Poczta Polska wspólnie z firmą Amazon przygotowuje się do rozwoju współpracy, by uczestnicy rynku e-commerce mogli korzystać z jednej z największych platform sprzedażowych za pośrednictwem Poczty.
Strategia Poczty Polskiej na lata 2021–2023 zakłada intensywny rozwój usług kurierskich. Obecnie przychody Poczty z obszarów rozwojowych, do których należą usługi kurierskie, cyfrowe i logistyczne, generują niecałe 20 proc. przychodów Spółki. Biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, podlegające silnej e-substytucji, przynoszą Spółce obecnie prawie czterokrotnie większe przychody. Realizacja Strategii ma na celu odwrócenie tych proporcji – już w 2024 r. przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych. Te zmiany odzwierciedlają skalę rewolucji jakiej podlega otoczenie biznesowe Poczty i sama Spółka.
- Klienci zamawiający towary na platformie Amazon już od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej, by otrzymać przesyłki szybko, terminowo, z dostarczeniem do każdego miejsca w kraju. Wspólnie z firmą Amazon przygotowaliśmy się do rozwoju współpracy, by klienci mogli korzystać z jednej z największych platform sprzedażowych – amazon.pl – za pośrednictwem Poczty Polskiej – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Poczta w Strategii przyjętej na lata 2021–2023 przewiduje także rozwój sieci punktów odbioru, których liczba wzrośnie do 2022 roku z obecnych 13 600 do 20 000 punktów, jeszcze w tym roku operator uruchomi 500 automatów do odbioru przesyłek, a w przyszłym roku klienci będą mogli korzystać już z 2000 takich urządzeń. W tym roku Poczta wprowadzi nowy format usług kurierskich Pocztex. Klienci otrzymają uproszczoną, znacznie bardziej dopasowaną do ich potrzeb ofertę, w nowym standardzie. Działania w tym zakresie już się rozpoczęły. Pocztowcy intensywnie pracują nad logistyką, aby wszystkie przesyłki kurierskie doręczać zgodnie z oczekiwaniami sklepów internetowych i ich klientów (D+1) już następnego dnia.
W 2020 roku Poczta pozyskała ponad 5 tys. nowych klientów. Spółka współpracuje z rodzimymi firmami oraz z największymi i kluczowymi podmiotami z tej branży. Krajowy operator pocztowy jest zainteresowany współpracą zarówno z największymi graczami na rynku e-commerce, jak też z nowo powstającymi e-sklepami, które z czasem mogą rozwinąć swoją działalność.
(źr. Poczta Polska)