Konto pracodawcy


Opodatkowanie przychodów z reklam zatrzyma koło zamachowe gospodarki!

Zgadzamy się ze stanowiskiem Rady Przedsiębiorczości ws. Projektu opodatkowania przychodów z reklam, wyrażając tym samym swój sprzeciw temu projektowi, jak też poparcie dla „Listu otwartego do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów politycznych” podpisanego przez przedstawicieli branży medialnej.

Rada Przedsiębiorczości ostrzega, że wejście w życie projektu w obecnym kształcie będzie miało dalece negatywne skutki dla całej gospodarki i zamiast zakładanych dodatkowych przychodów, przyniesie wielomiliardowe straty. W gospodarce rynkowej znana powszechnie jest prawdziwość twierdzenia, że reklama jest dźwignią handlu. Rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Ograniczenie reklamy zmniejszy konsumpcję, która i tak jest na poziomie najniższym od lat. A konsumpcja bezpośrednio wpływa na kondycję PKB

Według Federation of Advertisers w UE każda złotówka wydana na reklamę przekłada się na wzrostu PKB. Planowane obciążenia podatkowe dotkną zatem wszystkich przedsiębiorców, a w konsekwencji również obywateli. Wprowadzenie takich obciążeń w środku roku podatkowego, wbrew ustalonym od lat zasadom będzie miało efekt odwrotny do zamierzonego. Wyliczenia Ministerstwa Finansów, według których dodatkowe opodatkowanie przychodów reklamowych miałoby w 2022 roku przynieść budżetowi państwa ok. 800 mln złotych są błędne, gdyż nie uwzględniają negatywnych skutków proponowanych rozwiązań. Straty na podatku PIT, VAT i CIT mogą sięgnąć nawet 6 mld zł. Mimo to polski rząd, chce nałożyć na obywateli kolejne podatki i ograniczyć działalność wielu podmiotom, gdzie w krajach sąsiednich jest wręcz odwrotna sytuacja, np. niemiecki rząd obniża VAT, a czeski zmniejsza podatek dochodowy.

Rząd twierdzi, że jest to podatek dla gigantów medialnych, ale to nie prawda, dotknie tak samo nas, małe media, jak i tych większych – rynek jest jeden, a dodatkowy podatek każdy będzie musiał płacić. Wątpliwości budzą też zakres i konstrukcja podatku – czy są one zgodne z prawem Unii Europejskiej, w tym z unijną zasadą swobody przepływu usług, swobody prowadzenia działalności gospodarczej oraz proporcjonalności?

Zgadzamy się ze zdaniem Rady Przedsiębiorczości, że za dodatkowe opodatkowanie reklam zapłaci cała gospodarka. Zapowiadane korzyści finansowe w istocie okażą się stratami w ogromnej skali bankructw, rosnącego bezrobocia i spadającej konsumpcji.

(Pracujwlogistyce.pl)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
Indeks Logistyczny Agility o szansach na światowe ożywienie w 2021!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
Dock Doors of Giving - Prologis przekazał ponad 275 tys. euro na cele dobroczynne
UPS opublikował wyniki za 2020 – przychody wzrosły o 14,2 proc.
FM Logistic rozpoczyna budowę nowego centrum magazynowego w Wiskitkach
GLS wdrożył geokodowanie paczek
ID Logistics podsumowało 2020 rok – wzrost sprzedaży o 7,1 proc.
Hillebrand o dostawach wina w encyklopedii „Wines. From the market to the menu”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC