Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics kontynuuje ekspansję w Ameryce Południowej - uruchamia nowe oddziały

CEVA Logistics w ramach realizacji planu dynamicznej ekspansji w Ameryce Łacińskiej, uruchamia nowe oddziały w Ekwadorze i Urugwaju. Współpracując od wielu lat z siecią lokalnych partnerów, firma ma już ugruntowaną pozycję na rynku TSL w obu krajach. Teraz, dzięki własnym oddziałom, CEVA będzie mogła zapewnić klientom kompleksową ofertę usług multimodalnych.

Ekwador - strategiczny i zróżnicowany rynek
W Ekwadorze za realizację operacji lotniczych, morskich i lądowych odpowiadać będzie oddział CEVA zlokalizowany w Guayaquil, drugim co do wielkości mieście w tym kraju. Z kolei specjalizacją oddziału w Quito, stolicy Ekwadoru, będą operacje multimodalne. Zespoły CEVA Logistics nadal będą obsługiwać lokalnych klientów, rozwijając jednocześnie ofertę rozwiązań typu end-to-end dla branży FMCG, dóbr konsumpcyjnych oraz gas&oil.  
Ekwador jest rynkiem o strategicznym znaczeniu w tym regionie świata. Szczególnie zróżnicowana jest tu produkcja artykułów FMCG (m.in. kakao, owoce morza, owoce i warzywa czy nawet kiwaty), z dużym potencjałem rozwoju. Ekwador ułatwia też dostęp do kluczowych rynków eksportowych w innych krajach andyjskich, takich jak Kolumbia i Peru, a także w USA, Azji i Europie.

Urugwaj – rynek kluczowy dla intermodalu i eksportu
Nowy oddział CEVA Logistics w Urugwaju, z siedzibą główną w Montevideo, ma odpowiadać za obsługę klientów z sektora rolniczego i hodowli zwierząt, koncentrując się na obsłudze eksportu takich produktów jak ryż, owoce cytrusowe, drewno, skóra, mięso i produkty mleczne. Specjalizacją urugwajskiego zespołu będzie też obsługa branż: technologicznej, przemysłowej i ochrony zdrowia. CEVA Logistics będzie oferować klientom pełen zakres usług multimodalnych, w tym lotnicze, morskie, drogowe oraz z zakresu logistyki kontraktowej. Obejmą one usługi intermodalne do Argentyny i Paragwaju, wraz z pośrednictwem celnym w imporcie i eksporcie. W obsłudze eksportu główny nacisk operator chce położyć na usługi transportu oceanicznego i lądowego, w tym multimodalnego do Argentyny i Paragwaju. Dzięki portowi w Montevideo Urugwaj pełni też funkcję węzła logistycznego. To główny punkt przeładunkowy w transporcie oceanicznym, szczególnie dla towarów z Paragwaju.

Jako część grupy CMA CGM, światowego lidera w dziedzinie spedycji i logistyki, CEVA Logistics wciąż będzie poszukiwała różnych możliwości współpracy, tak aby wspierać rozwój usług krajowych i międzynarodowych. Kluczową rolę w rozwoju biznesu między Brazylią, Urugwajem i Paragwajem będzie odgrywać Mercosul Line, jeden z największych graczy na rynku przewozów kontenerowych w Brazylii.
- Nasza oferta w Ameryce Łacińskiej bardzo szybko się rozwija. Rozbudowa sieci własnych oddziałów jest kolejnym etapem wzmacniania procesu obsługi klientów i oferowania im jak najbardziej innowacyjnych i najlepszych w swojej klasie usług - podsumowała Nadia Ribeiro, dyrektor zarządzający LATAM, CEVA Logistics.

Nowe umowy w logistyce kontraktowej
Otwarcie własnych oddziałów w Ekwadorze i Urugwaju jest kolejnym etapem wzmacniania pozycji CEVA na południowoamerykańskim rynku usług logistycznych. W tym roku operator podpisał także dwa ważne kontrakty. Pierwszy z nich dotyczy kompleksowego zarządzania operacjami logistycznymi w nowym centrum dystrybucji IKEA w Meksyku, z którego zaopatrywany będzie sklep w Mexico City, pierwsza placówka handlowa tej sieci w Ameryce Łacińskiej. Natomiast w Brazylii CEVA Logistics przedłużyła umowę z koncernem Volkswagen na zarządzanie operacjami logistycznymi w centrum części zamiennych o powierzchni 132 tys. mkw. w Vinhedo w stanie São Paulo. W tym największym centrum logistycznym producenta samochodów obsługiwanych jest dziennie ponad 90 tys. części zamiennych, dostarczanych przez 600 lokalnych dostawców. Ponad 500-osobowy zespół CEVA odpowiada za przyjmowanie i sprawdzanie towarów, pakowanie, prace stolarskie (przygotowanie drewnianych opakowań do przechowywania i transportu za granicę), eksport, magazynowanie oraz dystrybucję.

(źr. CEVA Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.