Konto pracodawcy


Port Gdańsk awansował na I miejsce na Bałtyku w rankingu kontenerowym

Od początku roku Port w Gdańsku notuje bardzo dobre wolumeny przeładowanych towarów. I kwartał zamknął nie tylko awansem na I miejsce w rankingu kontenerowym, ale także utrzymaniem podium wśród wszystkich portów na Bałtyku. To bardzo dobry kwartał po którym udało się osiągnąć łącznie 13,3 mln ton przeładowanych towarów.

W styczniu było to 4,6 mln ton, w lutym 3,9 mln ton, a w marcu 4,6 mln ton. Port Gdańsk nadal na podium po I kwartale na Bałtyku:
1. Ust Ługa 25,5 (-5,4 proc.)
2. Petersburg 14,4 mln ton (-2,1 proc.)
3. Port Gdańsk 13,3 mln ton (+17,8 proc.)
4. Port Primorsk 12,6 mln ton (-22,4 proc.)
5. Port Kłajpeda 11,3 mln ton (-0,2 proc.)

Pierwsze miejsce w rankingu kontenerowym na Bałtyku:
1. Port Gdańsk 515 042 TEU (+8,6 proc.)
2. Petersburg 499 640 TEU (-11,1 proc.)
3. Port Gdynia 239 454 TEU (+6,8 proc.)

– Cieszę się, że DCT Gdańsk miało swój udział w osiągnięciu tego kamienia milowego. Patrzymy jednak także w przyszłość i będziemy nadal inwestować w nasze możliwości przeładunkowe i usługi. Chcemy zapewniać naszym klientom jak najwięcej możliwości rozwoju i ułatwiać swobodny przepływ towarów jako bałtycki hub – komentuje Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

Łącznie w I kwartale 2021 roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 13,3 mln ton towarów, natomiast w I kwartale 2020 roku było to 11,3 mln ton, co stanowi wzrost o prawie 18 proc. rok do roku. Widoczne są wzrosty w większości grup ładunkowych, w tym Paliwach płynnych (+39 proc.), Węglu (+3,7 proc.), Zbożu (+53,7), Drobnicy (+9,8) i prawie 9 proc. wzrost w przeładunkach kontenerów.
– Ten awans pokazuje siłę Portu Gdańsk pomimo trwającej na świecie pandemii. Jest to zasługą naszych kontrahentów i świadczy o dobrej kondycji gospodarki. Potencjał naszego największego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, który jest największym hubem na Bałtyku, w związku z planami inwestycyjnymi i dalszym rozwojem jest ogromny. Liczymy, że DCT Gdańsk będzie nadal tak prężnie rozwijał u Nas swoją działalność. Jako zarząd portu realizujemy kluczowe inwestycje w infrastrukturę drogową i kolejową usprawniające dojazd do terminalu DCT. Ten kwartał cieszy nas podwójnie, bo zarówno my, jak i terminal DCT notujemy wzrosty i awansujemy w rankingach – mówi Łukasz Greinke – prezes Portu Gdańsk.

(źr. Port Gdańsk)

 

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC