Dodaj ogłoszenie o pracy


Pasja po godzinach - kurierzy zbudowali terminal przyszłości

Dwaj wrocławscy kurierzy firmy DHL Express postanowili zbudować terminal przyszłości. Dzięki uporczywości, determinacji i zaangażowaniu w projekt, jego realizacja trwała dwa lata. Powierzchnia projektu terminala przyszłości wynosi 4 m kw., a jego konstrukcja została wykonana z wysoką precyzją z tysiąca elementów. Zdalnie obsługiwana, wyposażona w infrastrukturę techniczną i rozwiązania proekologiczne, odzwierciedlająca przyjazne miejsce pracy człowieka przyszłości.

 

Tak wygląda Terminal Przyszłości DHL. Makieta o powierzchni 4mkw. przedstawia wagoniki, cysternę, 4 budynki należące do terminala, miniaturki drzew, a nawet śmietniki. Wyposażona jest w 4 ekologiczne wiatraki, które dostarczają energię do całego terminala, ponadto zawiera figurki kurierów (około 40) oraz innych osób (50) - kierowników, magazynierów i klientów. Są również ruchome elementy, jak jeżdżący pociąg, samochód, a nawet helikopter poruszający śmigłami. Jej twórcami są ludzie z pasją - dwaj wrocławscy kurierzy - Piotr Dawidowicz i Piotr Wiącek, którzy już od chłopięcych lat marzyli o budowaniu wielkich konstrukcji inżynierskich. Głównym bodźcem do realizacji dziecięcych marzeń była lokomotywa z logo DHL, którą jeden z nich wygrał na aukcji. Wtedy obaj postanowili, że podejmą próbę zbudowania własnej kolejki elektrycznej.


- Tak zaczęliśmy szukać wszystkiego, co jest związane z naszą firmą po całej Europie. Początkowo zakładaliśmy, że będzie to ósemka z szyn, po której jeździ pociąg, z czasem jednak pomysł przerodził się w duży projekt - budowę Terminala Przyszłości DHL – powiedział Piotr Dawidowicz.

Na pulpicie makiety znajduje się system elektrycznego sterowania poszczególnymi elementami. Wiele detali, takich jak statek, czy flagi kurierzy wykonali samodzielnie, wspierani przez swoich klientów, którzy pomogli zbudować m.in. tło makiety, logo DHL oraz elementy ze styroduru.

 

Większą część kosztów związanych z budową makiety pokryła nagroda pieniężna jednego z kurierów, którą dwa lata temu otrzymał wraz z tytułem Człowieka Roku w DHL Express (Poland).
Wagoniki, cysterna, samochody, helikopter, terminale – to rzeczy, które ciężko było kupić. Dlatego w całe przedsięwzięcie zaangażowani byli krewni mieszkający w Niemczech, którzy wyszukiwali i licytowali na stronach internetowych kolejne elementy makiety. Jej budowę rozpoczęli około dwóch lat temu, na początku w domu, a później przenosząc ją do garażu. - W wolnych chwilach oraz w weekendy z dumą patrzyliśmy, jak nasz terminal rośnie z dnia na dzień – wspominają dzisiaj. - Na razie nie planujemy kolejnych projektów, gdyż takie przedsięwzięcie wymaga wielkich nakładów pracy oraz czasu. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się połączyć marzenie, hobby i prace w jeden niesamowity projekt, którym jest Terminal Przyszłości DHL – mówią jego twórcy.

(źr. DHL Express Poland)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.