Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa Fracht rozpoczyna działalność w Meksyku i Indiach

Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu poszerza swoją sieć logistyczną na kluczowych rynkach świata. W marcu, poprzez przejęcia lokalnych firm, rozpoczęły dwie nowe spółki Grupy - Fracht Indie i Fracht Logistics Mexico.

Fracht otwiera własne biuro w Meksyku
Siedziba pierwszego meksykańskiego oddziału Fracht mieści się w stolicy kraju – Mexico City, jednym z najważniejszych ośrodków gospodarczych, przemysłowych i finansowych. Uruchomienie nowego oddziału związane było z przejęciem Valmik Logistics Mexico, start-upu działającego w branży logistycznej. Tworzący go specjaliści i menedżerowie weszli w skład zespołu Fracht Logistics Mexico. Dzięki ich doświadczeniu i świetnej znajomości meksykańskiego rynku TSL, nowy oddział Frachtu będzie wspierać klientów w zakresie usług logistycznych (4PL), spedycyjnych (fracht morski, lotniczy i drogowy) oraz organizacji transportów niestandardowych i realizacji project cargo. Meksyk jest drugą największą gospodarką w Ameryce Łacińskiej po Brazylii i 15. największą gospodarką na świecie z nominalnym PKB w wysokości 1,22 bln USD. Co warto też podkreślić, Meksyk ma podpisanych 14 umów handlowych, w tym USMCA (umowa o wolnym handlu między USA, Meksykiem i Kanadą). Łączna wartość eksportu i importu towarów i usług wynosi ok. 80 proc. PKB.

Fracht goes to India – początek samodzielnej działalności i dalsze inwestycje
Pierwszy oddział Grupy Fracht w Indiach został otwarty w Bombaju (Mumbaj), nie tylko w jednej z największych aglomeracji kraju, ale też ważnym, z punktu widzenia globalnej logistyki, węźle komunikacyjnym i kolejowym. Znajduje się tam drugi co do wielkości międzynarodowy port lotniczy i jeden z największych morskich portów przeładunkowych na świecie, zwany też „bramą do Indii”. Uruchomienie tutaj oddziału wiąże się z systematycznie rosnącą aktywnością Grupy Fracht na lokalnym rynku. Spółka Fracht Indie jest już gotowa do rozpoczęcia pełnej działalności operacyjnej, co wiąże się z posiadaniem niezbędnych licencji (IATA, FIATA, DGM, FFI) wymaganych przy obsłudze frachtu morskiego, lotniczego, drogowego i obsługi przeładunków w transporcie śródlądowych, a także odpraw celnych na terenie całych Indii. 11-osobowy zespół Fracht Indie zarządzany jest przez menedżerów z dużym doświadczeniem w branży spedycyjnej, szczególnie w zakresie organizacji transportów ponadgabarytowych. Grupa Fracht, ze względu na wielkość rynku indyjskiego, już teraz zapowiada dalszą rozbudowę sieci logistycznej w tym kraju.
Indie, należące do jednych z najszybciej rozwijających się rynków na świecie, są 5. co do wielkości gospodarką na świecie pod względem nominalnego PKB i 3. pod względem parytetu siły nabywczej. W 2019 roku były 9. co do wielkości importerem i 12. eksporterem na świecie. Indie są jednym z największych na świecie producentów leków generycznych, węgla, cementu i stali oraz energii elektrycznej i automotive.

- Dzięki uruchomieniu nowych oddziałów Grupy Fracht na dwóch tak ważnych gospodarczo rynkach, także Fracht FWO Polska znacząco wzmacnia swoją ofertę. Przedsiębiorcy, którzy z nami współpracują, teraz będą mieli lepszy dostęp do łańcuchów dostaw w tych regionach świata - podkreśla Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.

Uruchomienie nowych oddziałów i rozpoczęcie działalności w Indiach i Meksyku to efekt realizacji długoterminowej strategii globalnego rozwoju Grupy Fracht. W ubiegłym roku operator otworzył pierwszy oddział Fracht Middle East Shipping Services LLC w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w Abu Dhabi oraz drugi w Kanadzie. Natomiast w 2019 rozpoczęły działalność nowe biura Grupy Fracht w Brazylii oraz Afryce - w Burkina Faso, Egipcie, Senegalu, Kamerunie, Ugandzie i Wybrzeżu Kości Słoniowej. Grupa Fracht działa na 6 kontynentach (w Europie, Azji, obu Amerykach, Australii i Oceanii, Afryce) i posiada w sumie 114 oddziałów, realizując dostawy do wszystkich krajów na świecie.

(źr. Fracht FWO Polska)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.