Dodaj ogłoszenie o pracy


FM Logistic i FoodCare przedłużają współpracę

FM Logistic CE i firma FoodCare podjęli decyzję o podpisaniu długoterminowego kontraktu i przedłużeniu współpracy, która trwa już od 2006r. Obecna umowa obejmująca dotychczasową obsługę logistyczną wzbogacona została o usługi transportu drobnicowego z magazynów i fabryk klienta.

FM Logistic CE nadal będzie prowadził magazyn dla FoodCare na swojej platformie logistycznej w Będzinie na Śląsku i stąd, tak jak dotychczas, będzie realizowana dystrybucja. Nowy element kontraktu to dystrybucja drobnicowa z dwóch fabryk w Zabierzowie i Niepołomicach oraz magazynu klienta w Kokotowie bezpośrednio do odbiorców końcowych. Będzie ona prowadzona w ramach dostaw 24h.

- Wieloletnie relacje z klientami są dla nas bardzo cenne, gdyż stanowią realne potwierdzenie zaufania klienta, a także dowodzą, że potrafimy sprostać stawianym nam wyzwaniom - mówi Anna Galas, senior business development director, FM Logistic CE oraz dodaje - Podczas naszej 14 letniej współpracy wielokrotnie mogliśmy udowodnić że jesteśmy partnerem godnym zaufania. Mam tu na myśli takie momenty, jak  wprowadzenie na rynek napoju Frugo, wody mineralnej Ostromecko,  Mistrzostwa Europy w 2012 a także każde lato  gdy udaje nam się sprostać ogromnym skokom aktywności spowodowanym wzrostem popytu na produkty producenta. Fakt, że teraz przedłużamy i rozszerzamy naszą współpracę jest dla nas dużym wyróżnieniem i okazją do udowodnienia po raz kolejny naszej doskonałości operacyjnej.

Firma FoodCare to firma z branży FMCG, w swoim portfolio posiada w Poslce takie marki jak: Black, N-Gine, 4move, Frugo, Gellwe, Fitella, Ostromecko. Foodcare co roku wprowadza na rynek kilkadziesiąt nowości odpowiadających na najważniejsze trendy rynkowe i konsumenckie. W 2020, w odpowiedzi na zwiększone zainteresowanie gotowaniem w domu wprowadził innowacyjne mieszanki do wypieków chleba pod marką Gellwe. W marce Frugo powstała przełomowa innowacja, napój Frugo Energy z naturalną kofeiną Yerba Mate i najwyższą w rynku, bo aż 20 proc. zawartością soków. Produkty FoodCare eksportowane są do ponad 50 krajów, a roczny obrót to ponad 160 mln eur. Spółka posiada 3 nowoczesne fabryki oraz zatrudnia ok. 1000 pracowników.  

- W związku ze specyfiką rynku FMCG oraz dynamicznymi zmianami dystrybucji produktów, zdecydowaliśmy się na wybór operatora logistycznego , który wielokrotnie udowodnił że możemy liczyć na jego elastyczność w działaniach. Jako firma staramy się nadążyć za rynkiem – bez profesjonalnego partnera nie bylibyśmy w stanie sprostać oczekiwaniom jakie stawiają obecnie nasi Klienci. Przez lata współpracy wypracowaliśmy z FM Logistic CE optymalne rozwiązania, które przynoszą obopólne korzyści  – mówi Bartłomiej Ślusarczyk dyrektor logistyki FoodCare Group.

Na przestrzeni lat kilkakrotnie zmieniała się lokalizacja magazynu prowadzonego przez FM Logistic CE dla producenta. Pierwszy magazyn mieścił się w Chorzowie, skąd w 2013 roku został transferowany na platformę logistyczną operatora w Olszowej. W 2018 roku natomiast miał miejsce kolejny transfer do obecnej lokalizacji w Będzinie, gdzie składowanych jest do 17 tysięcy palet producenta. Obie przeprowadzki były podyktowane usprawnieniem oraz optymalizacją procesów i odbyły się bez zatrzymania dystrybucji.

Magazyn w Będzinie zlokalizowany przy autostradzie A1, ok. 20 km od Katowic, to najnowsza platforma logistyczna należąca do FM Logistic CE, oddana do użytku w 2018 roku, o powierzchni około 25 tys. mkw i posiadająca prawie 40 tys.  miejsc paletowych. W roku 2019 obiekt został rozbudowany o cross dock transportowy liczący 30 doków i ok. 5 tys. mkw powierzchni. Stąd realizowana jest dystrybucja dla regionu. W tym roku platforma uzyskała certyfikat LEED v4. zdobywając punkty w takich kategoriach jak: zrównoważone zagospodarowanie terenu, efektywne wykorzystanie wody, energia i atmosfera, materiały i surowce, jakość środowiska wewnętrznego, innowacyjność operacyjna i priorytety regionalne.

(źr. FM Logistic CE)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.