Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów

Fracht FWO Polska stawia teraz na dynamiczny rozwój transportu morskiego kontenerów. Na początku kwietnia firma uruchomiła nowy oddział w Szczecinie, który organizuje transporty morskie dla różnych grup ładunków. Jednym z nich była dostawa z Polski do Arabii Saudyjskiej kilkudziesięciu kontenerów na zlecenie czołowego polskiego eksportera mebli. Ze względu na krótki „transit time” i konieczność spełnienia wielu wymogów formalnych, wymagało to precyzyjnego zaplanowania w czasie i synchronizacji kilku gałęzi transportowych na krótkich odcinkach.

Fracht FWO odpowiadał za kompleksową organizację transportu i przeładunków, a realizacja tego projektu trwała 60 dni. Dostawę kilkudziesięciu kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej podzielono na kilka etapów, od załadunku kontenerów na terenie zakładu w Polsce aż po ich wyładunek w porcie morskim w Arabii Saudyjskiej. Najpierw, transportem drogowym kontenery z zakładu produkcyjnego zostały dostarczone do terminala kolejowego, gdzie przeładowano je na pociągi jadące do portu morskiego na południu Europy. Stąd, dalej już popłynęły statkiem morskim do portu Jeddah w Arabii Saudyjskiej.

Planując kolejne etapy łańcucha dostaw, spedytorzy Fracht FWO musieli zwracać uwagę na „transit time” każdego wykorzystanego tutaj rodzaju transportu i możliwość synchronizacji przeładunków w ściśle określonym czasie, np. realizacja transportu kolejowego wynosiła 3 dni, a transportu morskiego z portu Koper do portu Jeddah trwała tylko 8 dni. Co ważne, odejścia statku do Arabii Saudyjskiej z portu Koper odbywają się co dwa tygodnie. Spedytorzy musieli więc tak zaplanować cały proces, aby zapewnić dostawę kontenerów z meblami do portu w odpowiednim terminie a jednocześnie uniknąć kosztów składowania ich na terminalu kontenerowym. Wymagało to wynegocjowania korzystnego terminu wolnego od opłat demurrage, detention i storage na cały czas realizacji eksportu. Wszystko to po wcześniejszym ustaleniu planu załadunkowego z producentem oraz wzięciu pod uwagę bieżącej korekty w oparciu o rzeczywiste działania wszystkich uczestników całego łańcucha dostaw. W sumie czas transportu z Polski do miejsca docelowego zajął kilkanaście dni.

Do zadań zespołu Fracht FWO należało też dopełnienie licznych formalności, w tym nadzór nad procedurami celnymi, dokumentacją przewozową oraz dokumentacją związaną z przeładunkami kontenerów w terminalach. Dodatkowo międzynarodowa wymiana towarów z Arabią Saudyjską wymagała uruchomienia procedury legalizacji dokumentów. Trzeba więc było dopilnować jak najszybszego dostarczenia oryginałów odpowiednich certyfikatów i pozostałej dokumentacji.

Należy też podkreślić, iż dostawa ta nie mogłaby się odbyć bez międzynarodowej współpracy Fracht FWO Polska z agentami Grupy Fracht w portach morskich Koper w Słowenii i Jeddah w Arabii Saudyjskiej.

- Przy realizacji tego typu projektów równie ważna, jak dobre planowanie jest gotowość do szybkiej i elastycznej reakcji na zmiany. Tylko dzięki długoletniemu doświadczeniu i wyznaczeniu dedykowanego zespołu, który dbał o każdy szczegół i czuwał nad procesami praktycznie 24 godziny na dobę, mogliśmy przygotować rozwiązania na najwyższym poziomie i zrealizować cały łańcuch dostawy bez zakłóceń – podkreśla Piotr Prasał, dyrektor ds. frachtu morskiego w Fracht FWO Polska.
Fracht FWO Polska jest częścią światowej Grupy Fracht, która specjalizuje się w obsłudze przemysłu różnych branż. Do grona klientów Fracht FWO należą przedsiębiorstwa z przemysłu ciężkiego, chemicznego, branży automotive oraz FMCG jak i farmaceutycznej. Fracht świadczy pełen wachlarz usług, od prostych transportów drogowych po skomplikowane projekty logistyczne, wykorzystując przy tym różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy. W ostatnim czasie operator dynamicznie rozwija transporty morskie kontenerowe na wszystkich kierunkach świata.

(źr. Fracht FWO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.