Konto pracodawcy


RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów

RTV EURO AGD w ostatnich miesiącach jako pierwsza firma handlowa z branży elektroniki użytkowej wdrożyła aplikację mobilną, wspierającą dostawy do klienta. Efektem wdrożenia jest nie tylko znaczące skrócenie czasu doręczeń towarów, ale też optymalne wykorzystanie floty samochodowej i znaczna redukcja emisji spalin.

Wprowadzanie tych nowoczesnych rozwiązań z zakresu przetwarzania danych w obsłudze transportowej i dostawach do klienta, to część szeroko zakrojonych działań w zakresie digitalizacji, ukierunkowanych na umocnienie pozycji RTV EURO AGD na rynku elektroniki użytkowej.

– Wdrożona przez nas aplikacja, przeznaczona dla naszych techników-instalatorów, w trybie online przekazuje bieżące informacje na temat dostawy, docelowej godziny jej realizacji oraz przewiduje zdarzenia mogące mieć wpływ na zaplanowaną trasę – wyjaśnia Paweł Olszewski, kierownik projektów logistycznych, RTV EURO AGD. – Dzięki niej, klienci dzwoniąc do naszego Contact Center, mogą otrzymać zaktualizowaną, precyzyjną informację dotyczącą statusu dostaw. Aplikacja zawiera również dokumentację, informacje o liczbie produktów do dostarczenia i konkretnych czynnościach, które muszą wykonać nasi technicy-dostawcy i technicy-instalatorzy, realizując dane zamówienie. Pozwala to na zdecydowanie łatwiejsze planowanie codziennej pracy i większą automatyzację działań. Już wkrótce zrobimy krok dalej i zaoferujemy naszym klientom dedykowany panel, umożliwiający samodzielne śledzenie trasy zamówionego towaru.

Digitalizacja logistyki
Inwestowanie w algorytmy, zbieranie, przetwarzanie i analizę ogromnej ilości danych związanych z procesami dystrybucji towarów i ich automatyzacja nie są powszechne wśród dostawców na świecie.
– Dla naszej firmy to jeden z istotniejszych obszarów działania – mówi Sebastian Danek, dyrektor ds. transportu, RTV EURO AGD. – Zdajemy sobie sprawę, jakie korzyści może przynieść digitalizacja logistyki. I mocno w nią inwestujemy. Najlepszym na to dowodem jest właśnie aplikacja obsługująca dostawy do klientów. Współpracuje ona z wdrożonym wcześniej systemem Transport Management (TMS), wyznaczającym docelowe punkty i opracowującym najszybszą i najbardziej optymalną trasę przejazdu, którą w ciągu dnia pracy musi pokonać dostawca. Jednym słowem TMS ma sprawić, że towar znajdzie się jak najszybciej u klienta, a aplikacja pozwoli z kolei maksymalnie skrócić czas oddania w jego ręce produktu, który zakupił oraz usprawnić działania techników instalujących nabyty sprzęt.

Pierwsze efekty już są widoczne. Proces obsługi dostawy jest znacznie efektywniejszy, nie wliczając czasu realizacji usług (np. wniesienia, montażu sprzętu), został skrócony nawet o połowę. A to dzięki temu, że technicy RTV EURO AGD, zamiast uzupełniania papierowych dokumentów dostawy, mają do dyspozycji prosty, interaktywny formularz elektroniczny, pozwalający zaoszczędzić czas.

Korzyści dla klienta
Dzięki nowym rozwiązaniom cyfrowym, klienci natychmiast po dostawie na wskazany adres e-mail otrzymują komplet elektronicznych dokumentów, dotyczących danej transakcji wraz z fakturą. To pomoże znacząco skrócić i ułatwić także proces obsługi posprzedażowej. Wystarczy, że pracownikowi Działu Obsługi Klienta EURO udostępnione zostaną otrzymane wcześniej informacje o dostawie, niezbędne do obsługi zgłoszeń klienckich.
Oprócz tego aplikacja daje też możliwość bezkontaktowego odbioru.
– To możliwość bezkontaktowego potwierdzania odbioru dostawy za pomocą unikalnego kodu – wyjaśnia Paweł Olszewski. – Ograniczamy w ten sposób bezpośrednie kontakty z klientami do absolutnego minimum. I konsumenci to doceniają. Od czasu, gdy wprowadziliśmy cyfrowe rozwiązania w naszej logistyce, wskaźnik NPS (Net Promoter Score), czyli rekomendacji naszych usług, wzrósł o kilkanaście procent w porównaniu z okresem, kiedy to papier rządził dostawami.

Ekologia
RTV EURO AGD wdrożyło też nową usługę do geokodowania adresów dostaw. To rozwiązanie pozwalające na wyznaczanie precyzyjnych współrzędnych geograficznych i bardzo dokładnego lokalizowania miejsca, w którym klient czeka na zamówiony przez siebie produkt. Nie ma już mowy o poszukiwaniu trudno dostępnych lub niewłaściwie oznaczonych posesji. Technicy bez problemu docierają do klientów, a przy tym najszybszą i najkrótszą drogą, ograniczając nie tylko przejechane kilometry, ale również emisję dwutlenku węgla przez auta dostawcze.

– To kolejny krok, który nasza firma robi w kierunku ekologii – dodaje Rafał Gąska, dyrektor ds. łańcucha dostaw, RTV EURO AGD. – Już wcześniej mocno inwestowaliśmy w nowoczesną flotę samochodową, spełniającą najwyższe normy czystości spalin. Testowaliśmy także auta elektryczne, aby zminimalizować ich wpływ na środowisko naturalne. Cieszy nas, że ostatnie wdrożenia związane z digitalizacją rozwiązań transportowych i cyfrowym obiegiem dokumentów nie tylko ułatwiają klientom zakupy, ale również przyczyniają się do ochrony zasobów naturalnych.

Nad stworzeniem aplikacji do obsługi dostaw pracował wewnętrzny zespół ekspertów IT zatrudniony w RTV EURO AGD. Obecnie testują już kolejne funkcjonalności, ułatwiające zakupy, które niebawem zostaną udostępnione klientom.

(źr. RTV EURO AGD)

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
CEVA uruchamia nowe usługi air cargo
15 lat Dachser w Polsce
MediaMarktSaturn uruchomił nowe centrum dystrybucji w Polsce
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC