Dodaj ogłoszenie o pracy


Z odpowiednim osprzętem widlak poradzi sobie z każdym mrozem

W jakie rozwiązania powinien być wyposażony wózek widłowy, aby zapewnić  operatorowi  bezpieczny przeładunek towarów w każdych warunkach atmosferycznych, zwłaszcza kiedy ujemne temperatury i zalegający na placu manewrowym śnieg skutecznie utrudniają pracę.


Niedostosowanie pojazdów  do specyfiki pracy w warunkach zewnętrznych może być przyczyną niebezpiecznych wypadków, szybszego zużycia sprzętu a nawet awarii. Dlatego istotny jest nie tylko przemyślany wybór floty, ale też odpowiedniego osprzętu. Utrudnione manewrowanie na śliskiej powierzchni, gorsza widoczność spowodowana opadami śniegu i konieczność przebywania w niskich temperaturach - to wyzwania, które  muszą pokonywać operatorzy wózków widłowych.

 

Napęd na przednie koła
Wśród dostępnych na rynku rozwiązań w zimowych warunkach najlepiej sprawdzą się modele wózków widłowych z napędem na przednie koła, który zwiększą sterowność na śliskich powierzchniach oraz ułatwia pokonywanie ośnieżonych podjazdów. Praca w niskich temperaturach oznacza konieczność używania zimowych płynów i olejów hydraulicznych. Ich formuła dzięki mniejszej lepkości nie blokuje tłoków, ułatwiając rozruch silnika. W przypadku zalegającego śniegu, zalecane jest także stosowanie specjalnie przystosowanych do opon widlaków łańcuchów tekstylnych lub stalowych. Konstruktorzy wózków widłowych, aby zapewnić odporność poszczególnych elementów na działanie niskiej temperatury i wilgoci, zabezpieczają maszyny specjalną powłoką lakierniczą oraz stosują dedykowane do warunków chłodniczych rozwiązania, takie jak wyjątkowo wytrzymała sprężyna dyszla i ogrzewanie płytki elektroniki dyszla.

 

Pomyśl o ciepłej kabinie
Niemniej istotne jest zapewnienie operatorowi komfortowych warunków pracy w niskich temperaturach i przy utrudnionej widoczności. Takie rozwiązania, jak ogrzewanie kabiny i tylnej szyby dostępne są dzisiaj w kilku modelach wózków widłowych. Dodatkowymi udogodnieniami są także dostępne w opcjonalnym wyposażeniu wycieraczki, odtwarzacz CD i ogrzewanie fotela. Należy też zwracać uwagę na niski środek ciężkości oraz wahliwie zawieszoną oś kierującą, co daje stabilność przy jeździe na zakrętach oraz stateczny podczas manewrów, nawet na śliskiej nawierzchni. Z kolei parametryzowany program jazdy ułatwia sterowanie pojazdem i zwiększa bezpieczeństwo w awaryjnych sytuacjach. Umożliwia bowiem przyspieszanie i hamowanie wózka za pomocą pedału gazu oraz wybór jednego z pięciu programów jazdy.

 

Wybór floty przystosowanej do pracy w niskich temperaturach musi iść w parze z odpowiednią konserwacją i określonym postępowaniem ze sprzętem. Regularne sprawdzanie stanu ogumienia oraz przeprowadzanie przeglądu technicznego jest podstawą zapewnienia bezpieczeństwa pracy z wózkami widłowymi. Aby pojazd po przebywaniu na mrozie mógł być wykorzystywany następnie w magazynie, niezbędne jest przewidzenie tzw. „strefy buforowej”. Pół godziny w pomieszczeniu ze stałą temperaturą 0C pozwoli odparować skroplonej wodzie, co nie dopuści do ponownego jej zamarznięcia, które jest potencjalnie niebezpieczne dla sprzętu.
(źr. za inf. STILL)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.