Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics zapowiada dynamiczny rozwój usług w Afryce

Strategiczny plan ekspansji CEVA Logistics na kontynencie afrykańskim jest realizowany zgodnie z przyjętymi założeniami. Dzięki ubiegłorocznym przejęciom i joint venture, operator wzmocnił już obecność w Egipcie i Etiopii oraz rozszerzył zasięg sieci o oddziały w 12 krajach. Teraz CEVA ogłosiła przejęcie marokańskiej Grupy ASTI, która od ponad dwóch dekad była jej partnerem w zakresie usług multimodalnych dla klientów w Afryce Północnej.

Dzięki przejęciu marokańskiej firmy, CEVA Logistics poszerzy zakres obsługi dostaw eksportowych, zwłaszcza w „reeferach” (kontenerach chłodniczych) oraz logistyki kontraktowej w Casablance i wolnocłowej strefie Tangeru, a wszystko to przy współpracy z Grupą CMA CGM, firmą macierzystą. Nowa transakcja pozwoli też wzmocnić pozycję CEVA na marokańskim rynku usług dedykowanych branży motoryzacyjnej, gdzie jest liderem w tym obszarze usług. ASTI, zatrudniająca blisko 100 pracowników w 2 oddziałach, jest obecnie jedną z dziesięciu największych firm logistycznych w Maroku. Dodatkowo będzie świadczyć usługi spedycji lotniczej, oceanicznej, naziemnej (krajowej i międzynarodowej) oraz logistyki projektowej i usług celnych. W Maroku ASTI jest ekspertem ds. odpraw celnych, posiada wszystkie certyfikaty, a w kontaktach z urzędami celnymi opiera się na interfejsie EDI (elektroniczna wymiana danych).
- Przejęcie ASTI umacnia naszą pozycję na rynku afrykańskim i pokazuje ambicje wobec całego kontynentu. Wierzymy w jego ogromny potencjał transportowy, a rozwój marki CEVA w Maroku utoruje nam drogę do kolejnych sukcesów - zapowiada Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics.

- Sprzedaż ASTI firmie CEVA Logistics stanowi logiczną kontynuację długoletniego partnerstwa i stanowi ważny krok w strategicznym rozwoju CEVA Logistics nie tylko w Maroku, ale i całej Afryce – skomentował Ahmed Belmrah, CEO i założyciel Grupy ASTI.

Przejęcia lokalnych firm i sprawny rebranding
Realizując plan dynamicznej ekspansji w Afryce, w ubiegłym roku CEVA przejęła udziały w lokalnych firmach, liderach w swoich segmentach usług. W czerwcu CEVA objęła większościowy pakiet udziałów w AMI Worldwide i jej marek AMI oraz MANICA, dzięki czemu afrykańską sieć operatora wzmocniły nowe oddziały w 12 krajach. Obecnie zakończono proces ich rebrandingu, ukierunkowany m.in. na infrastrukturę, wyposażenie i systemy IT. Od stycznia 2021 r. AMI i MANICA działają jako CEVA Logistics. Wyjątkiem są oddziały w Zimbabwe i Malawi, które do stycznia 2022 r. będą obsługiwać klientów jako „MANICA - firma CEVA Logistics”. Pod marką CEVA Logistics mają też działać 3 oddziały CCIS (CMA CGM inland services) w Mali, Burkina Faso i Wybrzeżu Kości Słoniowej oraz 4 nowe oddziały w Mauretanii, Senegalu, Beninie i Kamerunie.
- Klienci zauważą płynność przekształceń, kiedy nowe oddziały w pełni staną się częścią naszej afrykańskiej sieci. Od początku nowego roku, pod marką CEVA Logistics, będziemy nadał wspierać przepływ ładunków w Afryce i umacniać kontakty handlowe z resztą świata. Klienci docenią siłę globalnej sieci, najlepsze w swojej klasie usługi i wyjątkową wiedzę - podsumował Bruno Plantaz, dyrektor zarządzający CEVA Logistics Indie, Bliski Wschód i Afryka.

Pod koniec ub.r. CEVA, wzmacniając obecność w Afryce Północno-Wschodniej, utworzyła joint venture z lokalnymi partnerami. W Egipcie operator przejął większościowe udziały w IBA Freight Services, specjalizującej się w usługach multimodalnych i 3PL. W Etiopii CEVA objęła mniejszościowy pakiet udziałów MACCFA, oferującej pełen zakres usług logistycznych, w tym intermodalnych z wykorzystaniem block train.

Silny gracz na afrykańskim rynku usług logistycznych
Strategiczna ekspansja CEVA na kontynencie afrykańskim rozpoczęła się w czerwcu 2020 roku. Dzięki jej konsekwentnej realizacji, w tym przejęciom, inwestycjom i rozszerzaniu działalności o nowe kraje, operator ma stać się wiodącym graczem na tym rynku. Obecnie sieć logistyczna CEVA w Afryce obejmuje 80 oddziałów w 42 krajach, w tym w 21 z nich pod marką własną. W wyniku przejęć globalny zespół CEVA Logistics wzmocniło 1300 pracowników. Operator ściśle współpracuje z macierzystą firmą - grupą CMA CGM, światowym liderem w dziedzinie spedycji i logistyki, która od wielu lat zajmuje silną pozycję na kontynencie.

(źr. CEVA Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.