Konto pracodawcy


Opodatkowanie przychodów z reklam zatrzyma koło zamachowe gospodarki!

Zgadzamy się ze stanowiskiem Rady Przedsiębiorczości ws. Projektu opodatkowania przychodów z reklam, wyrażając tym samym swój sprzeciw temu projektowi, jak też poparcie dla „Listu otwartego do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów politycznych” podpisanego przez przedstawicieli branży medialnej.

Rada Przedsiębiorczości ostrzega, że wejście w życie projektu w obecnym kształcie będzie miało dalece negatywne skutki dla całej gospodarki i zamiast zakładanych dodatkowych przychodów, przyniesie wielomiliardowe straty. W gospodarce rynkowej znana powszechnie jest prawdziwość twierdzenia, że reklama jest dźwignią handlu. Rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Ograniczenie reklamy zmniejszy konsumpcję, która i tak jest na poziomie najniższym od lat. A konsumpcja bezpośrednio wpływa na kondycję PKB

Według Federation of Advertisers w UE każda złotówka wydana na reklamę przekłada się na wzrostu PKB. Planowane obciążenia podatkowe dotkną zatem wszystkich przedsiębiorców, a w konsekwencji również obywateli. Wprowadzenie takich obciążeń w środku roku podatkowego, wbrew ustalonym od lat zasadom będzie miało efekt odwrotny do zamierzonego. Wyliczenia Ministerstwa Finansów, według których dodatkowe opodatkowanie przychodów reklamowych miałoby w 2022 roku przynieść budżetowi państwa ok. 800 mln złotych są błędne, gdyż nie uwzględniają negatywnych skutków proponowanych rozwiązań. Straty na podatku PIT, VAT i CIT mogą sięgnąć nawet 6 mld zł. Mimo to polski rząd, chce nałożyć na obywateli kolejne podatki i ograniczyć działalność wielu podmiotom, gdzie w krajach sąsiednich jest wręcz odwrotna sytuacja, np. niemiecki rząd obniża VAT, a czeski zmniejsza podatek dochodowy.

Rząd twierdzi, że jest to podatek dla gigantów medialnych, ale to nie prawda, dotknie tak samo nas, małe media, jak i tych większych – rynek jest jeden, a dodatkowy podatek każdy będzie musiał płacić. Wątpliwości budzą też zakres i konstrukcja podatku – czy są one zgodne z prawem Unii Europejskiej, w tym z unijną zasadą swobody przepływu usług, swobody prowadzenia działalności gospodarczej oraz proporcjonalności?

Zgadzamy się ze zdaniem Rady Przedsiębiorczości, że za dodatkowe opodatkowanie reklam zapłaci cała gospodarka. Zapowiadane korzyści finansowe w istocie okażą się stratami w ogromnej skali bankructw, rosnącego bezrobocia i spadającej konsumpcji.

(Pracujwlogistyce.pl)

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DKV rozszerza sieć stacji w Rosji, Danii i Czechach
CTL Logistics wdrożył system do zarządzania biznesem - RailSoft
CEVA uruchamia nowe usługi air cargo
PKS Gdańsk-Oliwa odnawia flotę
15 lat Dachser w Polsce
MediaMarktSaturn uruchomił nowe centrum dystrybucji w Polsce
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC