Ważący 15 ton specjalny namiot ekspozycyjny transportowała niedawno firma kurierska TNT Express. Ten nietypowy ładunek pokonał 6400 km by dotrzeć do centrum wystawienniczego w mieście Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Szczególnie ważne dla nadawcy – firmy Freedomes, która wynajmuje konstrukcje namiotowe – było przejęcie przez TNT wszelkich niezbędnych i czasochłonnych formalności celnych. Kluczowe było zrealizowanie całej operacji – transportu i formalności - w ściśle określonym czasie. Do zbudowania namiotu równolegle wyruszyła ekipa montażystów z Polski, dlatego nie mogło nastąpić żadne opóźnienie w dostawie.
- TNT jako jedyna zaproponowała usługę kompleksową: odbiór towaru z naszej firmy i dostarczenie go dokładnie do miejsca montażu, a nie np. na lotnisko. Bardzo ważne było przeprowadzenie nas przez gąszcz uwarunkowań prawno-technicznych: m.in. przepisów obowiązujących w krajach arabskich - mówi Paweł Wolski z firmy Freedomes.
9 skrzyń, zawierających m.in. stalowe konstrukcje namiotu, odebrano od nadawcy w Szczecinie (w tamtejszej agencji odbyła się również odprawa eksportowa) i przetransportowano do Amsterdamu. Stąd przesyłka odleciała do Sharjah, następnie została przewieziona na miejsce montażu. Cały proces przebiegł zgodnie z założeniami – odprawę dokonano na czas. Namiot sferyczny o powierzchni 700 m2 wkomponowano w pejzaż hipernowoczesnego centrum ekspozycyjnego w ramach organizowanych tu targów książki.
- Jako, że destynacje azjatyckie i bliskowschodnie zyskują na znaczeniu wśród klientów z Polski, proponujemy nowe rozwiązania szyte na miarę. Transport namiotu jest tego przykładem – mówi Katarzyna Fabiańska special services manager TNT Express - Wśród najnowszych propozycji jest usługa konsolidacji frachtów lotniczych z Chin. Klient uzyskuje m.in. atrakcyjne stawki dla regularnych transportów, bez ukrytych dopłat w trybie door-to-door.
Firma aranżuje wyloty skonsolidowanego towaru z lotnisk: Guangzhou, Hong Kongu, Szanghaju i Shenzen dwa razy w tygodniu. Dystrybucja podzielonego frachtu z Frankfurtu, dokąd docierają ładunki z Chin, odbywa się transportem drogowym. We Frankfurcie dla każdego pojedynczego ładunku wystawiany jest dokument tranzytowy T1, który pozwala na odprawę celną w Polsce. Możliwe jest też zorganizowanie odprawy celnej fiskalnej w Niemczech. Zlecenie każdorazowo realizuje dedykowany pracownik, a towar podlega stałemu monitoringowi.
(źr. TNT)