym wsparciem w zakresie usług morskich i lotniczych jest dostęp do potencjału grupy CMA CGM, w tym również działu CMA CGM AIR CARGO z flotą 4 samolotów cargo Airbus A330-200F.
CEVA tworzy oddziały w Finlandii i Szwecji - operacyjne w Helsinkach i Göteborgu oraz biura w Sztokholmie i Malmö. W kolejnych krajach, czyli Danii, Norwegii i Islandii operator współpracuje z siecią sprawdzonych i doświadczonych agentów. CEVA odpowiada za obsługę ponad 1000 klientów w krajach nordyckich, oferując kompleksowe i elastyczne rozwiązania logistyczne w ramach łańcuchów dostaw, w tym szeroką ofertę usług transportu lotniczego, morskiego i naziemnego, project cargo oraz usług o wartości dodanej tj. magazynowanie i pośrednictwo celne.
Operator systematycznie poszerza portfolio nowych klientów w krajach nordyckich, od początku roku odnotowując wzrost wolumenów. Kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju CEVA na tych rynkach będzie miał wzrost popytu na usługi frachtu lotniczego i morskiego oraz rozwiązania logistyczne dla branży przemysłowej, FMCG, retail oraz health&care (tj. m.in. wprowadzone w tym roku dedykowane usługi FORPATIENTS).

- Nadszedł czas na rozwój, dlatego wprowadzamy nową strategię, która pozwoli nam rozwijać się wraz z nowymi i przyszłymi klientami. Inwestujemy w obsługę klienta, usługi o wartości dodanej oraz innowacje i cyfryzację, tak aby oferować najlepsze w swojej klasie kompleksowe rozwiązania logistyczne, spełniające ich potrzeby. Niezbędne dla realizacji naszych planów są inwestycje w ludzi, rozwój zespołów ekspertów i rekrutacja nowych talentów. Przykładem jest zespół Business Development, który teraz powiększamy o nowych, utalentowanych specjalistów - zapowiada Mattias Kellgren, dyrektor zarządzający CEVA w krajach nordyckich.

Nowe możliwości dla polskich eksporterów i importerów
Kraje nordyckie są ważnym partnerem gospodarczym dla Polski. Na przykład w 1. kwartale br. Szwecja znalazła się w pierwszej dziesiątce największych eksporterów Polski (7 miejsce), z wynikiem 8,5 mld zł (źr. GUS). Teraz dzięki silnej sieci logistycznej, know-how i doświadczeniu zespołów CEVA w krajach nordyckich, polski oddział będzie mógł wzmocnić ofertę usług skierowaną do firm prowadzących wymianę handlową z tym regionem, przyspieszając przepływy i dystrybucję towarów w ramach zintegrowanych łańcuchów dostaw.

- Kraje nordyckie będą odgrywać coraz większe znaczenie w rozwoju usług i rynku nie tylko w Polsce, ale i całym regionie. Zarówno ze względu na bliskość i potencjał wymiany handlowej, jak i szczególną pozycję, jaką odgrywają w inicjatywach tworzenia paneuropejskich korytarzy transportowych na osi północ - południe, takich jak Korytarz Bałtyk – Adriatyk – powiedział Guillaume Sauzedde, dyrektor zarządzający CEVA w krajach Europy Wschodniej.

Warto podkreślić tutaj wzrost znaczenia polskiego oddziału w europejskiej i globalnej sieci logistycznej CEVA. W tym roku, w odpowiedzi na wzrost popytu, CEVA uruchomiła nowy serwis we frachcie morskim dla ładunków drobnicowych (LCL) między Chinami a Europą Wschodnią, z portów w Hong Kongu, Szanghaju i Ningbo do Gdańska. CEVA, przy współpracy z CMA CGM, uruchomiła też usługi cross-sellingowe tj. short sea shipping LCL między Europą Wschodnią a Wlk. Brytanią wykorzystujące kontenerowce Containerships zasilane LNG. Od czerwca przez Polskę i port w Małaszewiczach realizowane są regularne połączenie kolejowe z wykorzystaniem opcji pociągu blokowego z chińskiego Xi'an do Duisburga w Niemczech.

(źr. CEVA Logistics)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.