Dodaj ogłoszenie o pracy


Port Gdańsk awansował na I miejsce na Bałtyku w rankingu kontenerowym

Od początku roku Port w Gdańsku notuje bardzo dobre wolumeny przeładowanych towarów. I kwartał zamknął nie tylko awansem na I miejsce w rankingu kontenerowym, ale także utrzymaniem podium wśród wszystkich portów na Bałtyku. To bardzo dobry kwartał po którym udało się osiągnąć łącznie 13,3 mln ton przeładowanych towarów.

W styczniu było to 4,6 mln ton, w lutym 3,9 mln ton, a w marcu 4,6 mln ton. Port Gdańsk nadal na podium po I kwartale na Bałtyku:
1. Ust Ługa 25,5 (-5,4 proc.)
2. Petersburg 14,4 mln ton (-2,1 proc.)
3. Port Gdańsk 13,3 mln ton (+17,8 proc.)
4. Port Primorsk 12,6 mln ton (-22,4 proc.)
5. Port Kłajpeda 11,3 mln ton (-0,2 proc.)

Pierwsze miejsce w rankingu kontenerowym na Bałtyku:
1. Port Gdańsk 515 042 TEU (+8,6 proc.)
2. Petersburg 499 640 TEU (-11,1 proc.)
3. Port Gdynia 239 454 TEU (+6,8 proc.)

– Cieszę się, że DCT Gdańsk miało swój udział w osiągnięciu tego kamienia milowego. Patrzymy jednak także w przyszłość i będziemy nadal inwestować w nasze możliwości przeładunkowe i usługi. Chcemy zapewniać naszym klientom jak najwięcej możliwości rozwoju i ułatwiać swobodny przepływ towarów jako bałtycki hub – komentuje Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

Łącznie w I kwartale 2021 roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 13,3 mln ton towarów, natomiast w I kwartale 2020 roku było to 11,3 mln ton, co stanowi wzrost o prawie 18 proc. rok do roku. Widoczne są wzrosty w większości grup ładunkowych, w tym Paliwach płynnych (+39 proc.), Węglu (+3,7 proc.), Zbożu (+53,7), Drobnicy (+9,8) i prawie 9 proc. wzrost w przeładunkach kontenerów.
– Ten awans pokazuje siłę Portu Gdańsk pomimo trwającej na świecie pandemii. Jest to zasługą naszych kontrahentów i świadczy o dobrej kondycji gospodarki. Potencjał naszego największego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, który jest największym hubem na Bałtyku, w związku z planami inwestycyjnymi i dalszym rozwojem jest ogromny. Liczymy, że DCT Gdańsk będzie nadal tak prężnie rozwijał u Nas swoją działalność. Jako zarząd portu realizujemy kluczowe inwestycje w infrastrukturę drogową i kolejową usprawniające dojazd do terminalu DCT. Ten kwartał cieszy nas podwójnie, bo zarówno my, jak i terminal DCT notujemy wzrosty i awansujemy w rankingach – mówi Łukasz Greinke – prezes Portu Gdańsk.

(źr. Port Gdańsk)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.