Konto pracodawcy


FM Logistic przyspiesza z automatyzacją

W ramach wspólnej inwestycji z klientem FM Logistic wdrożyło autonomicznego robota MIR 500 (Mobile Industrial Robots w swoim centrum logistycznym w Jarostach. Jest to innowacyjna i elastyczna technologia, która może być dowolnie konfigurowana i stosowana przy codziennych operacjach magazynowych.


Model robota MIR 500 będzie współpracował z pracownikami magazynowymi przy transporcie palet i innych ładunków do wagi 500 kg. Główne założenie to odciążenie pracowników z czynności nieproduktywnych, poprawa bezpieczeństwa pracy i optymalizacja kosztów magazynowych. 

- Chcąc budować przewagę konkurencyjną firmy oraz naszych klientów inwestujemy w innowacyjne rozwiązania, które są elastyczne, łatwe w obsłudze i dzięki temu efektywne kosztowo - mówi Alexandre Damie, kierownik ds. innowacji i procesu, FM Logistic Central Europe – Technologia Mobile Industry Robots jest znacznie tańsza w użytkowaniu niż konkurencyjny koncept wózków samojezdnych AGV - w tym konkretnym przypadku to rozwiązanie ponad 2 razy tańsze niż AGV.

Robot MIR 500 z łatwością omija przeszkody, jest elastyczny w stosowaniu i nie wymaga długich i pracochłonnych konfiguracji dzięki czemu jest prosty w obsłudze. Dzięki tworzonej przez robota mapie przestrzeni i wykorzystaniu sztucznej inteligencji, autonomiczne roboty mobilne bez pomocy człowieka potrafią dynamicznie nawigować i wybrać najdogodniejszą trasę jeszcze przed rozpoczęciem jazdy. Maszyna będzie samodzielnie pracowała w Centrum Dystrybucyjnym IKEA w Jarostach. Obecnie firma przeprowadza szkolenia pracowników magazynowych i osób, które będą nadzorować robota, a w ciągu kilku tygodni MIR 500 ma pracować już w pełni samodzielnie 24/24 i 7/7.

- Realizacja zadań na rzecz naszego klienta, wymaga przewożenia znaczących ilości słupków pustych palet drewnianych ze względu na ich wykorzystanie w składowaniu w magazynach automatycznych. Jest to idealny proces do automatyzacji. Bieżące wdrożenie realizowane w centrum dystrybucyjnym polega na wkomponowaniu autonomicznego robota wożącego puste palety w strumień wewnętrznych przepływów towarów. - mówi Edyta Śmiechowicz, dyrektor platformy w Jarostach, FM Logistic CE i dodaje - W czasie przeprowadzonych przez nas testów robot przejechał ponad 60 km, zrealizował pomyślnie 180 misji, przewiózł ponad 1500 pustych palet. Udało się dzięki temu zoptymalizować przepływy zachowując pełne bezpieczeństwo pracujących i zagwarantować rentowność tej inwestycji.
- Wdrożenie robota MIR w Centrum Dystrybucji IKEA w Jarostach to kolejny krok przy optymalizacji procesów, a także wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań do naszych operacji magazynowych – mówi Sebastian Kaczmarski, Central Fulfilment Operations Manager PL w IKEA. - Jest to również przykład wykorzystania synergii pomiędzy naszymi firmami oraz wspólna nauka nad poprawą i dostosowaniem procesów magazynowych do nowej rzeczywistości, czyli hybrydy pomiędzy procesami manualnymi i automatycznymi. – dodaje.

To już kolejne wdrożenie tego typu robota w FM Logistic realizowane wspólnie z dostawcami firmą ASTOR i ABZ Automatyka. W ubiegłym roku nieco mniejszy model - MIR 200 rozpoczął pracę na platformie logistycznej we Mszczonowie, gdzie wspiera operacje co-packingowe. Przewozi odpady powstałe przy produkcji, jak folie i kartony, do sortowni. Dziennie jeden taki pojazd pokonuje średnio dystans około 18,5 km, który wcześniej musieli przemierzać pracownicy. FM Logistic rozpatruje kolejne zastosowania dla autonomicznych robotów w innych jednostkach.

(źr. FM Logistic)

kobiety w logistyce
Kolej coraz bardziej kobieca
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Z okazji 90-lecia Raben zaprasza w ekologiczną podróż po Europie
Nie tak źle na rynku przewozów intermodalnych!?
ID Logistics podsumowało wyniki za rok 2020
Grupa CCC wzmacnia zarządzanie łańcuchem dostaw
Renault Trucks podało wyniki sprzedaży za 2020 r.
Grupa Fracht rozpoczyna działalność w Meksyku i Indiach
MLP Group osiągnęło w 2020 r. ponad 170 mln zł zysku
Kuehne+Nagel i Danone przedłużają współpracę w Polsce
Kosmiczna dostawa Hillebrand - wino w nowej przestrzeni i rzeczywistości?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC