Konto pracodawcy


Najnowocześniejszy wóz transmisyjny dołączy do floty Polsatu

Polsat rozwija nowoczesne technologie transmisyjne – do floty produkcyjnej dołączy nowy wóz transmisyjny, który będzie wykorzystywał technologie IP do produkcji i przesyłu sygnału. Jest przygotowywany przez Sony we współpracy z firmami 4Vision i Autokontener. Będzie także bardziej przyjazny środowisku naturalnemu.
Wóz transmisyjny, który powstanie na specjalne zamówienie Telewizji Polsat, będzie wykorzystywał najnowocześniejsze światowe technologie. Główne elementy systemu będą oparte na rozwiązaniach IT i światłowodowych. Dodatkowo będzie o wiele mniej energochłonny (będzie zużywał mniej energii) niż obecne wozy transmisyjne, co będzie miało korzystny wpływ na środowisko naturalne.

- Telewizja Polsat rozpoczyna proces transformacji swojej obecnej floty wozów transmisyjnych, której celem jest rozwój systemów produkcyjnych w stronę technologii IP – mówi Andrzej Szymański, dyrektor Pionu Techniki Telewizji Polsat – Będziemy produkować sygnał w jakości Ultra HD, który niesie 4-krotnie więcej informacji niż standardowy obraz HD, dzięki czemu widz będzie w stanie dostrzec znacznie więcej szczegółów. Dodatkowo, technika HDR - High Dynamic Range - zapewni jeszcze żywsze kolory i bardziej naturalny obraz. Dla naszych widzów będzie to oznaczało nową, jeszcze lepszą jakość oglądania naszych programów.

Wóz, dzięki uniwersalności zaprojektowanych systemów wizji i dźwięku umożliwi całkowicie niezależną i samodzielną produkcję zarówno dużych wydarzeń artystycznych, koncertów czy festiwali, jak i najbardziej skomplikowanych imprez sportowych. Realizacja programów będzie możliwa m.in. w formacie TV UHD/HD HDR z dźwiękiem Dolby 5.1.4 Atmos oraz stereofonicznym.
- Poprosiliśmy Sony o to, aby poza super technologiami wóz zapewniał również wydajne, komfortowe i produktywne środowisko dla załogi i ekipy produkcyjnej. Może to być osiągnięte tylko przez odpowiednie zaprojektowanie przestrzeni do pracy, wybór materiałów konstrukcyjnych, zapewnienie odpowiedniego oświetlenia i klimatyzacji. Wybrane rozwiązania sprzętowe i oprogramowanie mają decydującą role w zapewnieniu wysokiej wydajności i jakości pracy załogi – dodaje Andrzej Szymański.
Będzie to całkowicie samodzielny wóz transmisyjny, który dzięki wykorzystywaniu technologii IP (internetowych), będzie stanowił również krok w stronę możliwości odejścia od przesyłu satelitarnego.
- To istotny krok w przyszłość dla Telewizji Polsat, byliśmy liderem we wdrażaniu technologii HD, teraz czas na kolejną zmianę – wkraczamy w świat do niedawna jeszcze futurystycznych technologii w obszarze realizacji telewizyjnej. Jestem dumny, że nasz wóz zaprojektowany przez Sony będzie wykonany w najnowocześniejszej na świecie technologii. Wszystko to robimy z myślą o widzach, aby zapewnić im najlepszą z możliwych jakość realizacji naszych programów – mówi Adam Nowe, członek zarządu Telewizji Polsat.

Najważniejsze cechy wozu:
- 14 kamer i torów kamerowych Sony HDC-3500 i HDC-5500 UHD HDR uzupełnionych o kamery POV i kamery bezprzewodowe Sony HDC-P50.
- mikser wizyjny Sony XVS-9000 pracujący w środowisku IP.
- obiektywy Fujinon, w tym typu box, którego maksymalne zbliżenie to 107x
- 4 serwery powtórkowe umożliwiające realizację 7-iu niezależnych powtórek jednocześnie
- możliwa równoległa praca dwóch reżyserek, czyli produkcja jednocześnie dwóch różnych programów
- zbudowany w oparciu o technologię IP
- praca w formatach UHD/HD HDR.
- system zarządzania Sony LEO/LSM

Wóz – zgodnie z umową pomiędzy Sony i Telewizją Polsat – zostanie oddany do użytku w 2021 roku.

(źr. Polsat / Sony)

 

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
CEVA uruchamia nowe usługi air cargo
15 lat Dachser w Polsce
MediaMarktSaturn uruchomił nowe centrum dystrybucji w Polsce
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC