Dodaj ogłoszenie o pracy


PCC Intermodal zakupi cztery lokomotywy elektryczne Traxx MS3

PCC Intermodal podpisał z Alstom umowę na dostawę czterech lokomotyw wielosystemowych Traxx MS3 wraz z zapewnieniem pełnej obsługi serwisowej. Wszystko w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Działanie 3.2), który ma na celu promocje i wdrażanie niskoemisyjnych rozwiązań transportowych.
Lokomotywy będą wspierać realizację projektów transportowych, zapewniając sprawne i szybkie transgraniczne przewozy kontenerów (głównie między Polską, Niemcami, Austrią, Czechami i Słowacją), co przyczyni się do dalszego rozwoju sieci intermodalnej oraz przewozów intermodalnych w korytarzu Bałtyk-Adriatyk. Lokomotywy Traxx MS3 będą wykorzystywane w operacjach transgranicznych.

Kontrakt obejmuje produkcję lokomotyw, certyfikację, szkolenie pracowników PCC Intermodal oraz pełną obsługę serwisową. Ponadto umożliwia zamówienie jednej dodatkowej lokomotywy. Wszystkie cztery lokomotywy zostaną wprowadzone do eksploatacji przed końcem 2022 r. Wersja MS może być eksploatowana pod czterema napięciami powszechnie występującymi w Europie i należy do Traxx, najnowocześniejszej czteroosiowej platformy lokomotyw w Europie. Składa się z Traxx AC3 (prąd zmienny), Traxx MS3 (wielosystemowa, odpowiednia dla większości linii w Europie) i Traxx DC3. Platforma Traxx została wprowadzona 15 lat temu i obecnie po europejskich torach jeździ 1750 lokomotyw Traxx.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że umowy na dostawę nowoczesnych lokomotyw oraz platform kolejowych realizujemy w ogłoszonym przez Komisję Europejską Roku Kolei. Transport intermodalny to jeden z kluczowych elementów zrównoważonego rozwoju. To wspaniale, że PCC Intermodal i Alstom wspólnie uczestniczą w budowie nowoczesnego transeuropejskiego systemu transportowego i aktywnie przyczyniają się do realizacji idei Europejskiego Zielonego Ładu. – przyznał pełen optymizmu Dariusz Stefański, prezes Zarządu PCC Intermodal SA, podczas podpisywania kontraktu w Warszawie.

(źr. PCC Intermodal)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.