Dodaj ogłoszenie o pracy


Spółka ATC Cargo wypracowała 2,5mln zł zysku w 2011r.

Operator kontenerowy ATC Cargo S.A., wypracował po 4 kwartałach 2011 r. zysk netto na poziomie 2,5 mln złotych, osiągając wzrost o 78,6proc. w stosunku do roku poprzedniego, w którym wartość zysku netto wyniosła 1,4 mln zł.

 

Przychody spółki ATC Cargo po 4 kwartałach 2011 r. wyniosły 91,9 mln zł w stosunku do 79,1 mln zł po 4 kwartałach roku 2010, co stanowi wzrost o 16,2proc. Czwarty kwartał minionego roku to dla tej firmy  okres dynamicznego rozwoju zarówno w ujęciu biznesowym, operacyjnym, jak i finansowym. W październiku ubr. ATC pozyskało 5,1 mln zł z emisji akcji serii E, które przeznaczono na inwestycje w rozwój infrastruktury kolejowej na terenie Polski. Jeszcze w lutym 2012 r. spółka uruchomi pierwszy terminal transportu intermodalnego w Radomsku.

 

Segment przewozów intermodalnych, w którym zamierza specjalizować się spółka ATC Cargo, nabiera coraz większego znaczenia we współczesnym łańcuchu dostaw. Prognozy Ministerstwa Infrastruktury zawarte w Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r., wskazują na stale rosnący udział polskiego transportu intermodalnego w wartości obrotów na rynku usług sektora transportu, spedycji i logistyki (TSL) Unii Europejskiej.

 

- Jesteśmy spółką, która jest aktywnym uczestnikiem tętniącej gospodarki. Tworzymy i realizujemy najbardziej efektywne rozwiązania logistyczne, usprawniając biznes naszych Klientów – m.in. dużych, światowych korporacji jak JYSK, IKEA, czy Imperial Tobacco, mając tym samym realny wpływ na rozwój polskiej gospodarki, w tym powstawanie nowych inwestycji - mówi Artur Jadeszko, Prezes Zarządu ATC Cargo S.A.

 

Według danych przedstawionych w grudniu 2011 r. przez Urząd Transportu Kolejowego po trzech kwartałach ubiegłego roku w Polsce w bardzo znaczącym stopniu zwiększyły się przewozy intermodalne z wykorzystaniem transportu kolejowego, osiągając rekordowy wynik - 340,9 tysiąca sztuk, 82 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku, co oznacza wzrost rzędu 31,5proc. - Nie ukrywam, że szacunki te są bardzo korzystne dla naszego biznesu i potwierdzają słuszność obranej przez nas strategii rozwoju. Działamy w branży, która będzie rozwijać się za sprawą dynamicznej, globalnej wymiany handlowej. Konsekwentnie zwiększamy swoje moce i poszerzamy skalę działalności. Minimalizujemy jednocześnie nowe ryzyka dla transportu drogowego związane z takimi czynnikami jak wprowadzenie e-myta, sankcji za przewóz ładunków ciężkich i zmiany przepisów odnośnie czasu pracy kierowców – naszą odpowiedzią na te uwarunkowania są opierające się w znacznym stopniu na transporcie kolejowym rozwiązania intermodalne - komentuje Jadeszko. - Aktualnie pracujemy również nad formalnościami związanymi z przeniesieniem notowań spółki na Rynek Główny GPW w Warszawie. Wszystko wskazuje na to, że najpóżniej do końca I kwartału bieżącego roku spółka złoży pierwszą wersję prospektu emisyjnego do KNF. Jestem przekonany, że prezentowane przez nas bardzo dobre wyniki finansowe i jasno określona strategia rozwoju zainteresują naszych obecnych i przyszłych inwestorów – dodaje Artur Jadeszko.

(źr. ATC Cargo)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.