Konto pracodawcy


LPP uruchomiło nowy magazyn e-commerce do obsługi rynków Europy Środkowej

LPP, największy polski producent odzieży w ramach swojej strategii rozwoju kanału e-commerce, uruchomił na Słowacji magazyn typu Fulfillment Center do obsługi sprzedaży internetowej na rynkach Europy Środkowej. Magazyn zlokalizowany na terenie PNK Park SEREĎ pierwotnie miał obejmować 25 tys. mkw. powierzchni przemysłowej z opcją powiększenia go o kolejne 7 tys. mkw. w ciągu najbliższych trzech lat. Spółka, mając na uwadze intensywny rozwój sprzedaży w regionie Europy Środkowej, jak również dynamiczny wzrost znaczenia kanału e-commerce w strukturze przychodów LPP, postanowiła przyspieszyć te plany.

-  Pod koniec zeszłego roku zrobiliśmy estymację przydatności dodatkowej powierzchni magazynu i podjęliśmy decyzję o uruchomieniu obiektu w powiększonej opcji wynoszącej 32 tys. m2. Takie rozwiązanie daje nam możliwość wykorzystania obiektu w modelu cross-dock, który łączy operacje typowe dla obsługi sprzedaży internetowej z zaopatrzeniem sieci salonów stacjonarnych na terenie Europy Środkowej – wyjaśnia Sylwester Dmytriwski, e-commerce fulfillment general manager LPP.

Decyzja o uruchomieniu magazynu na Słowacji jest elementem strategii rozwoju międzynarodowej sieci dystrybucji spółki. Lokalizacja i sam obiekt spełniają szereg kryteriów, na których szczególnie zależało polskiemu producentowi odzieży. Najważniejsze z nich to: bliskość kluczowych dla LPP rynków, dostępność siły roboczej i specyfikacja techniczna budynku, która pozwala na wdrożenie najnowocześniejszych technologii intralogistycznych oraz na automatyzację magazynową.
Obiekt podzielony został na dwie części, pierwsza o powierzchni 17 tys. mkw. w większości przeznaczona jest na operacje manualne. Druga (15 tys. mkw.) dedykowana jest pod rozwiązania automatyczne oraz operacje cross-dockowe towaru przeznaczonego do sieci salonów.  Wyposażona została także w regały wysokiego składowania do obsługi e-commerce jak i sklepów stacjonarnych z regionu Europy Środkowej. Łączna powierzchnia składowa na ten cel obejmuje aż 2040 miejsc paletowych. Pomimo stosunkowo krótkiego czasu jaki upłynął od uruchomienia obiektu, dotychczasowa maksymalna liczba produktów, które weszły i wyszły z magazynu jednego dnia sięgnęła aż 152 tys. sztuk.
- Nasz nowy obiekt magazynowy odegra kluczową rolę w sieci dystrybucyjnej LPP. Zapewnia najwyższy standard obsługi klientów naszych sklepów internetowych nie tylko na Słowacji, ale także w Czechach i na Węgrzech, choć nie wykluczamy, że zasięg działania magazynu zostanie poszerzony o kolejne kraje – komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP.

Inwestycja daje możliwość zaoferowania wszystkim klientom marek LPP z regionu Europy Środkowej dostawy następnego dnia roboczego, a w niektórych lokalizacjach nawet dostawy tego samego dnia. Oprócz standardowych, stosowanych przez LPP rozwiązań automatycznych w obiektach logistycznych, magazyn na Słowacji docelowo zostanie wyposażony w trzy unikatowe instalacje, które zbudowane zostaną w partnerstwie z firmą Vanderlande – największym dostawcą automatyki magazynowej na świecie.
- Ścisła współpraca z firmą Vanderlande, ale także rosnące potrzeby w zakresie usprawniania procesów logistycznych zainspirowały nas do wdrożenia w naszym obiekcie na Słowacji najnowocześniejszych rozwiązań automatycznych, które uczynią z niego najbardziej nowoczesny magazyn tego typu w tym rejonie Europy – dodaje Dmytriwski.
W obiekcie docelowo znajdzie się m.in. pocket sorter wraz z systemem przenośników z tunelami kontrolnymi RFiD oraz tzw. shipping sorter, który zautomatyzuje proces wysyłki zamówień.
- Zastosowane w magazynie rozwiązania to najwyższy dostępny obecnie na rynku poziom automatyki magazynowej, który stawia LPP w czołówce firm jakie zdecydowały się na ich wdrożenie. Przy naszej skali działania oraz perspektywach rynku Europy Środkowej, wdrożenie zaawansowanej automatyki magazynowej było koniecznością, która zapewni naszym klientom w Czechach, na Słowacji i Węgrzech błyskawiczną dostawę zamówionego towaru i istotnie zwiększy konkurencyjność naszej oferty na tych rynkach – podsumowuje Kujawa.

(źr. LPP)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
Firmy znów szukają magazynów buforowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC