Dodaj ogłoszenie o pracy


Najnowocześniejszy wóz transmisyjny dołączy do floty Polsatu

Polsat rozwija nowoczesne technologie transmisyjne – do floty produkcyjnej dołączy nowy wóz transmisyjny, który będzie wykorzystywał technologie IP do produkcji i przesyłu sygnału. Jest przygotowywany przez Sony we współpracy z firmami 4Vision i Autokontener. Będzie także bardziej przyjazny środowisku naturalnemu.
Wóz transmisyjny, który powstanie na specjalne zamówienie Telewizji Polsat, będzie wykorzystywał najnowocześniejsze światowe technologie. Główne elementy systemu będą oparte na rozwiązaniach IT i światłowodowych. Dodatkowo będzie o wiele mniej energochłonny (będzie zużywał mniej energii) niż obecne wozy transmisyjne, co będzie miało korzystny wpływ na środowisko naturalne.

- Telewizja Polsat rozpoczyna proces transformacji swojej obecnej floty wozów transmisyjnych, której celem jest rozwój systemów produkcyjnych w stronę technologii IP – mówi Andrzej Szymański, dyrektor Pionu Techniki Telewizji Polsat – Będziemy produkować sygnał w jakości Ultra HD, który niesie 4-krotnie więcej informacji niż standardowy obraz HD, dzięki czemu widz będzie w stanie dostrzec znacznie więcej szczegółów. Dodatkowo, technika HDR - High Dynamic Range - zapewni jeszcze żywsze kolory i bardziej naturalny obraz. Dla naszych widzów będzie to oznaczało nową, jeszcze lepszą jakość oglądania naszych programów.

Wóz, dzięki uniwersalności zaprojektowanych systemów wizji i dźwięku umożliwi całkowicie niezależną i samodzielną produkcję zarówno dużych wydarzeń artystycznych, koncertów czy festiwali, jak i najbardziej skomplikowanych imprez sportowych. Realizacja programów będzie możliwa m.in. w formacie TV UHD/HD HDR z dźwiękiem Dolby 5.1.4 Atmos oraz stereofonicznym.
- Poprosiliśmy Sony o to, aby poza super technologiami wóz zapewniał również wydajne, komfortowe i produktywne środowisko dla załogi i ekipy produkcyjnej. Może to być osiągnięte tylko przez odpowiednie zaprojektowanie przestrzeni do pracy, wybór materiałów konstrukcyjnych, zapewnienie odpowiedniego oświetlenia i klimatyzacji. Wybrane rozwiązania sprzętowe i oprogramowanie mają decydującą role w zapewnieniu wysokiej wydajności i jakości pracy załogi – dodaje Andrzej Szymański.
Będzie to całkowicie samodzielny wóz transmisyjny, który dzięki wykorzystywaniu technologii IP (internetowych), będzie stanowił również krok w stronę możliwości odejścia od przesyłu satelitarnego.
- To istotny krok w przyszłość dla Telewizji Polsat, byliśmy liderem we wdrażaniu technologii HD, teraz czas na kolejną zmianę – wkraczamy w świat do niedawna jeszcze futurystycznych technologii w obszarze realizacji telewizyjnej. Jestem dumny, że nasz wóz zaprojektowany przez Sony będzie wykonany w najnowocześniejszej na świecie technologii. Wszystko to robimy z myślą o widzach, aby zapewnić im najlepszą z możliwych jakość realizacji naszych programów – mówi Adam Nowe, członek zarządu Telewizji Polsat.

Najważniejsze cechy wozu:
- 14 kamer i torów kamerowych Sony HDC-3500 i HDC-5500 UHD HDR uzupełnionych o kamery POV i kamery bezprzewodowe Sony HDC-P50.
- mikser wizyjny Sony XVS-9000 pracujący w środowisku IP.
- obiektywy Fujinon, w tym typu box, którego maksymalne zbliżenie to 107x
- 4 serwery powtórkowe umożliwiające realizację 7-iu niezależnych powtórek jednocześnie
- możliwa równoległa praca dwóch reżyserek, czyli produkcja jednocześnie dwóch różnych programów
- zbudowany w oparciu o technologię IP
- praca w formatach UHD/HD HDR.
- system zarządzania Sony LEO/LSM

Wóz – zgodnie z umową pomiędzy Sony i Telewizją Polsat – zostanie oddany do użytku w 2021 roku.

(źr. Polsat / Sony)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.