Konto pracodawcy


Renault Trucks podało wyniki sprzedaży za 2020 r.

W roku naznaczonym pandemią, priorytetem Renault Trucks było wspieranie działalności swoich klientów. Ponad 90 proc. punktów sprzedaży i serwisowych Renault Trucks pracowało w szczytowym okresie pandemii. Renault Trucks utrzymało swój udział w rynku przy łącznej ilości 41 117 pojazdów zafakturowanych w 2020 r. i odnotowało 12 proc. wzrost zamówień w porównaniu do poprzedniego roku.

18 marca 2020, w trosce o bezpieczeństwo swoich pracowników, Renault Trucks zdecydowało się zamknąć swoje cztery francuskie fabryki. Produkcja była stopniowo wznawiana od 23 kwietnia 2020 r. Podczas lockdownu w marcu producent zdołał utrzymać otwarte ponad 90 proc. swojej sieci sprzedażowej i serwisowej na całym świecie, dzięki wprowadzeniu najbardziej restrykcyjnych zasad BHP.

Pandemia i związany z nią kryzys gospodarczy silnie wpłynęły na rynek samochodów ciężarowych w 2020 r. Wielkość fakturowania Renault Trucks w 2020 r. była zgodna z trendem rynkowym, spadając o 24 proc. do 41 117 pojazdów, z tego 19 019 w Europie, we Francji 17 937 pojazdów i 4161 pojazdów w pozostałych krajach na świecie. Warto zwrócić uwagę na pozytywny wskaźnik w 2020 r., w którym Renault Trucks odnotowało 12 proc. wzrost liczby zamówień w porównaniu do 2019 r.
Na europejskim rynku pojazdów powyżej 6 ton, w 2020 r. francuski producent odnotował stabilny udział w rynku na poziomie 8,5 proc. Udział w rynku europejskim pozostał na niezmienionym poziomie 8,8 proc. w segmencie powyżej 16 ton, natomiast w segmencie średnim (6-16 ton) wzrósł o 0,3 punkty do 6,6 proc. We Francji, na rynku krajowym, Renault Trucks pozostaje liderem z udziałem w rynku >6 ton na poziomie 28,3 proc., co oznacza wzrost o 0,6 proc. W ostatnim kwartale 2020 r., Renault Trucks odnotowało wzrost ilości zamówień o 40 proc. w porównaniu do poprzedniego roku (4Q 2020 vs 4Q 2019).

Sprzedaż międzynarodowa wzrosła
Na rynku międzynarodowym Renault Trucks odnotowało 16 proc. wzrost zafakturowanej sprzedaży. Rok 2020 charakteryzował się w szczególności silnym ożywieniem w Algierii, historycznym rynku dla Renault Trucks, z 1100 zafakturowanymi pojazdami ciężarowymi, odnotował wzrost o 80 proc. w porównaniu do 2019 r. Dzięki montowni w Meftah, francuski producent umocnił swoją pozycję lidera w Algierii z udziałem na poziomie 47,8 proc. w rynku powyżej 16 ton dla producentów europejskich. Na prężnym rynku tureckim, Renault Trucks odnotowało bardzo silny wzrost fakturowanej sprzedaży, z 640 pojazdów w 2019 r. do 1061 w 2020 r. Na uwagę zasługują dobre wyniki w Afryce Subsaharyjskiej, gdzie Renault Trucks oferuje dedykowaną gamę pojazdów używanych (Renault Trucks T X-Port i T X-64, poddane konwersji w Fabryce Używanych Pojazdów Ciężarowych). Renault Trucks sprzedaje również na tych rynkach wyjątkowo bezpieczną edycję swojej gamy K, the Renault Trucks K Safety Edition.

Rekordowe ilości używanych pojazdów ciężarowych
Sektor pojazdów używanych to sektor strategiczny dla Renault Trucks. Działania podejmowane przez producenta w odniesieniu do specyfikacji nowych samochodów ciężarowych (z myślą o ich przyszłym wejściu na rynek używanych samochodów ciężarowych) oraz inicjatywy wprowadzone w okresie pandemii w zakresie elastyczności finansowania, łatwości zerwania umowy itd. umożliwiły producentowi osiągnięcie dobrych wyników w 2020 r. Renault Trucks odnotowało rekordową liczbę faktur z 10 308 zafakturowanymi pojazdami używanymi, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu do 2019 r. Renault Trucks również znacznie zwiększyło swoje wyniki w zakresie usług dotyczących używanych pojazdów ciężarowych, ze wzrostem penetracji usług o 4 punkty w porównaniu do 2019 r. do 28 proc. Liczba używanych samochodów ciężarowych sprzedanych z umową gwarancji Selection również wzrosła o 25 proc. w 2020 r.
Renault Trucks przyjmuje całkowicie innowacyjne podejście do rynku używanych pojazdów ciężarowych. Strategia ta jest unikalna na rynku i bazuje na upcyklingu i recyklingu. Najlepiej obrazuje to Fabryka Używanych Pojazdów Ciężarowych dedykowana do odnawiania/konwersji oraz zintegrowana z zakładem produkcyjnym Bourg en Bresse. Przeprowadzane tam modyfikacje są przedmiotem szczegółowych badań i rozwoju, a pod względem procesu produkcji przemysłowej i kontroli jakości, spełniają takie same wysokie standardy, jak w przypadku produkcji nowych pojazdów. W 2020 r. w Fabryce Używanych Pojazdów Ciężarowych zostało wyprodukowanych 500 dodatkowych pojazdów, a w tym roku wprowadzono nowe modele, takie jak Renault Trucks T X-64, pojazd przeznaczony na rynki afrykańskie i bliskowschodnie. Renault Trucks kontynuuje również wdrażanie własnego recyklingu i ponowne wykorzystanie części do samochodów ciężarowych, we współpracy z firmą Indra Automobile Recycling. Projekt ten został zatwierdzony przez francuską agencję ochrony środowiska ADEME.

Renault Trucks inwestuje w mobilność elektryczną
Renault Trucks wyznaczyło ambitne cele w obszarze mobilności elektrycznej pod względem wielkości sprzedaży. Producent zapowiedział, że do 2025 r. pojazdy elektryczne będą stanowiły 10 proc. jego całkowitej sprzedaży pojazdów, a do 2030 r. – 35 proc. Ostatecznym celem jest zapewnienie 100 proc. pojazdów bez lokalnej emisji dwutlenku węgla do 2040 r.
Producent dokonuje ogromnych inwestycji, aby osiągnąć ten cel. W marcu 2020 r. rozpoczął seryjną produkcję drugiej generacji pojazdów elektrycznych w zakładzie Blainville-sur-Orne i obecnie może pochwalić się największym zasięgiem elektrycznym na rynku. Renault Trucks D Z.E., D Wide Z.E. i Master Z.E. stanowią asortyment od 3,1 do 26 ton, spełniając miejskie wymagania dotyczące dostaw, dystrybucji i odbioru odpadów. Jednocześnie producent nadal inwestuje w rozszerzanie elektryfikacji swojej gamy pojazdów do wszystkich zastosowań. Od 2023 r. dostępna będzie gama pojazdów elektrycznych dla każdego segmentu, tj. pojazdów dystrybucyjnych, budowlanych i transportu długodystansowego.

(źr. Renault Trucks)

 

kobiety w logistyce
Kolej coraz bardziej kobieca
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Z okazji 90-lecia Raben zaprasza w ekologiczną podróż po Europie
Nie tak źle na rynku przewozów intermodalnych!?
ID Logistics podsumowało wyniki za rok 2020
Grupa CCC wzmacnia zarządzanie łańcuchem dostaw
Renault Trucks podało wyniki sprzedaży za 2020 r.
Grupa Fracht rozpoczyna działalność w Meksyku i Indiach
MLP Group osiągnęło w 2020 r. ponad 170 mln zł zysku
Kuehne+Nagel i Danone przedłużają współpracę w Polsce
Kosmiczna dostawa Hillebrand - wino w nowej przestrzeni i rzeczywistości?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC