Dodaj ogłoszenie o pracy


Opodatkowanie przychodów z reklam zatrzyma koło zamachowe gospodarki!

Zgadzamy się ze stanowiskiem Rady Przedsiębiorczości ws. Projektu opodatkowania przychodów z reklam, wyrażając tym samym swój sprzeciw temu projektowi, jak też poparcie dla „Listu otwartego do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów politycznych” podpisanego przez przedstawicieli branży medialnej.

Rada Przedsiębiorczości ostrzega, że wejście w życie projektu w obecnym kształcie będzie miało dalece negatywne skutki dla całej gospodarki i zamiast zakładanych dodatkowych przychodów, przyniesie wielomiliardowe straty. W gospodarce rynkowej znana powszechnie jest prawdziwość twierdzenia, że reklama jest dźwignią handlu. Rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Ograniczenie reklamy zmniejszy konsumpcję, która i tak jest na poziomie najniższym od lat. A konsumpcja bezpośrednio wpływa na kondycję PKB

Według Federation of Advertisers w UE każda złotówka wydana na reklamę przekłada się na wzrostu PKB. Planowane obciążenia podatkowe dotkną zatem wszystkich przedsiębiorców, a w konsekwencji również obywateli. Wprowadzenie takich obciążeń w środku roku podatkowego, wbrew ustalonym od lat zasadom będzie miało efekt odwrotny do zamierzonego. Wyliczenia Ministerstwa Finansów, według których dodatkowe opodatkowanie przychodów reklamowych miałoby w 2022 roku przynieść budżetowi państwa ok. 800 mln złotych są błędne, gdyż nie uwzględniają negatywnych skutków proponowanych rozwiązań. Straty na podatku PIT, VAT i CIT mogą sięgnąć nawet 6 mld zł. Mimo to polski rząd, chce nałożyć na obywateli kolejne podatki i ograniczyć działalność wielu podmiotom, gdzie w krajach sąsiednich jest wręcz odwrotna sytuacja, np. niemiecki rząd obniża VAT, a czeski zmniejsza podatek dochodowy.

Rząd twierdzi, że jest to podatek dla gigantów medialnych, ale to nie prawda, dotknie tak samo nas, małe media, jak i tych większych – rynek jest jeden, a dodatkowy podatek każdy będzie musiał płacić. Wątpliwości budzą też zakres i konstrukcja podatku – czy są one zgodne z prawem Unii Europejskiej, w tym z unijną zasadą swobody przepływu usług, swobody prowadzenia działalności gospodarczej oraz proporcjonalności?

Zgadzamy się ze zdaniem Rady Przedsiębiorczości, że za dodatkowe opodatkowanie reklam zapłaci cała gospodarka. Zapowiadane korzyści finansowe w istocie okażą się stratami w ogromnej skali bankructw, rosnącego bezrobocia i spadającej konsumpcji.

(Pracujwlogistyce.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.