Dodaj ogłoszenie o pracy


Emirates SkyCargo podsumowują pierwszy rok przewozów cargo samolotami pasażerskimi

Rok temu, w poniedziałek 16 marca, samolot Emirates EK 2503 wystartował z Dubaju do Kuwejtu. Chociaż lot realizowany był samolotem pasażerskim Boeing 777-300ER to nie przewoził ludzi, a około 34 ton ładunku, na który było wówczas pilne zapotrzebowanie w Kuwejcie.

Już cztery dni po ogłoszeniu przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) pandemii COVID-19, po raz pierwszy w historii swojej działalności, linie Emirates wykonały lot wyłącznie towarowy samolotem pasażerskim. Rejs EK 2503 był pierwszym z ponad 27,8 tys. lotów towarowych obsługiwanych w ciągu roku. Przewoźnik dokładał wtedy wszelkich starań, aby zapewnić społecznościom na całym świecie dostęp do podstawowych środków medycznych i żywności, których potrzebowały podczas pandemii.

- Minął dokładnie rok odkąd Emirates SkyCargo nie tylko urzeczywistniły, ale i ustanowiły silny filar działalności z przewozów, które do tej pory w branży cargo uważano za niemożliwe. Przed pandemią prawie dwie trzecie naszego całkowitego ładunku transportowaliśmy w ramach lotów pasażerskich. Wraz ze wzrostem liczby zawieszonych lotów i ograniczeniami w podróżowaniu pasażerów z powodu COVID-19 na początku marca 2020 r. mogliśmy przewidzieć sytuację, w której nie będziemy dysponować wystarczającą przestrzenią ładunkową na danych rynkach, które potrzebowały transportu podstawowych towarów – powiedział Nabil Sultan, starszy wiceprezes oddziału Emirates Cargo.

- Aby zwiększyć pojemność ładunkową naszych 11 frachtowców Boeing 777 i upewnić się, że jesteśmy w stanie sprostać pilnemu zapotrzebowaniu na towary, takie jak środki ochrony indywidualnej, wentylatory, farmaceutyki oraz dostawy żywności z całego świata, stworzyliśmy innowacyjny plan wykorzystania naszego szerokokadłubowego samolotu pasażerskiego do obsługi lotów wyłącznie towarowych. 16 marca ubiegłego roku przetestowaliśmy tę koncepcję pasażerskiego frachtowca na trasie do Kuwejtu. Z uwagi na to, że regularne przewozy pasażerskie zostały całkowicie zawieszone, w ciągu następnych kilku tygodni zaczęliśmy zwiększać liczbę lotów naszymi Boeingami, angażując prawie 90 samolotów pasażerskich do operacji towarowych – dodał Nabil Sultan. - Strategia wykorzystania samolotów pasażerskich była podstawą naszych działań podczas pandemii, kiedy to transportowaliśmy ładunki do ponad 125 miejsc na sześciu kontynentach. Dzięki wznowieniu i rozwojowi operacji pasażerskich zaczęliśmy stopniowo przechodzić w kierunku naszego tradycyjnego modelu, ale nasze samoloty pasażerskie nadal pozostają silnym elementem reakcji na pandemię COVID-19 – wyjaśniał Nabil Sultan.

Aby sprostać światowemu zapotrzebowaniu na transport środków ochrony indywidualnej (PPE) i innych niezbędnych towarów, Emirates SkyCargo kontynuowały korzystanie z samolotów pasażerskich wprowadzając nowe innowacje, w tym ładowanie towarów na siedzenia pasażerskie i do półek w kabinie pasażerskiej. Przewoźnik zaczął również używać „mini frachtowców”, czyli przekształconych Boeingów 777-300ER, z których usunięto fotele klasy ekonomicznej, aby zrobić więcej miejsca na przewóz ładunku. Przewoźnik obsługuje obecnie 16 mini-frachtowców Boeing 777-300ER do przewozów towarowych.

Linie wykonały w ciągu ostatniego roku ponad 27,8 tys. lotów towarowych wyłącznie samolotami pasażerskimi, transportując ponad 100 tys. ton podstawowych materiałów, takich jak środki ochrony indywidualnej, zestawy testowe na COVID-19, leki, szczepionki i żywność. Jest to odpowiednik ładunku przewiezionego ponad 1000 lotów samolotem towarowym Boeing 777 w pełnym załadunku. Rejsy Emirates SkyCargo pomogły w utrzymaniu dostaw żywności na wielu rynkach zależnych od importu, zapewniając jednocześnie źródło dochodu społecznościom zależnym od eksportu produktów rolnych. Przewoźnik wykonał również rekordową liczbę lotów czarterowych samolotami pasażerskimi obsługującymi wyłącznie przewóz ładunków.

Emirates SkyCargo są liderem w zakresie dystrybucji szczepionek przeciwko COVID-19 w globalnej branży przewozów lotniczych. Linie założyły w Dubaju dedykowane centrum lotnicze z certyfikatem GDP dla szczepionek COVID-19, a także współpracowały z wiodącymi podmiotami z Dubaju oraz z UNICEF w zakresie szybkiego transportu szczepionek COVID-19 do krajów rozwijających się przez Dubaj. Samoloty pasażerskie odegrały też kluczową rolę w transporcie szczepionek przeciwko COVID-19.

(źr. Emiarates SkyCargo)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.