Konto pracodawcy


Podróż z jednym boxem EETS

Firma transportowa Pol Mack Poland dysponuje flotą ponad 50 pojazdów. Od dwóch miesięcy korzysta z urządzeń do poboru opłat drogowych DKV Box Europe, który zdejmuje z barków przewoźnika ciężar rozliczeń, instalacji, weryfikacji i optymalizacji opłat drogowych dla każdego kraju z osobna. Postanowiliśmy zapytać właściciela firmy, Kamila Skrzypka (poniżej na zdjęciu), jakie są wrażenia z korzystania z boxu EETS po pierwszych miesiącach.  

Co skłoniło Pana do podjęcia decyzji o wymianie dotychczasowych urządzeń na jeden box EETS?  
- Urządzenie DKV Box EUROPE daje możliwość opłacania autostrad w wielu europejskich krajach, co zdecydowanie ułatwia pracę naszym kierowcom. Od momentu wdrożenia boxa, kierowcy nie muszą pilnować poszczególnych urządzeń, które w praktyce bardzo często się zawieszały, wydawały niedookreślone sygnały dźwiękowe, przez to kierowcy nie wiedzieli, czy opłata drogowa została naliczona. Druga bardzo ważna sprawa z perspektywy kierowców, to brak wielu urządzeń na przedniej szybie. Jedno urządzenie nie zajmuje dużo miejsca i jest bardzo łatwe w obsłudze. Co ciekawe, technologia EETS zakłada, że każde urządzenie będzie można swobodnie przenosić między pojazdami. Korzystając z boxa DKV, mamy tylko jedno urządzenie na Francję, Hiszpanię, Portugalię, Niemcy, Belgię i Austrię. W najbliższych miesiącach z pomocą urządzenia będzie można rozliczyć Włochy, Bułgarię i Węgry.
Dla mnie, jako właściciela firmy, to przede wszystkim przejrzysty i ujednolicony system dokonywania rozliczeń.  Raz na dwa tygodnie dostaję fakturę w wersji elektronicznej, na której jasno i wyraźnie widzę, ile i za co płacę. Dzięki temu, że faktura przychodzi dużo wcześniej od faktury „papierowej”, więc od razu możemy wrzucić ją sobie w koszty. Firma DKV udostępnia panel internetowy, który pozwala śledzić koszty na bieżąco, mamy cały wykaz przejechanych odcinków i wysokości opłat za nie, a także informację, za które odcinki zostanie zwrócony podatek. Mamy możliwość fakturowania już w cenie netto. VAT jest rozliczany na bieżąco.

Czy posiadanie DKV BOX EUROPE się opłaca?
- Zdecydowanie tak. Firma DKV nie wymaga kaucji na urządzenie, co jest szczególnie istotne przy dużej flocie. Im więcej samochodów, tym więcej zamrożonych pieniędzy, bo potrzebujemy więcej urządzeń. Najlepszy przykład to chyba Belgia, gdzie kaucja za jedno urządzenie wynosi 135 euro! Moja flota składa się z ponad pięćdziesięciu pojazdów, co oznacza aż 7000 euro kaucji za belgijskie boxy. Albo inny przykład. Koszt montażu urządzenia na Niemcy to około 100 euro i niewiele mniej w przypadku jego demontażu. Z DKV BOX EUROPE unikniemy również tych kosztów, bo firma nie pobiera żadnych opłat za te czynności. Instalacja urządzenia jest w pełni darmowa. Opłata systemowa za box wynosi 1,5 proc. od obrotu.

Intersujące z mojego punktu widzenia jest dodatkowe narzędzie do kalkulacji kosztów w czasie rzeczywistym, które otrzymujemy wraz z wdrożeniem urządzenia. Na zakończenie 2-tygodniowego okresu rozliczeniowego oprócz faktur otrzymuję raport flotowy, w którym wyliczone są koszty każdego pojazdu z osobna. W raporcie jest wyliczony także podatek VAT w krajach, w których opłaty drogowe są nim obłożone. DKV może rozliczyć ten podatek w formie rzeczywistego fakturowania netto.

(red)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Jak wyłapać „czarne owce” – czy kontrole pracowników na home office będą s ...
Co to jest SENT i jak wygląda monitorowanie pojazdów?
Pakiet mobilności i jego możliwe konsekwencje
Oszczędność Volvo FH z I-Save wynosi nawet do 10 procent
Trzy dni na zwrot środków z rachunku VAT – idą zmiany w split payment
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Kuehne+Nagel wzmacnia swoją sieć obsługi farmaceutyków, także szczepionek
Volvo Trucks uruchamia w Polsce sprzedaż 4 nowych modeli samochodów ciężarowych
FM Logistic rozpoczyna współpracę z Grohe
Aż 95 proc. Polaków chce kaucji za opakowania po napojach – czy rząd wprowadzi t ...
Poczta Polska przywróciła obsługę przesyłek do Gruzji i Tajwanu
Szczepionka na Covid-19 w IV kwartale 2020? – DHL już opracował jej łańcuch dos ...
reklama
Podróż z jednym boxem EETS
Delta Trans zakończyła wdrażanie systemu WMS
Prologis podnosi standardy w obszarze ochrony środowiska - Raport ESG 2019
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC