Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Rail Polska testuje superlokomotywę Siemensa

DB Schenker Rail Polska podpisały porozumienie z firmą Siemens AG na dostawę lokomotywy elektrycznej Vectron DC w celu przeprowadzenia próbnej eksploatacji i uzyskania przez nią bezterminowego świadectwa dopuszczenia do ruchu na polskiej sieci kolejowej. Po kilkumiesięcznych testach, m.in. w Instytucie Kolejnictwa w Żmigrodzie, w listopadzie ubiegłego roku Urząd Transportu Kolejowego wydał decyzję o okresowym dopuszczeniu pojazdu do ruchu.

 

Kolejnym etapem są testy w eksploatacji nadzorowanej w ruchu planowym, które właśnie przeprowadza DB Schenker Rail Polska. Już od połowy grudnia 2011 roku lokomotywa testowa o numerze 5 170 020 wykorzystywana jest przez firmę do przewozów węgla na trasie Zawiercie-Warszawa-Zawiercie. Skład obejmuje 40 węglarek o masie 3200 ton. Jednak węgiel to nie jedyny ładunek, jaki będzie ciągnąć nowa lokomotywa. W planach jest również realizacja przewozów na innych trasach jak też obejmujących inne rodzaje ładunków, między innymi kontenery. Kolejną trasą, na której przeprowadzone zostaną testy Vectrona to tzw. Nadodrzanka.

 

Dzięki tej próbnej eksploatacji spółka z Zabrza jest jedną z niewielu firm, które mogą przekonać się w praktyce o właściwościach najnowocześniejszej lokomotywy w Europie. Już dziś zauważalne są zalety lokomotywy. Pozytywnie o lokomotywie wypowiadają się maszyniści biorący udział w przejazdach badawczych. Szczególne uznanie zyskała przestronna, cicha, dobrze wyposażona i klimatyzowana kabina, a także specjalnie zaprojektowany pulpit maszynisty zapewniający obsłudze wygodną pracę. Zdaniem maszynistów, połączenie funkcji manetek siły pociągowej i prędkości lokomotywy ułatwi jej prowadzenie.

Vectron DC, testowany obecnie w Polsce, to lokomotywa przeznaczona do ruchu krajowego, skonfigurowana do zasilania prądem stałym 3 kV oraz wyposażona w system zabezpieczenia ruchu pociągu typu SHP. Moc maksymalna wynosi 5200 kW, przy sile rozruchu 300kN, masa pojazdu to 80 ton. Osiąga prędkość maksymalną 160 km/h, choć może być przystosowany do prędkości 200 km/h.
(źr. za inf. DB Schenker Rail Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.