Dodaj ogłoszenie o pracy


Kuehne+Nagel i IAG Cargo kończą pierwszy bezemisyjny projekt czarterowy

Kuehne+Nagel i IAG Cargo, należąca do grupy International Airlines Group, zrealizowali 16 neutralnych węglowo lotów czarterowych ze Stuttgartu do Atlanty po zabezpieczeniu pierwszych 1,2 miliona litrów zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). To pierwsza w historii współpraca, która miała na celu zrealizowanie serii lotów czarterowych z zerową emisją dwutlenku węgla. W tym projekcie wykorzystano samoloty przeznaczone przede wszystkim do transportu pasażerskiego, które tymczasowo przeznaczono do transportu ładunków.

Ostatni z lotów British Airways B787-900 opuścił Stuttgart 26 czerwca z ok. 45 tonami części samochodowych i innymi towarami przemysłowymi na pokładzie. Kuehne+Nagel rozpoczęło tę działalność czarterową w zeszłym roku i odtąd zrealizowało ponad 300 wylotów – wszystkie neutralne węglowo dzięki kompensacji emisji lub wykorzystaniu paliwa alternatywnego. Ponieważ SAF nadal generuje pewne emisje CO2, całkowitą neutralność węglową osiągnięto poprzez zastąpienie każdego litra nafty w paliwie do silników odrzutowych 1,25 litra SAF. Inicjatywa ta podkreśla znaczenie wspólnych wysiłków na rzecz tworzenia zrównoważonych możliwości transportowych na lotniskach, pozwalających unikać generowania dalszych emisji dwutlenku węgla. Odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie Klientów na logistykę przyjazną środowisku, Kuehne+Nagel rozszerza portfolio zrównoważonych usług o innowacyjne i łatwe do dostosowania opcje wysyłki. Dotychczasowe całkowite zaangażowanie 12,7 mln litrów SAF pozwala Klientom Kuehne+Nagel czerpać korzyści z paliw alternatywnych, aby uniknąć generowania emisji CO2 z ich transportu lotniczego na całym świecie.

SAF jest obecnie najskuteczniejszym sposobem znacznego zmniejszenia emisyjności transportu. W przeciwieństwie do paliw kopalnych, które są wyczerpywalnymi zasobami i uwalniają dodatkowe emisje CO2, zrównoważone paliwo lotnicze jest produkowane z surowców odnawialnych.

(źr. Kuehne+Nagel)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.