Konto pracodawcy


Dachser podsumował wyniki za 2020

Rok 2020 dla Dachsera okazał się udany. Był to czas lojalności i atmosfery wzajemnego zaufania pomiędzy dostawcą usług logistycznych, klientami i partnerami biznesowymi Pomimo pandemii, firma praktycznie nie odnotowała spadku przychodów, a mocne drugie półrocze zrównoważyło wpływ częściowego zamknięcia europejskiej gospodarki w kwietniu i maju ubr. Skonsolidowane przychody netto Dachser jednego wyniosły 5,61 mld euro, co oznacza spadek o 0,9 proc. w porównaniu z rokiem 2019. W tym samym czasie firma zainwestowała w sumie 190 mln euro w rozwiązania poprawiające wydajność, wyposażenie techniczne i systemy cyfrowe.

- Spełniliśmy naszą obietnicę zachowania stabilności podczas kryzysu związanego z koronawirusem. Wielkim źródłem motywacji było dla nas ogromne wsparcie ze strony naszych klientów i partnerów. Szczególne podziękowania należą się naszym pracownikom magazynowym i wszystkim współpracującym z nami kierowcom, dzięki którym ubiegły rok zakończył się sukcesem. Pomimo dodatkowych obciążeń wynikających z pandemii wywiązali się ze swojej roli, a ich wyniki były imponujące
- podkreślił Burkhard Eling, CEO Dachser.

Operator utrzymywał globalne łańcuchy dostaw bez zakłóceń, oferując elastyczne rozwiązania problemu wąskich gardeł, szczególnie w transporcie międzynarodowym. Jednocześnie operator zadbał o jak najlepszą ochronę zdrowia swoich pracowników, a także wspierał w tym zakresie swoich wieloletnich partnerów serwisowych w Europie. W przeciwieństwie do działu Road Logistics, który odnotował spadek o 2,2 proc., dywizja Air & Sea Logistics osiągnęła wzrost o 5,2 proc. Dla tego obszaru działalności korzystne okazało się posiadanie własnej sieci połączeń lotniczych, jak również wysokie stawki frachtowe w transporcie międzykontynentalnym. Na poziomie Grupy liczba przesyłek spadła o 2,5 proc., do 78,6 mln, a tonaż o 2,9 proc., do 39,8 mln ton.

W 2020 roku obszar Dachser Road Logistics, obejmujący transport i magazynowanie towarów przemysłowych i konsumpcyjnych (European Logistics) oraz żywności (Food Logistics), po raz kolejny nie stracił na dynamice wzrostu. Jednak nawet pod koniec roku nie udało się w pełni zrekompensować spowodowanego lockdownem spadku wolumenu w Europie w kwietniu i maju. Najbardziej ucierpiały oddziały European Logistics we Francji i na Półwyspie Iberyjskim. Spowodowało to spadek skonsolidowanych przychodów netto segmentu Road Logistics o 2,2 proc., do poziomu ok. 4,5 mld euro.

O ile obszar European Logistics odnotował spadek o 3,2 proc., do 3,52 mld euro, o tyle Dachser Food Logistics zwiększył swoje przychody do 982 mln euro, co oznacza wzrost o 1,9 proc. Rok 2020 był dość burzliwy dla tego obszaru działalności, naznaczony z jednej strony panicznymi zakupami w supermarketach, a z drugiej strony – powtarzającym się czasowym zamykaniem firm z branży gastronomicznej, hotelarskiej i eventowej w Niemczech. Pomimo to udało się zrekompensować spadek dostaw w tych branżach poprzez pozyskanie nowych klientów i zwiększenie obrotów dzięki współpracy z detalistami w branży spożywczej. W ciągu roku Food Logistics zwiększył tonaż przewiezionych przesyłek o 1,6 proc. Na ubiegłoroczne przychody Dachser Air & Sea Logistics korzystny wpływ miały niedobory zdolności przewozowych w transporcie lotniczym i morskim oraz odpowiadający im wzrost stawek. Dzięki działalności w Azji obroty wzrosły o 5,2 proc., do 1,2 mld euro. Sytuacja w zakresie frachtu morskiego nie była lepsza, ponieważ ograniczone zdolności przewozowe i dotkliwy brak pustych kontenerów spowodowały niestabilność rynku i gwałtowny wzrost stawek frachtowych. Najbardziej skorzystało na tym LCL, czyli tzw. przesyłki drobnicowe.

Stabilność i konsekwencja
Jak podkreślił Burkhard Eling, firma nie pozwoliła na to, aby kryzys związany z koronawirusem odbił się na jego działaniach. Dotyczy to zarówno zmiany pokoleniowej w zarządzie – przygotowanej w 2020 roku a przeprowadzonej od 1 stycznia 2021 roku – jak i planowania inwestycji. W ubiegłym roku zainwestowaliśmy w naszą globalną sieć logistyczną 142,6 mln euro. W tym roku przeznaczamy około 190 mln euro na zwiększenie możliwości w zakresie logistyki kontraktowej oraz kontynuację digitalizacji procesów i modeli biznesowych - zapowiedział CEO Dachser.

Ważną rolę w tym zakresie odgrywać będzie nowo utworzona jednostka IT & Development, którą pokieruje Stefan Hohm, Chief Development Officer. - Naszym celem jest zachowanie mocnych stron organizacji przy jednoczesnym zwiększeniu jej elastyczności. Innymi słowy, przyspieszamy integrację naszych sieci i wprowadzamy technologie cyfrowe do użytku w takich dziedzinach jak uczenie maszynowe czy lokalizacja nadwozi wymiennych. Będziemy również nasilać działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony klimatu. W ciągu najbliższych dwóch lat zamierzamy rozszerzyć koncepcję Dachser Emission-Free Delivery na co najmniej jedenaście europejskich miast, wprowadzając jednocześnie więcej ciężarówek z napędem elektrycznym i rowerów towarowych ze wspomaganiem elektrycznym. Co więcej, jako członek Niemieckiego Stowarzyszenia Wodoru i Ogniw Paliwowych, aktywnie wspieramy badania i testy napędów wodorowych w pojazdach ciężarowych – ogłosił Burkhard Eling.

(źr. Dachser)

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC