PCC Intermodal podpisał z Alstom umowę na dostawę czterech lokomotyw wielosystemowych Traxx MS3 wraz z zapewnieniem pełnej obsługi serwisowej. Wszystko w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Działanie 3.2), który ma na celu promocje i wdrażanie niskoemisyjnych rozwiązań transportowych.
Lokomotywy będą wspierać realizację projektów transportowych, zapewniając sprawne i szybkie transgraniczne przewozy kontenerów (głównie między Polską, Niemcami, Austrią, Czechami i Słowacją), co przyczyni się do dalszego rozwoju sieci intermodalnej oraz przewozów intermodalnych w korytarzu Bałtyk-Adriatyk. Lokomotywy Traxx MS3 będą wykorzystywane w operacjach transgranicznych.
Kontrakt obejmuje produkcję lokomotyw, certyfikację, szkolenie pracowników PCC Intermodal oraz pełną obsługę serwisową. Ponadto umożliwia zamówienie jednej dodatkowej lokomotywy. Wszystkie cztery lokomotywy zostaną wprowadzone do eksploatacji przed końcem 2022 r. Wersja MS może być eksploatowana pod czterema napięciami powszechnie występującymi w Europie i należy do Traxx, najnowocześniejszej czteroosiowej platformy lokomotyw w Europie. Składa się z Traxx AC3 (prąd zmienny), Traxx MS3 (wielosystemowa, odpowiednia dla większości linii w Europie) i Traxx DC3. Platforma Traxx została wprowadzona 15 lat temu i obecnie po europejskich torach jeździ 1750 lokomotyw Traxx.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że umowy na dostawę nowoczesnych lokomotyw oraz platform kolejowych realizujemy w ogłoszonym przez Komisję Europejską Roku Kolei. Transport intermodalny to jeden z kluczowych elementów zrównoważonego rozwoju. To wspaniale, że PCC Intermodal i Alstom wspólnie uczestniczą w budowie nowoczesnego transeuropejskiego systemu transportowego i aktywnie przyczyniają się do realizacji idei Europejskiego Zielonego Ładu. – przyznał pełen optymizmu Dariusz Stefański, prezes Zarządu PCC Intermodal SA, podczas podpisywania kontraktu w Warszawie.
(źr. PCC Intermodal)