Dodaj ogłoszenie o pracy


Podróż z jednym boxem EETS

Firma transportowa Pol Mack Poland dysponuje flotą ponad 50 pojazdów. Od dwóch miesięcy korzysta z urządzeń do poboru opłat drogowych DKV Box Europe, który zdejmuje z barków przewoźnika ciężar rozliczeń, instalacji, weryfikacji i optymalizacji opłat drogowych dla każdego kraju z osobna. Postanowiliśmy zapytać właściciela firmy, Kamila Skrzypka (poniżej na zdjęciu), jakie są wrażenia z korzystania z boxu EETS po pierwszych miesiącach.  

Co skłoniło Pana do podjęcia decyzji o wymianie dotychczasowych urządzeń na jeden box EETS?  
- Urządzenie DKV Box EUROPE daje możliwość opłacania autostrad w wielu europejskich krajach, co zdecydowanie ułatwia pracę naszym kierowcom. Od momentu wdrożenia boxa, kierowcy nie muszą pilnować poszczególnych urządzeń, które w praktyce bardzo często się zawieszały, wydawały niedookreślone sygnały dźwiękowe, przez to kierowcy nie wiedzieli, czy opłata drogowa została naliczona. Druga bardzo ważna sprawa z perspektywy kierowców, to brak wielu urządzeń na przedniej szybie. Jedno urządzenie nie zajmuje dużo miejsca i jest bardzo łatwe w obsłudze. Co ciekawe, technologia EETS zakłada, że każde urządzenie będzie można swobodnie przenosić między pojazdami. Korzystając z boxa DKV, mamy tylko jedno urządzenie na Francję, Hiszpanię, Portugalię, Niemcy, Belgię i Austrię. W najbliższych miesiącach z pomocą urządzenia będzie można rozliczyć Włochy, Bułgarię i Węgry.
Dla mnie, jako właściciela firmy, to przede wszystkim przejrzysty i ujednolicony system dokonywania rozliczeń.  Raz na dwa tygodnie dostaję fakturę w wersji elektronicznej, na której jasno i wyraźnie widzę, ile i za co płacę. Dzięki temu, że faktura przychodzi dużo wcześniej od faktury „papierowej”, więc od razu możemy wrzucić ją sobie w koszty. Firma DKV udostępnia panel internetowy, który pozwala śledzić koszty na bieżąco, mamy cały wykaz przejechanych odcinków i wysokości opłat za nie, a także informację, za które odcinki zostanie zwrócony podatek. Mamy możliwość fakturowania już w cenie netto. VAT jest rozliczany na bieżąco.

Czy posiadanie DKV BOX EUROPE się opłaca?
- Zdecydowanie tak. Firma DKV nie wymaga kaucji na urządzenie, co jest szczególnie istotne przy dużej flocie. Im więcej samochodów, tym więcej zamrożonych pieniędzy, bo potrzebujemy więcej urządzeń. Najlepszy przykład to chyba Belgia, gdzie kaucja za jedno urządzenie wynosi 135 euro! Moja flota składa się z ponad pięćdziesięciu pojazdów, co oznacza aż 7000 euro kaucji za belgijskie boxy. Albo inny przykład. Koszt montażu urządzenia na Niemcy to około 100 euro i niewiele mniej w przypadku jego demontażu. Z DKV BOX EUROPE unikniemy również tych kosztów, bo firma nie pobiera żadnych opłat za te czynności. Instalacja urządzenia jest w pełni darmowa. Opłata systemowa za box wynosi 1,5 proc. od obrotu.

Intersujące z mojego punktu widzenia jest dodatkowe narzędzie do kalkulacji kosztów w czasie rzeczywistym, które otrzymujemy wraz z wdrożeniem urządzenia. Na zakończenie 2-tygodniowego okresu rozliczeniowego oprócz faktur otrzymuję raport flotowy, w którym wyliczone są koszty każdego pojazdu z osobna. W raporcie jest wyliczony także podatek VAT w krajach, w których opłaty drogowe są nim obłożone. DKV może rozliczyć ten podatek w formie rzeczywistego fakturowania netto.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.