Dodaj ogłoszenie o pracy


Opodatkowanie przychodów z reklam zatrzyma koło zamachowe gospodarki!

Zgadzamy się ze stanowiskiem Rady Przedsiębiorczości ws. Projektu opodatkowania przychodów z reklam, wyrażając tym samym swój sprzeciw temu projektowi, jak też poparcie dla „Listu otwartego do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów politycznych” podpisanego przez przedstawicieli branży medialnej.

Rada Przedsiębiorczości ostrzega, że wejście w życie projektu w obecnym kształcie będzie miało dalece negatywne skutki dla całej gospodarki i zamiast zakładanych dodatkowych przychodów, przyniesie wielomiliardowe straty. W gospodarce rynkowej znana powszechnie jest prawdziwość twierdzenia, że reklama jest dźwignią handlu. Rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Ograniczenie reklamy zmniejszy konsumpcję, która i tak jest na poziomie najniższym od lat. A konsumpcja bezpośrednio wpływa na kondycję PKB

Według Federation of Advertisers w UE każda złotówka wydana na reklamę przekłada się na wzrostu PKB. Planowane obciążenia podatkowe dotkną zatem wszystkich przedsiębiorców, a w konsekwencji również obywateli. Wprowadzenie takich obciążeń w środku roku podatkowego, wbrew ustalonym od lat zasadom będzie miało efekt odwrotny do zamierzonego. Wyliczenia Ministerstwa Finansów, według których dodatkowe opodatkowanie przychodów reklamowych miałoby w 2022 roku przynieść budżetowi państwa ok. 800 mln złotych są błędne, gdyż nie uwzględniają negatywnych skutków proponowanych rozwiązań. Straty na podatku PIT, VAT i CIT mogą sięgnąć nawet 6 mld zł. Mimo to polski rząd, chce nałożyć na obywateli kolejne podatki i ograniczyć działalność wielu podmiotom, gdzie w krajach sąsiednich jest wręcz odwrotna sytuacja, np. niemiecki rząd obniża VAT, a czeski zmniejsza podatek dochodowy.

Rząd twierdzi, że jest to podatek dla gigantów medialnych, ale to nie prawda, dotknie tak samo nas, małe media, jak i tych większych – rynek jest jeden, a dodatkowy podatek każdy będzie musiał płacić. Wątpliwości budzą też zakres i konstrukcja podatku – czy są one zgodne z prawem Unii Europejskiej, w tym z unijną zasadą swobody przepływu usług, swobody prowadzenia działalności gospodarczej oraz proporcjonalności?

Zgadzamy się ze zdaniem Rady Przedsiębiorczości, że za dodatkowe opodatkowanie reklam zapłaci cała gospodarka. Zapowiadane korzyści finansowe w istocie okażą się stratami w ogromnej skali bankructw, rosnącego bezrobocia i spadającej konsumpcji.

(Pracujwlogistyce.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.