Konto pracodawcy


Volvo FE Electric już wkrótce w polskiej dystrybucji towarów

27 maja w Warszawie odbyła się oficjalna prezentacja pojazdu Volvo FE Electric, pierwszej elektrycznej ciężarówki Volvo Trucks, która już wkrótce wyjedzie na polskie drogi. To ostatnia faza Cichej Rewolucji, która ma zrewolucjonizować transport miejski. Pierwszy pojazd będzie sprawdzany przez partnerów projektu - firmę H&M oraz IKEA. Za zarządzanie pojazdem i realizację całego procesu operacyjnego, odpowiedzialny będzie logistyczny partner projektu – firma No Limit.

Elektromobilność to przyszłość transportu, która może wpłynąć nie tylko na niższe emisje CO2 czy obniżony poziom hałasu, ale także na sposób planowania miast. Nowe technologie, wykorzystywane do tworzenia elektrycznych pojazdów Volvo Trucks, takie jak rozwiązania akumulatorowe, sprawdzą się doskonale w dystrybucji miejskiej czy transporcie regionalnym. Zaprezentowany pojazd – Volvo FE Electric, to odpowiedź na zobowiązania Volvo Trucks, które do 2030 roku chce ograniczyć emisję CO2 ze sprzedawanych samochodów o 50% (w porównaniu z 2019 rokiem), co odpowiada ~45% zelektryfikowanych ciężarówek, do 2040 roku o 100%, a do 2050 roku osiągnąć zerową emisję CO2 netto.

Podczas otwarcia konferencji, prowadzący Marcin Prokop, zaprosił do rozmowy o wyzwaniach związanych z ekologiczną przyszłością transportu i obniżaniem CO2 w Polsce i w Europie: Małgorzatę Kulis - dyrektor zarządzającą Volvo Trucks, Marka Gawrońskiego – wiceprezesa ds. związanych z sektorem publicznym Volvo Group, Jakuba Farysia - prezesa Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Macieja Mazura - dyrektora zarządzającego Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

- Koncentrujemy się na korzyściach, jakie ciężarówki elektryczne dają codziennemu życiu ludzi, pomagając stworzyć czystsze, cichsze i mniej zatłoczone życie w mieście, a także produktywne i zdrowe środowisko pracy dla użytkownika i kierowców. Dlatego też naszą Cichą Rewolucję zaczynamy od transportu dystrybucyjnego poprzez wykorzystanie modeli Volvo FL i FE Electric, a już za 12 miesięcy poszerzymy zasięg a do użytkowników przekażemy modele FH, FM i FMX Electric. W pełni elektryczne ciężarówki Volvo Trucks, to także rozwiązania dla wyzwań społecznych. Szybkie tempo urbanizacji nałoży ogromne wymagania na systemy ruchu, które w wielu przypadkach już mają trudności z zaspokojeniem bieżących potrzeb. Oprócz tego prognozy przewidują, że w ciągu najbliższych 15 lat wielkość transportu wzrośnie nawet o 50 procent. Większość tych towarów będzie transportowana drogami. Większy handel elektroniczny jest jednym z głównych czynników zwiększających zapotrzebowanie na transport. Zelektryfikowana dystrybucja miejska od Volvo Trucks sprosta tym wyzwaniom dla nowoczesnych miast. Aspekt ekologiczny naszych produktów jest w pełni spójny z wartościami Volvo Trucks, jakim jest troska o środowisko, a dzięki zerowej emisji i niskiemu poziomowi hałasu poprawiamy komfort życia i bezpieczeństwo – powiedziała Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.

- Volvo FE Electric to pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 27 ton. Posiada trzyosiowe podwozie elektryczne z zabudową GT Trailers, skrzynię z windą o ładowności ok. 13 000kg, 18-19 europalet. Dwa silniki elektryczne sprawiają, że zasięg Volvo FE Electric to ok. 200 km, w zależności od konfiguracji akumulatorów i cyklu jazdy. Szybki czas ładowania akumulatora 265 kWh wynosi ok. 2 godziny, natomiast zwykłe ładowanie zajmuje ok. 11 godzin. Chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i zapewnić im elektryczne ciężarówki, który będą gwarantowały tę samą produktywność, co dzisiejsze konwencjonalne rozwiązania, dlatego nowa gama FH FM i FM X w przyszłym roku już będzie gwarantować 300 km zasięgu, a dążymy do 500 km – powiedział Piotr Werner z Volvo Trucks.

Volvo FE Electric zostanie poddany testom, w ramach projektu badawczo edukacyjnego EKOLOG Ekologiczna Logistyka. Inicjatorem projektu jest Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, a patronat nad badaniem objęła Ambasada Szwecji. Za zarządzanie pojazdem i realizację całego procesu operacyjnego, odpowiedzialna będzie firma No Limit - partner projektu.

Podczas badania, elektryczna ciężarówka Volvo zostanie oceniona w 5 blokach tematycznych: ocena wydajności, ocena użytkowa, ocena społeczno-środowiskowa, ocena kosztów eksploatacji oraz ocena flotowa.

(źr. Volvo Trucks)

 

kobiety w logistyce
WISTA policzy kobiety pracujące w gospodarce i logistyce morskiej!
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Urlopy 2021 – nowe uprawnienia pracodawcy a pracownika
Od 1 lipca zmiana samochodu osobowego na ciężarowy będzie wymagała zapłaty podat ...
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo FE Electric już wkrótce w polskiej dystrybucji towarów
Fracht FWO rozszerza kierunki dostaw dla ładunków ciężkich i ponadnormatywnych
Bolsius przedłuża kontrakt z Raben
Frigo Logistics operatorem produktów mrożonych Auchan Retail
Dobry początek roku w Porcie Gdynia
HSF e-commerce w jednej z najbardziej ekologicznych inwestycji SEGRO CEE
CEVA Logistics uruchamia połączenie kolejowo-promowe z Chin do Europy
Kilkadziesiąt zestawów w jednej dostawie Fracht FWO
InPost w programie polskich obligacji
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC