Konto pracodawcy


Hillebrand rozwija największe w regionie centrum magazynowe w Rydze

Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, po integracji biznesu w krajach byłej WNP, firma rozwija teraz największe centrum przeładunkowe i magazyn w Rydze – bałtyckiej bramie do Rosji, na Białoruś i Ukrainę oraz do rynków Azji Środkowej, w tym Kazachstanu, Uzbekistanu oraz Kirgizji.
Rosja oraz kraje regionu Azji Środkowej, które odnotowują stały wzrost konsumpcji importowanych napojów alkoholowych, stały się atrakcyjnym rynkiem zbytu dla branży beverage. 

Kluczową rolę w organizacji łańcuchów dostaw między Zachodem a Wschodem odgrywa największe w regionie centrum przeładunkowe i magazynowe Hillebrand w Rydze, połączone z ponad 20 tys. winiarni, destylarni i browarów w Europie i na świecie. Zlokalizowane w stolicy Łotwy, dużym mieście portowym, z dobrze rozbudowaną infrastrukturą składów podatkowych i akcyzowych stanowi doskonałą bazę logistyczną i magazynową dla importerów i eksporterów. Obiekt o powierzchni 30 tys. mkw. położony jest 30 km od portu morskiego i w dość niedalekiej odległości od granicy z Rosją (ok. 900 km).  Hillebrand, przy wsparciu sieci partnerów, obsługuje tu dostawy ponad 50 mln butelek różnego rodzaju alkoholi rocznie.

- Hub Ryga pełni nie tylko kluczową rolę w organizacji łańcuchów dostaw na Wschód, ale jest też jednym z największych magazynów obsługujących branżę alkoholową i beverage w Rosji. Jego rozwój z pewnością pozwoli nam na wzmocnienie oferty usług dla polskich oraz innych europejskich eksporterów, dla których Rosja i kraje Azji Środkowej stają się coraz ważniejszymi miejscami zbytu i prowadzenia biznesu. Z drugiej strony, pomoże też otworzyć nasz rynek na nowe możliwości współpracy z eksporterami z rynków wschodnich i azjatyckich - zapowiada Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.

Kierunek Wschód i Azja Środkowa
Hub Hillebrand w Rydze usprawnia obsługę dostaw eksportowych i importowych dla branży beverage, jednocześnie aktywnie wspierając klientów w rozwoju ich biznesu na rynkach wschodnich i Środkowej Azji. Oferuje pełen zakres zintegrowanych usług logistycznych, w tym składowanie, dekonsolidację i konsolidację ładunków, banderolowanie oraz zarządzanie formalnościami celnymi. Umożliwia to importerom i eksporterom elastyczność, szybsze reagowanie na zmiany popytu, poprawia też przepływy pieniężne i obniża koszty transportu nawet o 10 do 20 proc. Zastosowanie różnego rodzaju rozwiązań w zakresie magazynowania i cross-dockingu, pozwala przyspieszać wprowadzenie towarów na rynek i tym samym skrócić czasu realizacji zamówień. Z kolei usługi o wartości dodanej, w tym etykietowanie czy opakowania specjalne, pomagają importerom i eksporterom lepiej dostosować się do potrzeb konsumentów. Procesy transportowe i magazynowe są zarządzane w czasie rzeczywistym za pomocą dedykowanej platformy cyfrowej - myHillebrand.

Import wina i innych napojów alkoholowych do Rosji i krajów Azji Środkowej jest skomplikowany ze względu na lokalne przepisy, w tym system podatkowy i regulacje prawne. Hub w Rydze pełni też ważną funkcję zaplecza magazynowego, gdzie można przygotowywać alkohole jako wyroby akcyzowe, do wprowadzenia na rynki lokalne, tj. w zakresie banderolowania oraz różnych form etykietowania i formalności celno-podatkowych.

(źr. Hillebrand)

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC