Dodaj ogłoszenie o pracy


Jedna z największych dostaw morskich Grupy Fracht wypłynęła z Gdyni

Grupa Fracht AG, operator logistyczny dla przemysłu, zrealizowała właśnie transport morski bardzo ciężkich urządzeń dla branży energetycznej. Była to jedna z ciekawszych dostaw w portfolio tej firmy na przestrzeni ostatnich kilku lat. W operacje transportowo – przeładunkowe zaangażowani są specjaliści z 3 biur Grupy: Fracht Bazylea, Fracht Genua oraz warszawskiego zespołu Project Cargo, Fracht FWO Polska. Kilka dnia temu przesyłka ta - dwa generatory o wadze 280 ton każdy - wypłynęła z Portu Gdynia do Włoch.

W marcu, na zlecenie jednego z globalnych dostawców technologii dla branży energetycznej, Grupa Fracht zorganizowała dostawę morską z portu Gdynia do Brindisi dwóch generatorów – każdy po 280 ton oraz ok. 50 ton elementów ich oprzyrządowania, w tym również elementów wielkogabarytowych. W realizację tego projektu zaangażowane są trzy oddziały Grupy Fracht - polski, szwajcarski oraz włoski. Urządzenia do gdyńskiego portu dotarły z południa Polski transportem kolejowym, po czym gestię przejął Fracht FWO Polska.

Urządzenia zostały wyprodukowane w polskich fabrykach, a następnie dostarczone koleją do portu Gdynia, gdzie nastąpił załadunek na wyczarterowany przez Grupę Fracht specjalny statek, płynący do Brindisi we Włoszech. Jednostka ta została wybrana ze względu na własne dźwigi pokładowe do przeładunków ładunków bardzo ciężkich – o nośności do 800 ton.
- Wspierając realizację tego projektu, polski zespół odpowiadał za nadzór nad przebiegiem realizacji dostawy urządzeń w Polsce, w tym nad załadunkiem na statek w gdyńskim porcie oraz dopełnienie niezbędnych, w przypadku tego typu transportów, formalności i przygotowanie dokumentacji – wyjaśnia Arkadiusz Trochymiak, starszy kierownik projektu w Fracht FWO Polska.
Do zadań spedytorów Fracht FWO Polska należało także zorganizowanie transportu drogowego blisko 50 ton dodatkowych elementów do generatorów, z zakładów produkcyjnych na południu kraju do portu w Gdyni. Wśród przewożonych ładunków były też elementy wielkogabarytowe, których wysokość sięgała ponad 3 m. do przewozu których, ze względu na wymiary, wykorzystano naczepy specjalnego typu.

Grupa Fracht, od ponad 65 lat specjalizująca się w obsłudze transportów ponadnormatywnych, obecnie jest jednym z największych światowych graczy na tym rynku. Do grona jej klientów należą m.in. firmy z branży energetycznej, chemicznej, gas&oil czy automotive. Podczas organizacji często bardzo skomplikowanych logistycznie dostaw project cargo Fracht wykorzystuje wszystkie gałęzie transportu, tj. drogową, lotniczą, kolejową, śródlądową i morską. Podczas ich organizacji kluczem do sukcesu jest międzynarodowa współpraca w ramach sieci tworzonej przez 115 oddziałów na 6 kontynentach i jej specjalistów, którzy mają nie tylko doświadczenie w obsłudze ładunków ponadnormatywnych, ale także szeroką wiedzę z zakresu spedycji i inżynierii, niezbędnej do przygotowania dokumentacji technicznych.

Załadunek generatorów na statek został nagrany przez Port Gdynia, zobaczcie:

 

(źr. Fracht FWO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.