Dodaj ogłoszenie o pracy


LPP uruchomiło nowy magazyn e-commerce do obsługi rynków Europy Środkowej

LPP, największy polski producent odzieży w ramach swojej strategii rozwoju kanału e-commerce, uruchomił na Słowacji magazyn typu Fulfillment Center do obsługi sprzedaży internetowej na rynkach Europy Środkowej. Magazyn zlokalizowany na terenie PNK Park SEREĎ pierwotnie miał obejmować 25 tys. mkw. powierzchni przemysłowej z opcją powiększenia go o kolejne 7 tys. mkw. w ciągu najbliższych trzech lat. Spółka, mając na uwadze intensywny rozwój sprzedaży w regionie Europy Środkowej, jak również dynamiczny wzrost znaczenia kanału e-commerce w strukturze przychodów LPP, postanowiła przyspieszyć te plany.

-  Pod koniec zeszłego roku zrobiliśmy estymację przydatności dodatkowej powierzchni magazynu i podjęliśmy decyzję o uruchomieniu obiektu w powiększonej opcji wynoszącej 32 tys. m2. Takie rozwiązanie daje nam możliwość wykorzystania obiektu w modelu cross-dock, który łączy operacje typowe dla obsługi sprzedaży internetowej z zaopatrzeniem sieci salonów stacjonarnych na terenie Europy Środkowej – wyjaśnia Sylwester Dmytriwski, e-commerce fulfillment general manager LPP.

Decyzja o uruchomieniu magazynu na Słowacji jest elementem strategii rozwoju międzynarodowej sieci dystrybucji spółki. Lokalizacja i sam obiekt spełniają szereg kryteriów, na których szczególnie zależało polskiemu producentowi odzieży. Najważniejsze z nich to: bliskość kluczowych dla LPP rynków, dostępność siły roboczej i specyfikacja techniczna budynku, która pozwala na wdrożenie najnowocześniejszych technologii intralogistycznych oraz na automatyzację magazynową.
Obiekt podzielony został na dwie części, pierwsza o powierzchni 17 tys. mkw. w większości przeznaczona jest na operacje manualne. Druga (15 tys. mkw.) dedykowana jest pod rozwiązania automatyczne oraz operacje cross-dockowe towaru przeznaczonego do sieci salonów.  Wyposażona została także w regały wysokiego składowania do obsługi e-commerce jak i sklepów stacjonarnych z regionu Europy Środkowej. Łączna powierzchnia składowa na ten cel obejmuje aż 2040 miejsc paletowych. Pomimo stosunkowo krótkiego czasu jaki upłynął od uruchomienia obiektu, dotychczasowa maksymalna liczba produktów, które weszły i wyszły z magazynu jednego dnia sięgnęła aż 152 tys. sztuk.
- Nasz nowy obiekt magazynowy odegra kluczową rolę w sieci dystrybucyjnej LPP. Zapewnia najwyższy standard obsługi klientów naszych sklepów internetowych nie tylko na Słowacji, ale także w Czechach i na Węgrzech, choć nie wykluczamy, że zasięg działania magazynu zostanie poszerzony o kolejne kraje – komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP.

Inwestycja daje możliwość zaoferowania wszystkim klientom marek LPP z regionu Europy Środkowej dostawy następnego dnia roboczego, a w niektórych lokalizacjach nawet dostawy tego samego dnia. Oprócz standardowych, stosowanych przez LPP rozwiązań automatycznych w obiektach logistycznych, magazyn na Słowacji docelowo zostanie wyposażony w trzy unikatowe instalacje, które zbudowane zostaną w partnerstwie z firmą Vanderlande – największym dostawcą automatyki magazynowej na świecie.
- Ścisła współpraca z firmą Vanderlande, ale także rosnące potrzeby w zakresie usprawniania procesów logistycznych zainspirowały nas do wdrożenia w naszym obiekcie na Słowacji najnowocześniejszych rozwiązań automatycznych, które uczynią z niego najbardziej nowoczesny magazyn tego typu w tym rejonie Europy – dodaje Dmytriwski.
W obiekcie docelowo znajdzie się m.in. pocket sorter wraz z systemem przenośników z tunelami kontrolnymi RFiD oraz tzw. shipping sorter, który zautomatyzuje proces wysyłki zamówień.
- Zastosowane w magazynie rozwiązania to najwyższy dostępny obecnie na rynku poziom automatyki magazynowej, który stawia LPP w czołówce firm jakie zdecydowały się na ich wdrożenie. Przy naszej skali działania oraz perspektywach rynku Europy Środkowej, wdrożenie zaawansowanej automatyki magazynowej było koniecznością, która zapewni naszym klientom w Czechach, na Słowacji i Węgrzech błyskawiczną dostawę zamówionego towaru i istotnie zwiększy konkurencyjność naszej oferty na tych rynkach – podsumowuje Kujawa.

(źr. LPP)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.