Dodaj ogłoszenie o pracy


Hillebrand o dostawach wina w encyklopedii „Wines. From the market to the menu”

Hillebrand znalazł się w gronie autorów wydania „Wines. From the market to the menu”. To trzeci tom Bullipedii, prestiżowej encyklopedii kulinarnej wydawanej przez elBullifoundation, którą promuje Ferran Adria, jeden z najlepszych szefów kuchni na świecie, związany z legendarną restauracją elBulli i uważany za prekursora kuchni molekularnej. Eksperci Hillebrand podzielili się wiedzą i doświadczeniem z zakresu logistyki i przepisów prawnych związanych z transportem wina.

Założona w 2003 roku elBullifoundation wywodzi się i nawiązuje do tradycji hiszpańskiej restauracji elBulli, zdobywcy 3 gwiazdek Michelin i kilkukrotnie uznanej za najlepszą restaurację na świecie. Jej działania ukierunkowane są na promocję innowacyjności i kreatywności sztuki kulinarnej. Fundacja prowadzi różnego rodzaju projekty edukacyjne i biznesowe. Jednym z nich jest Bullipedia, prestiżowa encyklopedia kulinarna dedykowana sztuce fine dining w branży restauracyjnej.
Trzeci tom Bullipedii, pt. „Wines. From the market to the menu” w całości poświęcony jest winom i tematyce winiarskiej. Został przygotowany przez zespół profesjonalistów pod kierunkiem Ferrana Centellesa, jednego z najsłynniejszych hiszpańskich sommelierów, związanego także z restauracją elBulli, pisarza i dziennikarza winiarskiego. W książce opisano m.in. drogę, jaką przebywa wino od winiarni do restauracyjnego menu, z omówieniem takich aspektów jak warunki eksportu, logistyki i transportu.
„Wino jest delikatnym produktem, bardzo wrażliwym na warunki transportu, zwłaszcza gdy nie są one odpowiednie" zauważa Ferrano Centelles. „Nagłe zmiany temperatury czy dłuższa ekspozycja na światło mogą negatywnie wpływać na jego jakość".

Eksperci Hillebrand o dostawach wina
Hillebrand jako ekspert w organizacji dostaw dla branży winiarskiej, został zaproszony do przygotowania rozdziału poświęconego różnym aspektom transportu i logistyki wina oraz przepisom podatkowym. Specjaliści Hillebrand podzielili się swoim doświadczeniem i wiedzą z zakresu m.in. warunków przewozu wina, wyboru odpowiedniego środka transportu oraz kwestii związanych z przekazaniem odpowiedzialności w transporcie. W 50-stronicowym rozdziale szczegółowo opisano też różne wyzwania związane z wysyłką wina, w tym m.in. zastosowaniem reguł Incoterms, wymaganej dokumentacji, odpraw celnych, zobowiązań podatkowych i akcyzowych oraz ich wpływu na koszty. Jako case study wykorzystano opis dostawy wina z kalifornijskiego regionu winiarskiego Napa Valley do Barcelony w Hiszpanii, która została zrealizowana przez Hillebrand.

175 lat doświadczenia w transporcie wina
Hillebrand jest światowym operatorem logistycznym specjalizującym się w logistyce alkoholi i napojów, jedną z nielicznych firm na świecie o tak wąskiej specjalności, która działa od ponad 175 lat. Świadczy usługi logistyczne, transportowe i spedycyjne (morski, lotniczy, drogowy, kolejowy) oraz celne (odprawy celne, składy celne i magazynowanie), zapewnia też narzędzia informatyczne i rozwiązania technologiczne, tj. innowacyjne flexitanki do masowych dostaw płynów. Hillebrand obsługuje 27 proc. światowego rynku winiarskiego. Działa w ponad 90 krajach, współpracując z ponad 25 tys. klientów, największymi globalnymi producentami i lokalnymi dostawcami alkoholi oraz napojów.
- Jesteśmy dumni, że nasza firma została zaproszona do wzięcia udziału w tak prestiżowym przedsięwzięciu. Wierzymy w edukację i dzielenie się wiedzą na temat tego, jak należy dbać o wino i jak się nim delektować. Zasady Hillebrand doskonale pasują do zasad promowanych przez elBullifoundation. Co warto podkreślić, nasi pracownicy są nie tylko specjalistami w logistyce, wielu z nich posiada też certyfikat WSET, wystawiany przez Wine and Spirit Education Trust. Z pewnością, tym co nas wyróżnia jest energia i pasja, a odzwierciedla to nasze hasło „Forwarding Passion”. To dzięki temu jesteśmy liderem tak bardzo wymagającego rynku beverage – podsumowuje Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.

(źr. Hillebrand)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.