Dodaj ogłoszenie o pracy


Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel

W świetle wyzwań stawianych przez pandemię COVID-19 i globalny lockdown, Grupa Kuehne+Nagel zanotowała dobre wyniki za drugi kwartał 2020 roku. Wzrost udziału w rynku oraz zainicjowane w całej Grupie ograniczenia kosztów miały pozytywny wpływ na sytuację finansową. W pierwszym półroczu obrót netto wyniósł 9,8 miliarda CHF. Wahania kursów walut w pierwszej połowie roku miały istotny negatywny wpływ na obroty netto (-5,9%) i na EBIT (-5,3%). Wolne przepływy pieniężne wzrosły o 5,5% w stosunku do roku poprzedniego.

Logistyka morska
W pierwszej połowie roku niekorzystne otoczenie rynkowe przełożyło się na zmniejszenie wolumenu przewozów, a tym samym na spadek działalności logistyki morskiej. W drugim kwartale 2020 roku wolumen kontenerów spadł o 11,7 proc. rok do roku do 1,1 mln TEU. Obroty netto logistyki morskiej spadły do prawie 1,7 miliarda CHF, a EBIT do 88 milionów CHF. Pomimo zmiennego otoczenia rynkowego, zainteresowanie klientów usługami morskimi utrzymywało się na wysokim poziomie. Skoncentrowano się to głównie na kompleksowych rozwiązaniach dla neutralnych klimatycznie łańcuchów dostaw.

Logistyka lotnicza
Wysoki popyt na towary niezbędne do walki z pandemią w drugim kwartale 2020 roku doprowadził do krótkoterminowej zmiany transportowanego asortymentu. Ograniczona przepustowość związana z brakiem lotów pasażerskich w Q2 2020 doprowadziła do zakupu usług czarterowych dla klientów dywizji lotniczej. Te czynniki przyniosły rentowność. Wraz ze stopniowym wznowieniem usług pasażerskich od czerwca widoczna jest niewielka normalizacja warunków rynkowych. Wolumen przewozów lotniczych na poziomie 315 tys. ton w drugim kwartale 2020 r. był niższy o 22 proc. w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Obroty netto wzrosły do 1,4 miliarda CHF, a EBIT do 110 milionów CHF.

Logistyka drogowa
Kwiecień i maj 2020 charakteryzowały się znacznym spadkiem wolumenu logistyki drogowej. Jednak popyt od czerwca br. wyraźnie się ożywił. Szczególnie popyt na europejski transport drobnicowy poprawił się do poziomu sprzed kryzysu. W Ameryce Północnej popyt na wszystkie segmenty produktów, z wyjątkiem farmacji i e-commerce, był znacznie niższy w porównaniu z poprzednim rokiem. Obroty netto dywizji drogowej spadły do 721 mln CHF w drugim kwartale 2020 r., a EBIT spadł do 9 mln CHF. Ze względu na dobre przyjęcie platformy eTrucknow na rynku została ona rozszerzona na kolejne kraje Azji.

Logistyka kontraktowa
W logistyce kontraktowej znaczący spadek popytu w drugim kwartale 2020 r. został złagodzony poprzez wprowadzenie rygorystycznej polityki zarządzania kosztami. Znacznie wyższy popyt odnotowały dobra podstawowe i e-handel, które stanowią obecnie około połowę portfela logistyki kontraktowej. Obrót netto tej dywizji w drugim kwartale 2020 roku spadł do 1,1 miliarda CHF, a EBIT do 28 milionów CHF.

Rada dyrektorów Kuehne+Nagel International AG na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu, które odbędzie się 2 września 2020 r. zaproponuje akcjonariuszom dywidendę w wysokości 4 CHF za akcję. - Członkowie zarządu i rady dyrektorów monitorowali i aktywnie nadzorowali rozwój sytuacji gospodarczej w czasie pandemii. Ze względu na dobre wyniki, dużą odporność firmy, stabilne przepływy pieniężne i płynność finansową zdecydowali się zaproponować akcjonariuszom odpowiedni udział w sukcesie spółki w 2019 roku z dywidendą w wysokości 4,00 CHF za akcję  – powiedział dr Joerg Wolle, prezes zarządu. - Pomimo stopniowej normalizacji sytuacji rynkowej, firma Kuehne+Nagel będzie nadal uważnie obserwowała skutki kryzysu w drugiej połowie roku.

(źr. Kuehne + Nagel)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.