Dodaj ogłoszenie o pracy


DSV Panalpina przejmuje Prime Cargo

DSV Panalpina przejmuje Prime Cargo od Mitsui-Soko Group z Japonii. Przejęcie obejmuje działalność Prime Cargo w Polsce, Danii, Chinach i Hongkongu.

DSV Panalpina ogłosiła przejęcie Prime Cargo, międzynarodową firmę spedycyjną, która oferuje rozwiązania w zakresie transportu, magazynowania i logistyki. Siedziba Prime Cargo mieści się w Kolding (Dania), ale spółka prowadzi działalność międzynarodową m.in. w Polsce, Chinach i Hongkongu.  Dzięki kompetencjom w dziedzinie obsługi e-commerce i branży odzieżowej, spółka Prime Cargo uzupełni działalność polskiej dywizji DSV Solutions w tym obszarze usług.

Przejęcie Prime Cargo otwiera nowe możliwości zarówno dla obu spółek, jak i ich klientów. Klienci Prime Cargo skorzystają z globalnej sieci i nowych usług, a obecni klienci DSV uzyskają dostęp do większych możliwości w zakresie obsługi e-commerce i branży odzieżowej. - Serdecznie witamy naszych nowych kolegów z Prime Cargo. Ich bogate doświadczenie w zakresie kompleksowej obsługi kanału z e-commerce będzie idealnym uzupełnieniem naszej dotychczasowej działalności. Przejęcia i połączenia traktujemy jako możliwość tworzenia jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań dla naszych wspólnych klientów. Nasze zespoły czekają na rozpoczęcie współpracy, co umożliwi zapewnienie doskonałej obsługi w dziedzinie logistyki kontraktowej – powiedział Maciej Walenda, Executive Vice President CEE, Russia and Izrael, DSV Panalpina.

Prime Cargo jest znana z doświadczenia w obsłudze e-commerce. Spółka posiada w pełni zautomatyzowane, nowoczesne magazyny obsługujące handel elektroniczny, technologię znaną DSV a niedawno wdrożoną w nowym magazynie w Oslo. Dzięki wiedzy Prime Cargo, DSV Panalpina zyska możliwość prowadzenia działań w zakresie obsługi e-commerce na znacznie większą skalę. Prime Cargo wnosi wysoki stopień specjalizacji, a spółka staje się elementem globalnej strategii rozwoju DSV Panalpiny.

Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu od 2 do 3 miesięcy z zastrzeżeniem zwyczajowych obostrzeń, takich jak uzyskanie zgody urzędów ochrony konkurencji. W tym okresie Prime Cargo i DSV Panalpina będą prowadzić działalność niezależnie.

(źr. DSV)


czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.