Dodaj ogłoszenie o pracy


Eurocomplex Trucks rozbudowuje serwis w Olchowej

W lipcu  Eurocomplex Trucks w Olchowej koło Sędziszowa Małopolskiego otworzył nową część warsztatową. W nowej hali o powierzchni 350 m2 (całość 1 000 m²) zainstalowano dwa podnośniki nożycowe o nośności 30 t każdy oraz wydzielone stanowisko do napraw powypadkowych. Po rozbudowie w serwisie, w Olchowej, działać będzie 12 stanowisk do napraw samochodów ciężarowych.

Spółka Eurocomplex Trucks Sp. z o.o. powstała w roku 1997, w Krakowie. Od samego początku działa w sieci Renault Trucks jako oficjalny, autoryzowany dystrybutor samochodów nowych i używanych. W styczniu 2003 r., firma przeniosła swą działalność do nowego obiektu w  podkrakowskich Piekarach zrealizowanego według europejskich standardów Renault Trucks. W celu zapewnienia jak najlepszej obsługi posprzedażnej zarząd firmy podjął decyzję o dalszym rozwoju i w 2012 r. uruchomiono kolejny punkt serwisowy w Olchowej k. Rzeszowa, który zapewnił szybką i bezproblemową obsługę pojazdów dla Klientów głównie z woj. podkarpackiego. Serwis rozpoczął działalność jako jednomarkowy serwis Renault Trucks, po dwóch latach, w ramach zaistniałych przekształceń biznesowych, serwis w Olchowej stał się serwisem dwumarkowym i rozpoczął również obsługę samochodów ciężarowych marki Volvo.

Obiekt w Olchowej mieści się na działce o powierzchni 1,18 ha. Przed rozbudową w tym profesjonalnym serwisie działało 8 stanowisk naprawczych, jest również myjnia, magazyn i sklep części zamiennych oraz spory plac manewrowo-parkingowy. Po rozbudowie w serwisie w Olchowej działać będzie 12 stanowisk do napraw samochodów ciężarowych. Również tu funkcjonuje dział sprzedaży samochodów nowych, a także filia Centrum Pojazdów Używanych.

Decyzja o rozbudowie serwisu była zdecydowanie przemyślana, ponieważ mniej więcej dwa i pół roku temu serwis w Olchowej zaczął odczuwać zbyt duże obciążenie. Pierwszą rzeczą jaką wówczas zrobiono było zwiększenie zatrudnienia – obecnie pracuje tu 12 mechaników – o 50 proc. więcej niż dwa i pół roku temu. - Dziś, niezależnie od tego, że jest koronawirus, jesteśmy cały czas zajęci pracą. Cały czas prowadzimy rekrutację i w tym roku jeszcze zwiększymy zatrudnienie – docelowo musi być 14-15 mechaników aby ten obiekt biznesowo miał sens – mówi Krzysztof Bąbka, prezes Eurocomplex Trucks i dodaje – Przez lata staraliśmy się budować biznes na relacjach. To nie jest sprzedaż krótkotrwała, o sukcesie decydują relacje, które czasami buduje się latami. Najistotniejsze jest to, czego się nie da zapisać – to są relacje z Klientami, to jest załoga, bo mamy najlepszy team i to zarówno handlowy, jak i serwisowy.
Czas na nową halę serwisową

Eurocomplex Trucks to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się dealerów zarówno w organizacji Renault Trucks, jak i Volvo Trucks. – Rok 2020 jest rokiem dla nas bardzo pracowitym, bo prowadzimy równolegle 3 inwestycje. Pierwsza z nich to właśnie rozbudowa serwisu w Olchowej i uruchomienie hali, w której właśnie jesteśmy. Druga inwestycja, którą prowadzimy w Świdniku wspólnie z przedstawicielami importerów Volvo Trucks i Renault Trucks, polega na rozbudowie serwisu o kolejne stanowisko naprawcze i rozszerzeniu parkingu o ponad 30 miejsc. Na początek września planujemy również oficjalne przekazanie do użytkowania rozbudowanej hali serwisowej w Krakowie, gdzie też dobudowaliśmy jedną nawę - powiedział Krzysztof Bąbka, prezes Eurocomplex Trucks.

(źr. Volvo Trucks Polska/ Renault Trucks Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.