Konto pracodawcy


Jedna z największych dostaw morskich Grupy Fracht wypłynęła z Gdyni

Grupa Fracht AG, operator logistyczny dla przemysłu, zrealizowała właśnie transport morski bardzo ciężkich urządzeń dla branży energetycznej. Była to jedna z ciekawszych dostaw w portfolio tej firmy na przestrzeni ostatnich kilku lat. W operacje transportowo – przeładunkowe zaangażowani są specjaliści z 3 biur Grupy: Fracht Bazylea, Fracht Genua oraz warszawskiego zespołu Project Cargo, Fracht FWO Polska. Kilka dnia temu przesyłka ta - dwa generatory o wadze 280 ton każdy - wypłynęła z Portu Gdynia do Włoch.

W marcu, na zlecenie jednego z globalnych dostawców technologii dla branży energetycznej, Grupa Fracht zorganizowała dostawę morską z portu Gdynia do Brindisi dwóch generatorów – każdy po 280 ton oraz ok. 50 ton elementów ich oprzyrządowania, w tym również elementów wielkogabarytowych. W realizację tego projektu zaangażowane są trzy oddziały Grupy Fracht - polski, szwajcarski oraz włoski. Urządzenia do gdyńskiego portu dotarły z południa Polski transportem kolejowym, po czym gestię przejął Fracht FWO Polska.

Urządzenia zostały wyprodukowane w polskich fabrykach, a następnie dostarczone koleją do portu Gdynia, gdzie nastąpił załadunek na wyczarterowany przez Grupę Fracht specjalny statek, płynący do Brindisi we Włoszech. Jednostka ta została wybrana ze względu na własne dźwigi pokładowe do przeładunków ładunków bardzo ciężkich – o nośności do 800 ton.
- Wspierając realizację tego projektu, polski zespół odpowiadał za nadzór nad przebiegiem realizacji dostawy urządzeń w Polsce, w tym nad załadunkiem na statek w gdyńskim porcie oraz dopełnienie niezbędnych, w przypadku tego typu transportów, formalności i przygotowanie dokumentacji – wyjaśnia Arkadiusz Trochymiak, starszy kierownik projektu w Fracht FWO Polska.
Do zadań spedytorów Fracht FWO Polska należało także zorganizowanie transportu drogowego blisko 50 ton dodatkowych elementów do generatorów, z zakładów produkcyjnych na południu kraju do portu w Gdyni. Wśród przewożonych ładunków były też elementy wielkogabarytowe, których wysokość sięgała ponad 3 m. do przewozu których, ze względu na wymiary, wykorzystano naczepy specjalnego typu.

Grupa Fracht, od ponad 65 lat specjalizująca się w obsłudze transportów ponadnormatywnych, obecnie jest jednym z największych światowych graczy na tym rynku. Do grona jej klientów należą m.in. firmy z branży energetycznej, chemicznej, gas&oil czy automotive. Podczas organizacji często bardzo skomplikowanych logistycznie dostaw project cargo Fracht wykorzystuje wszystkie gałęzie transportu, tj. drogową, lotniczą, kolejową, śródlądową i morską. Podczas ich organizacji kluczem do sukcesu jest międzynarodowa współpraca w ramach sieci tworzonej przez 115 oddziałów na 6 kontynentach i jej specjalistów, którzy mają nie tylko doświadczenie w obsłudze ładunków ponadnormatywnych, ale także szeroką wiedzę z zakresu spedycji i inżynierii, niezbędnej do przygotowania dokumentacji technicznych.

Załadunek generatorów na statek został nagrany przez Port Gdynia, zobaczcie:

 

(źr. Fracht FWO)

kobiety w logistyce
Kolej coraz bardziej kobieca
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Z okazji 90-lecia Raben zaprasza w ekologiczną podróż po Europie
Nie tak źle na rynku przewozów intermodalnych!?
ID Logistics podsumowało wyniki za rok 2020
Grupa CCC wzmacnia zarządzanie łańcuchem dostaw
Renault Trucks podało wyniki sprzedaży za 2020 r.
Grupa Fracht rozpoczyna działalność w Meksyku i Indiach
MLP Group osiągnęło w 2020 r. ponad 170 mln zł zysku
Kuehne+Nagel i Danone przedłużają współpracę w Polsce
Kosmiczna dostawa Hillebrand - wino w nowej przestrzeni i rzeczywistości?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC