Dodaj ogłoszenie o pracy


P3 kupuje działki w Warszawie pod budowę kolejnych parków magazynowych

Developer P3 powiększył swoje portfolio o dwie działki miejskie położone w aglomeracji warszawskiej, na których powstaną parki P3 Warsaw I oraz P3 Warsaw II. Logistyka miejska to kolejny kierunek intensywnych działań dewelopera w Polsce.

Nowe projekty są odpowiedzią na oczekiwania rynku, w tym dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce, która w związku z ciągłym umacnianiem swojej pozycji i dalszą ekspansją potrzebuje magazynów zlokalizowanych w granicach administracyjnych największych aglomeracji, aby móc jak najszybciej dostarczać zamówienia do klientów końcowych.
- Dostrzegamy ogromny potencjał rynku magazynowego w regionie Mazowsza. Wg analiz rynkowych już teraz blisko ¼ powierzchni magazynowej dla branży logistycznej  jest ulokowana właśnie tutaj.  Decyzję o powiększeniu naszego portfolio o tereny przeznaczone dla logistyki miejskiej podjęliśmy ze świadomością rosnącej popularności zamówień on-line i coraz wyższych wymagań konsumentów dotyczących czasu dostawy. W tym kontekście ważne jest lokowanie centrów dystrybucji jak najbliżej klienta końcowego. Centralne położenie nabytych przez P3 działek, bardzo dobra infrastruktura w ich pobliżu oraz możliwość dotarcia do ponad 2,6 mln potencjalnych klientów docelowych mieszkających w aglomeracji warszawskiej, są odpowiedzią na potrzeby coraz większego grona naszych najemców – powiedział Bartłomiej Hofman, Managing Director P3 Logistic Parks w Polsce

Grunty, które zasiliły portfolio P3, znajdują się w strategicznych lokalizacjach. Planowane na nich obiekty wielu firmom pozwolą na usprawnienie ostatniego etapu łańcucha dostaw coraz częściej decydującego o ich przewadze konkurencyjnej. Położenie inwestycji po dwóch przeciwnych stronach miasta pozwoli obsłużyć cały obszar aglomeracji warszawskiej i okolic. Pierwszy z parków – P3 Warsaw I powstanie przy południowej granicy Warszawy, w gminie Lesznowola, oddalonej o ok. 13 km od obwodnicy i 8 km od drogi ekspresowej S8. Projekt zakłada realizację dwóch budynków BTS o łącznej powierzchni ponad 80 tys. mkw. Obiekty będą miały ponadstandardową wysokość 12 m w świetle oraz zwiększoną nośność posadzki - 7,5 t/mkw.
Z kolei teren, na którym powstanie park P3 Warsaw II, znajduje się przy ul. Faradaya w Warszawie. Obszar ten jest bardzo dobrze skomunikowany z innymi rejonami Warszawy dzięki przystankom linii autobusowych i tramwajowych oraz drogi ekspresowej S8. Dwa obiekty typu BTS będą miały łączną powierzchnię 24,000 m2. Ich wysokość w świetle wyniesie 10 m, a nośność posadzki 5t/mkw. Minimalna wielkość wynajmowanych jednostek wyniesie 1,350 m2.

Zarówno w obiektach magazynowych w ramach P3 Warsaw I, jak i P3 Warsaw II, zostaną zastosowane rozwiązania energooszczędne, takie jak oświetlenie LED z systemem automatycznego sterowania DALI, krany z perlatorami na podczerwień oraz stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Wszystkie magazyny będą certyfikowane w systemie BREEAM na poziomie Very Good. W obecnym portfolio P3 w województwie mazowieckim mieszczą się już nieruchomości w takich lokalizacjach jak Błonie, Mszczonów oraz Grodzisk Mazowiecki.

(źr. P3)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.