Dodaj ogłoszenie o pracy


Auchan uruchomi nowy magazyn w centrum logistycznym GLP Lędziny

Auchan Retail Polska uruchamia kolejny magazyn, który otwarty zostanie w nowopowstającym centrum logistycznym GLP w Lędzinach na Śląsku. 54 tysiące mkw. powierzchni magazynowej i biurowej wybudowane zostanie pod obsługę produktów spożywczych, w tym wymagających specjalnych warunków produktów świeżych.

Auchan, decydując się na GLP Park Lędziny stawia na bliskość rynku i współpracę z lokalnymi dostawcami, oferującymi lokalne produkty. Ma to służyć optymalizacji sieci dystrybucji firmy oraz zapewnieniu klientom najwyższej jakości i bezpieczeństwa oferowanej żywności. Magazyn realizowany zgodnie z wymogami certyfikacji ekologicznej BREEAM na poziomie very good wspierać będzie również realizację celów sieci z obszaru zrównoważonego rozwoju.

- Ta inwestycja najlepiej pokazuje w jakim kierunku zmierza przebudowa naszej infrastruktury logistycznej. Stawiamy na nowoczesne technologie, lepsze wykorzystanie budynku, bliskość zarówno dla naszych klientów, jak i dostawców – te elementy będą się powtarzały także w kolejnych etapach tej restrukturyzacji. Jest to także część przygotowań do rozbudowy naszego nowego konceptu sklepów w formacie convenience pod marką Easy Auchan, realizowanego przy współpracy z bp. Pod tym względem to strategiczna dla nas lokalizacja – mówi Piotr Dopierała, dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska.

- Projekt w Lędzinach realizowany jest zgodnie z nowym standardem nieruchomości logistycznych - GLP Design Standard. Magazyn Auchan wyróżni się wysokością składowania zwiększoną do 12 metrów oraz strefą kompletacji pogłębioną do 24 metrów, a więc dwukrotnie głębszą niż w typowym magazynie. To także budynek przyjazny środowisku naturalnemu. Mamy tu dach przygotowany do instalacji paneli fotowoltaicznych, ładowarki samochodów elektrycznych, a także ponadstandardową liczbę świetlików dachowych, co ograniczy zużycie światła sztucznego i umożliwi pracę w zdrowszych warunkach – mówi Christophe Brzeziński, Head of Technical Development w GLP Poland.

Prace koncepcyjne dotyczące nowego obiektu wspomagane były przez zespół firmy Graphene Partners, natomiast wybór konkretnej lokalizacji i dewelopera oraz proces zdefiniowania warunków współpracy między Auchan Retail Polska i GLP był ponownie realizowany przez firmę JLL.
- Jednym z głównych celów, jaki nam przyświecał było stworzenie energooszczędnego i nowoczesnego centrum dystrybucyjnego spełniającego wymagania Auchan oraz minimalizującego ślad węglowy. Jednocześnie w tym przypadku kluczowy był również czas. Dzięki doskonałej współpracy pomiędzy Auchan, Graphene Partners, JLL oraz GLP zarówno proces poszukiwania lokalizacji, jak i negocjowania umowy przebiegły bardzo sprawnie i zakończyły się sukcesem – powiedział Tomasz Mika, dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych w Polsce w JLL.

Budowa magazynu będzie realizowana w dwóch etapach i ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2022 roku. Umowa wynajmu budynku przez Auchan Retail Polska podpisana została na 10 lat.

(źr. GLP)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.