Konto pracodawcy


Popyt na fracht lotniczy powraca do poziomu sprzed pandemii

Styczniowe dane dla globalnych rynków cargo lotniczego wskazują, że popyt powrócił do poziomów sprzed kryzysu wywołanego pandemią COVID, po raz pierwszy od początku kryzysu. Styczniowy popyt wykazał również silny wzrost miesiąc do miesiąca w stosunku do poziomów z grudnia 2020 r. Globalny popyt mierzony w tonokilometrach ładunkowych wzrósł o 1,1 proc. w porównaniu do stycznia 2019 r. i plus 3 proc. w porównaniu do grudnia 2020 r. – informuje IATA.

Według wyliczeń IATA, wszystkie regiony odnotowały z miesiąca na miesiąc poprawę popytu na lotnicze przewozy towarowe, a Ameryka Północna i Afryka były najsilniejszymi wykonawcami. Ożywienie globalnej zdolności przewozowej mierzonej w tonokilometrach zostało odwrócone z powodu nowych ograniczenia zdolności przewozowej pasażerskiej. Zdolność przewozowa skurczyła się o 19,5 procent w porównaniu ze styczniem 2019 r. i spadła o 5 procent w porównaniu z grudniem 2020 r., co stanowi pierwszy miesięczny spadek od kwietnia 2020 r.

- Lotniczy ruch towarowy powraca do poziomu sprzed kryzysu i jest to pewna bardzo potrzebna dobra wiadomość dla globalnej gospodarki. Ale podczas gdy istnieje silne zapotrzebowanie na wysyłanie towarów, nasze możliwości są ograniczone przez niedobór wolnej powierzchni ładunkowej, którą zwykle zapewniają samoloty pasażerskie. Powinno to być sygnałem dla rządów, że muszą podzielić się swoimi planami ponownego uruchomienia, tak aby branża miała jasność co do tego, jak szybko będzie można uruchomić większą przepustowość. W normalnych czasach jedna trzecia światowego handlu według wartości odbywa się drogą lotniczą. Ten wartościowy handel ma zasadnicze znaczenie dla odbudowy gospodarek uszkodzonych przez COVID - nie wspominając o krytycznej roli, jaką odgrywa transport lotniczy w dystrybucji szczepionek ratujących życie, która musi być kontynuowana w przewidywalnej przyszłości - powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny i dyrektor generalny IATA.

(źr. IATA)

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
CEVA uruchamia nowe usługi air cargo
15 lat Dachser w Polsce
MediaMarktSaturn uruchomił nowe centrum dystrybucji w Polsce
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC