Dodaj ogłoszenie o pracy


Kuehne+Nagel przejmuje Apex International Corporation

Kuehne+Nagel przejmuje Apex International Corporation („Apex”), jednego z azjatyckich spedytorów, specjalizującego się w przewozach transpacyficznych i azjatyckich. 

Zatrudniający około 1600 pracowników Apex generuje roczne obroty przekraczające 2,1 miliarda CHF. Firma powstała w 2001 r., a już w 2020 obsłużyła łącznie 750 000 ton ładunków lotniczych oraz 190 000 TEU w logistyce morskiej.
- Dzięki połączeniu Apex i Kuehne+Nagel będziemy mogli zaoferować naszym Klientom atrakcyjne rozwiązania logistyczne w konkurencyjnym środowisku azjatyckim, zwłaszcza w zakresie realizacji usług dla sektorów e-commerce, hi-tech i e-mobility. Z niecierpliwością czekamy na powitanie pracowników Apex na pokładzie Kuehne+Nagel – powiedział dr Detlef Trefzger, dyrektor generalny Kuehne + Nagel International AG.

- Znaleźliśmy w Kuehne+Nagel strategicznego udziałowca i grupę logistyczną z ponad 130-letnim doświadczeniem w branży. Jesteśmy pewni, że dzięki tej transakcji będziemy mogli zwiększyć wartość łańcuchów dostaw naszych Klientów i rozszerzyć naszą globalną sieć logistyczną. Rozszerzymy istniejący globalny zespół logistyki lotniczej Kuehne+Nagel, oferując zarówno kierownictwu, jak i naszym talentom wyjątkowe możliwości rozwoju - skomentował Tony Song, prezes zarządu i dyrektor generalny Apex.

Nabycie podlega zwyczajowo przyjętym warunkom finalizacji, w tym zezwoleniu właściwych organów ds. konkurencji. Przejęcie firmy zostanie sfinansowane ze źródeł płynnych, a w razie potrzeby z dostępnych linii kredytowych. Po zamknięciu transakcji niewielki pakiet akcji Apex ma pozostać w rękach doświadczonego zarządu Apex. Firma będzie kontynuowała odrębną działalność w ramach Grupy Kuehne+Nagel.

Obie strony zdecydowały o nie ujawnianiu dalszych szczegółów transakcji.

(źr. Kuehne + Nagel)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.