Dodaj ogłoszenie o pracy


Poczta Polska rozwija współpracę z Pocztą Chińską

Poczta Polska zawarła umowę z China Post Group (Pocztą Chińską) na transport i redystrybucję przesyłek. Ma to zapewnić rozwój wymiany pocztowej przychodzącej drogą kolejową z Chin do Europy oraz stopniowe zwiększanie wolumenów, które Poczta Polska będzie dostarczać do innych krajów europejskich. Umowa z China Post Group to kolejny krok w kierunku realizacji nowej strategii Poczty Polskiej na lata 2021–2023, w której jednym z głównych filarów jest intensywny rozwój i umocnienie pozycji na rynku KEP.

- Poczta Polska stawia na rynki rozwojowe i partnerstwa strategiczne. Jednym z nich jest właśnie umowa z China Post, którą umacniamy nasze relacje z ważnym podmiotem na rynku azjatyckim. To także kolejny krok do potwierdzania naszej pozycji jako jednego z liderów logistycznych w tej części Europy. Wierzymy, że dzięki atrakcyjnej ofercie oraz wieloletniej, dobrej współpracy z Pocztą Chińską, możliwe będzie dalsze rozbudowywanie silnej pozycji Poczty Polskiej i lepsze, czyli przede wszystkim sprawniejsze i szybsze świadczenie usług dla klientów – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Dzięki umowie, strony planują dalszy rozwój wymiany pocztowej przychodzącej drogą kolejową z Chin do Europy oraz stopniowe zwiększanie wolumenów, które Poczta Polska będzie redystrybuować do innych krajów europejskich. Rozwój współpracy operatorów pocztowych zapewni klientom zamawiającym towary na azjatyckich platformach efektywny transport i większą sprawność ich dostaw. Spółka liczy na dodatkowe przychody z obsługi rosnących wolumenów przesyłek docierających z Chin oraz przesyłek realizowanych przez operatora chińskiego. Chiny są aktualnie największym partnerem handlowym Unii Europejskiej, w związku z czym wolumeny te stanowią przeważającą część wszystkich przesyłek przyjeżdżających do Polski oraz przez Polskę spoza Unii Europejskiej.

- Rynek przesyłek KEP rozwija się intensywnie, wraz z handlem transgranicznym i wzrostem przesyłek realizowanych na rzecz obsługi międzynarodowego e-commerce. Czynniki te stanowią potencjał do wzrostu przychodów Poczty, liczymy zatem, że poszerzanie naszej współpracy z narodowym operatorem chińskim zaowocuje wymiernymi korzyściami dla obu stron – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Spółka przygotowuje się do wdrożenia tzw. „pakietu VAT dla e-commerce”, który wejdzie w życie już 1 lipca 2021 r. Poczta przejmie proces składania elektronicznych zgłoszeń celnych importowych, stając się w ten sposób „bramą podatkową” między UE, a krajami leżącymi poza jej granicami, w tym głównie Chinami.

(źr. Poczta Polska)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.