Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa Raben podsumowała projekt rozwojowy kluczowych managerów

Grupa Raben zrealizowała w 2020 r. plan jednoczesnego rozwoju wszystkich najważniejszych managerów w całej organizacji. W gamifikacji wzięło udział 1000 managerów, którzy w trakcie 4 miesięcy zrealizowali ponad 40 różnorodnych zadań, a dzięki swoim wynikom ufundowali 3000 lekcji z języków obcych dla dzieci z domów dziecka. Program Manager of Choice zakończył się uroczystą galą on-line, na której wyróżniono 21 najlepszych. Celem projektu była przede wszystkim zmiana postaw i wykształcenie w managerach wrażliwości na aspekty związane z zarządzaniem zespołami.

Kluczowi managerowie z 13 krajów Europy zmierzyli się z różnymi zadaniami, z obszaru najlepszych praktyk menadżerskich. Gamifikacja Manager of Choice podzielona była na 5 etapów, bezpośrednio wpływających na budowanie doświadczeń pracowników: rekrutacja, onboarding, rozwój, codzienna praca, odejście z organizacji. Projekt cieszył się tak dużym zainteresowaniem, że zaangażowanie managerów przeszło oczekiwania samych organizatorów. Ponad 75 proc. uczestników grywalizacji kończyło każdy z 5 modułów wykonując wszystkie dostępne na platformie zadania. Jakość wykonywanych zadań również przekroczyła cel organizatorów – średni poziom poprawności zadań wyniósł aż 79 proc., a niektóre pytania zaskakiwały i wymagały kreatywności.

Bardzo pozytywnym zjawiskiem była współpraca pomiędzy managerami. Bywało, że uczestnicy projektu omawiali pojawiające się na platformie zadania telefonicznie, organizowali podsumowujące spotkania lub tworzyli internetowe grupy, by móc szybko wymieniać się informacjami. Aż 40 proc. managerów odpowiadało na pytania w ciągu dwóch godzin od daty ich publikacji.

Czy zdobyta w trakcie gamifikacji wiedza przełożyła się na rzeczywistą zmianę zachowań? Jej organizatorzy są przekonani, że tak, ale z pewnością czas pokaże jakie rezultaty osiągnęli. Kluczem do powodzenia projektu okazało się to, że zadania, z którymi mierzyli się managerowie nie tylko utrwalały lub przekazywały uczestnikom wiedzę, ale i zachęcały do podjęcia interakcji z zespołem (np. nagrania wspólnego filmu dla nowego pracownika). Program uświadomił managerom, że aby zwiększyć zaangażowanie zespołu można zastosować wiele prostych i niewymagających dodatkowych funduszy zmian, takich jak np. większa staranność w dopasowywaniu zadań do predyspozycji pracowników, wprowadzenie pochwał czy dzielenie się wiedzą. W trakcie gamifikacji wypracowano także konkretne i łatwe do wdrożenia pomysły dotyczące np. sposobów motywowania zespół. Obecnie pomysły te są krok po kroku wprowadzane w życie i zmieniają kulturę organizacyjną firmy.

- Jako dział HR codziennie obserwujemy, że managerowie głęboko wzięli sobie do serc wszystko, czego nauczyli się w trakcie programu. Wśród konkretnych zmian, które zaszły w naszej organizacji widzimy na przykład, że biorący udział w projekcie managerowie kładą niezwykłą wagę, aby każdy z uczestników rekrutacji otrzymał kompleksową, opartą na faktach informację zwrotną. Ponadto, coraz powszechniejsze staje się utrzymywanie stałego kontaktu z przyszłymi pracownikami po zakończonym projekcie rekrutacyjnym – podsumowała Anita Koralewska-Ratajczak, head of Group HR.

(źr. Grupa Raben)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.